    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: postarzanie nie poplaca
    Date: Tue, 12 Jan 2016 06:57:15 -0600
    <n61bmd$kbd$1@dont-email.me> <n61d6c$1s0$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <n61jb5$hb5$1@dont-email.me>
    <0...@g...com>
    <n63ann$55s$1@dont-email.me> <56853974$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <n64cu2$ju6$1@dont-email.me> <5687b32a$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    <n698i2$b6f$1@dont-email.me> <56882918$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6bit9$84b$1@dont-email.me> <568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6eusp$10g$1@dont-email.me> <568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6ge56$6ao$1@dont-email.me> <568bc2c4$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6mpk4$1fm$1@dont-email.me> <568ef0ab$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6tvj1$9id$1@dont-email.me> <569384d7$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <n728mh$ahs$1@dont-email.me> <5694bca1$0$696$65785112@news.neostrada.pl>

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    news:5694bca1$0$696$65785112@news.neostrada.pl...
    > Według szczegółowej teorii spiskowej, to tak własnie jest. :)
    > Gorsze proszki do prania, kawa, herbata, słodycze. Może i elektronika?

    Proszki do prania macie zdecydowanie mocniejsze...
    Usuwają wszystkie plamy, łącznie z kolorem tkaniny :-)
    Wiem, bo wszystkie jeansy i koszule które miesiącami
    tu używam w USA bieleją/płowieją mi po kilku praniach
    w czasie pobytu w Polsce :-)

    > Mam kolegę, który z zawiązanymi oczami, bezbłędnie po samym smaku,
    > rozpoznawał kraj produkcji misiów-żelków.

    Ja mam takiego który twierdzi że odróżni Coca-Colę z Polski
    z taką z USA - nawet mu kiedyś przywiozłem butelkę z USA.
    W czasie zaimprowizowanych "pseudonaukowych" testów
    nawet mu się udało rozpoznać z jakimś sukcesem rzędu 60-70%.

    > Czasem taniej jest mi kupić jakieś podzespoły elektroniczne w sklepie
    > detalicznym niż w hurtowni po maksymalnych rabatach. To jest zagadka
    > ekonomiczna!

    U nas, wśród Polaków, liczy się najtańszość.
    Nawet jeśli odbędzie się kosztem jakości, wygody czy obsługi.
    Wszystkie sklepy zbliżają się z poziomem obsługi i cenami do hurtowni.
    Nawet ostatnio, od wielu lat, zakupów klienci tam w hurtowniach
    dokonują...

    > Nie rozwinęła, to nie znaczy, że ma się źle. Wolę kupować w sprawdzonym
    > sklepiku, który dba o jakość towaru, niż w megamarkecie, który stawia na
    > ilość, a nie na jakość i "przedłuża" datę przydatności do spożycia.

    Uogólniasz, generalizujesz i chyba jesteś w tym niesprawiedliwy.
    Duży supermarket ma dużo więcej do stracenia niż mały sklepik.
    Wypadki jakie opisujesz - w mojej ocenie - będą zdarzać się częściej
    w małych sklepach, gdzie płynność towaru jest mniejsza, gdzie
    ilość towaru jest mniejsza i gdzie jeden cały kurczak który został
    niesprzedany i zaczyna się psuć stanowi dużo większy procent
    inwentaża niż w takim Tesco.

    > Musisz jeszcze udowodnić, że przed włożeniem do zamrażalnika nie zepsułes
    > specjalnie tej porcji żywności.

    Zakładam, że jest to fabryczne opakowanie - i tak było w tamtym przypadku.

    > Tu jest Polska, a nie USA.

    Ale Sanepid też macie, i prawników też coraz więcej.

    > A coż to za zwierz? To o to chodzi?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Sygnalista_%28demaskat
    or%29

    > Chyba nie ma takiej ustawy.
    > U nas na osoby zwracające uwagę na przekręty i nieprawidłowości mówi się
    > "oszołomy" i "mąciciele". (To było z lekką ironią.)

    :-) publiczna nagonka na kogoś kto ośmielił się wystawić łeb wyżej niż inni.

    e-ugoda-ale-sokolow-chce-czegos-wiecej-48797

    > Samo życie.

    Interesujące dla mnie, bo z filmików tego gostka sam nauczyłem
    się robić w domu ciasto drożdzowe na pizzę :-)