eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapostarzanie nie poplacaRe: postarzanie nie poplaca
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news
    .neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <1wvsz6kvcc4di$.awcd8ryn7eti$.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <d...@4...com>
    <9...@g...com>
    <n61bmd$kbd$1@dont-email.me> <n61d6c$1s0$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <n61jb5$hb5$1@dont-email.me>
    <0...@g...com>
    <n63ann$55s$1@dont-email.me> <56853974$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <n64cu2$ju6$1@dont-email.me> <5687b32a$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    <n698i2$b6f$1@dont-email.me> <56882918$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6bit9$84b$1@dont-email.me> <568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <n6eusp$10g$1@dont-email.me>
    Subject: Re: postarzanie nie poplaca
    Date: Tue, 5 Jan 2016 13:04:35 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 160105-0, 05.01.2016), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 61
    Message-ID: <568bb056$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1451995222 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 689 89.72.242.154:3601
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4318
    X-Received-Body-CRC: 2623576134
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:691463
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:n6eusp$10g$1@dont-email.me...
    > "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    > news:568a6d45$0$691$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>>> W USA, gdzie mieszkam i pracuję, sprzedawcy detaliczni dają od 15
    >>>>> do 30 dni na rutynowe zwroty towaru, który po zakupie nie spełnił
    >>>>> z jakiegoś powodu Twoich oczekiwań. Niektóre sklepy skasują 10-15%
    >>>>> zapłaconej kwoty ale większość zwraca całą zapłaconą sumę...
    >>>>> Jak jest w Polsce?
    >>>>
    >>>> Przy zakupie przez Internet masz 14 dni na zwrot towaru bez śladów
    >>>> użytkowania w oryginalnym opakowaniu.
    >>>> Niektóre sklepy odzieżowe dopuszczają zwrot lub wymianę ubrania
    >>>> w ciągu 30 dni. Oczywiście też bez śladów używania i z metką.
    >>>
    >>> Czyli rzeczywistość w Polsce faworyzuje sprzedawcę, nie kupującego.
    >>> Smutne.
    >>
    >> Czy w USA jest przepis o możliwości zwrotu towaru czy jest to ogólnie
    >> przyjęta praktyka sklepów?
    >
    > Tego niestety nie wiem.
    >
    >> Czy towar może być używany?
    >> Tzn. bez metek, ze zdjętymi foliami ochronnymi, z rozerwanym opakowaniem?
    >
    > Oczywiście że używany! Jak inaczej stwierdzisz że go nie lubisz? :-)

    W tym USA to macie Hamerykę. :)

    > A metki/pudełko możesz przynieść nawet jak są podarte czy oderwane.
    > Ułatwisz kasjerce użycie skanera do kodów paskowych przy realizowaniu
    > zwrotu... i przyspieszysz sobie całą operację zwrotu kasy...
    > Od tej reguły są pewne nieliczne wyjątki. Np. nośniki software, filmy DVD
    > czy audio CD możesz tylko wymienić po otwarciu na taki sam nośnik
    > (w domyśle: przyniosłeś bo coś jest nie ten teges z Twoją płytką a nie że
    > chcesz inną muzykę bo tą już sobie skopiowałeś). Ale generalnie rzecz
    > biorąc sklepy wolą mieć zadowolonego klienta i trochę dolców w plecy
    > niż wciskać ludziom niechciany towar na siłę.

    Taaa, trochę dolców w plecy. W przypadku drogich sprzętów, to straty mogą
    być i na setki dolarów.
    Ciekawe co dalej z tymi zwrotami? Picują i sprzedają jako nieżuwany czy
    sprzedają jako używany za 3/4 ceny?

    > Co ciekawe, dotyczy to
    > również jedzenia - używając "satisfaction guarantee" możesz przynieść
    > w połowie zjedzoną paczkę chipsów i oddać "bo Ci nie smakują" :-)
    > Nie znam, przyznaję szczerze, nikogo komu chciałoby się to robić, ale
    > jak ktoś dla zasady chce to może.

    Jak ja odniosłem do sklepu ewidentnie zepsutą wędlinę, to właściciel jeszcze
    zrobił mi awanturę.
    A sprzedawanie produktów z przekroczonym terminem ważności w osiedlowych
    sklepikach spotykam bardzo często.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: