-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!newsfee
d.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news
.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
<6...@g...com>
<d...@4...com>
<9...@g...com>
<n61bmd$kbd$1@dont-email.me> <n61d6c$1s0$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<n61jb5$hb5$1@dont-email.me>
<0...@g...com>
<n63ann$55s$1@dont-email.me> <56853974$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
<n64cu2$ju6$1@dont-email.me> <5687b32a$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
<n698i2$b6f$1@dont-email.me> <56882918$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<n6bit9$84b$1@dont-email.me> <568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
<n6eusp$10g$1@dont-email.me>
Subject: Re: postarzanie nie poplaca
Date: Tue, 5 Jan 2016 13:04:35 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 160105-0, 05.01.2016), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 61
Message-ID: <568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1451995222 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 689 89.72.242.154:3601
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4318
X-Received-Body-CRC: 2623576134
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:691463
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:n6eusp$10g$1@dont-email.me...
> "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
> news:568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl...
>>>>> W USA, gdzie mieszkam i pracuję, sprzedawcy detaliczni dają od 15
>>>>> do 30 dni na rutynowe zwroty towaru, który po zakupie nie spełnił
>>>>> z jakiegoś powodu Twoich oczekiwań. Niektóre sklepy skasują 10-15%
>>>>> zapłaconej kwoty ale większość zwraca całą zapłaconą sumę...
>>>>> Jak jest w Polsce?
>>>>
>>>> Przy zakupie przez Internet masz 14 dni na zwrot towaru bez śladów
>>>> użytkowania w oryginalnym opakowaniu.
>>>> Niektóre sklepy odzieżowe dopuszczają zwrot lub wymianę ubrania
>>>> w ciągu 30 dni. Oczywiście też bez śladów używania i z metką.
>>>
>>> Czyli rzeczywistość w Polsce faworyzuje sprzedawcę, nie kupującego.
>>> Smutne.
>>
>> Czy w USA jest przepis o możliwości zwrotu towaru czy jest to ogólnie
>> przyjęta praktyka sklepów?
>
> Tego niestety nie wiem.
>
>> Czy towar może być używany?
>> Tzn. bez metek, ze zdjętymi foliami ochronnymi, z rozerwanym opakowaniem?
>
> Oczywiście że używany! Jak inaczej stwierdzisz że go nie lubisz? :-)
W tym USA to macie Hamerykę. :)
> A metki/pudełko możesz przynieść nawet jak są podarte czy oderwane.
> Ułatwisz kasjerce użycie skanera do kodów paskowych przy realizowaniu
> zwrotu... i przyspieszysz sobie całą operację zwrotu kasy...
> Od tej reguły są pewne nieliczne wyjątki. Np. nośniki software, filmy DVD
> czy audio CD możesz tylko wymienić po otwarciu na taki sam nośnik
> (w domyśle: przyniosłeś bo coś jest nie ten teges z Twoją płytką a nie że
> chcesz inną muzykę bo tą już sobie skopiowałeś). Ale generalnie rzecz
> biorąc sklepy wolą mieć zadowolonego klienta i trochę dolców w plecy
> niż wciskać ludziom niechciany towar na siłę.
Taaa, trochę dolców w plecy. W przypadku drogich sprzętów, to straty mogą
być i na setki dolarów.
Ciekawe co dalej z tymi zwrotami? Picują i sprzedają jako nieżuwany czy
sprzedają jako używany za 3/4 ceny?
> Co ciekawe, dotyczy to
> również jedzenia - używając "satisfaction guarantee" możesz przynieść
> w połowie zjedzoną paczkę chipsów i oddać "bo Ci nie smakują" :-)
> Nie znam, przyznaję szczerze, nikogo komu chciałoby się to robić, ale
> jak ktoś dla zasady chce to może.
Jak ja odniosłem do sklepu ewidentnie zepsutą wędlinę, to właściciel jeszcze
zrobił mi awanturę.
A sprzedawanie produktów z przekroczonym terminem ważności w osiedlowych
sklepikach spotykam bardzo często.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 05.01.16 13:52 Pszemol
- 05.01.16 14:23 yabba
- 07.01.16 23:44 Pszemol
- 08.01.16 00:15 yabba
- 08.01.16 04:30 Maciek
- 08.01.16 12:12 yabba
- 08.01.16 14:24 Maciek
- 08.01.16 20:39 Budyń
- 09.01.16 13:04 AlexY
- 09.01.16 13:08 Budyń
- 09.01.16 16:16 Jarosław Sokołowski
- 09.01.16 17:46 J.F.
- 09.01.16 18:16 Jarosław Sokołowski
- 09.01.16 18:32 J.F.
- 09.01.16 18:59 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Raspberry Pi 3 Model B+
- Kuchenka elektryczna
- test
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=