  • 51. Data: 2012-03-12 16:33:45
    Temat: Re: pompa uziemienie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Monday, March 12, 2012, 4:50:00 PM, you wrote:

    > Obiecuję że więcej nie będę.
    > Gwoli ścisłości, bo ta sprawa wypływała już w czasach Arnolda
    > Wiadomokogo: Usenet nie jest miejscem publicznym.

    To dlaczego nie piszesz wprost "Buzdygana"?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 52. Data: 2012-03-12 18:58:09
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    > To dlaczego nie piszesz wprost "Buzdygana"?

    Taki mam zwyczaj, że jak kogoś nie lubię, to go nie wymieniam z nazwiska.

  • 53. Data: 2012-03-12 19:02:53
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-03-12 17:07, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > Oczywiście jako pojęcie prawne to nie jest miejscem publicznym.
    > Użyłem tu tego słowa jako metafory, a sam czyn zaś kwalifikuje się pod
    > artykuły 212 i 216 KK, które także obejmują "środki masowego
    > komunikowania". Jednym z nich jest internet.

    Musiałbyś napisać: Internet. Dowolny internet z całą pewnością nie jest
    środkiem masowego komunikowania.

    Chcesz powiedzieć, że zaraz biegniesz do prokuratora? Chyba ciebie nie
    było jeszcze w usenecie, kiedy Arnold biegał do prokuratora i jaka była
    z tego polewka?

  • 54. Data: 2012-03-12 19:34:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości

> [...]
    >Chcesz powiedzieć, że zaraz biegniesz do prokuratora? Chyba ciebie
    >nie było jeszcze w usenecie, kiedy Arnold biegał do prokuratora i

    Dla ciebie polewka, a dla prokuratora niekoniecznie.
    Dla sadu sie zrobila ciekawa sprawa, i mowiac szczerze to szkoda ze
    Arnold apelacji nie wysmazyl.

    J.

  • 55. Data: 2012-03-12 19:48:00
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-03-12 20:34, J.F pisze:

    > Dla ciebie polewka, a dla prokuratora niekoniecznie.

    Tzn. mamy współczuć prokuratorowi że przerżnął sprawę?

    > Dla sadu sie zrobila ciekawa sprawa, i mowiac szczerze to szkoda ze
    > Arnold apelacji nie wysmazyl.

    Nie złożył, bo zdał sobie sprawę, że nic nie wskóra. Ale sprawa Arnolda,
    mimo wszystko była poważna. Natomiast osoba dowodząca tutaj swojej
    krzywdy z art. 212/216 trochę fantazjuje, powiedzmy eufemistycznie.

  • 56. Data: 2012-03-12 21:03:00
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-03-11 21:19, WK pisze:
    > Szanowny Tomaszu Wójtowicz!!!
    > Jeśli będziesz w stanie dyskutować o konkretach (merytorycznie) to
    > jestem do dyspozycji.
    > Na takim poziomie jak prezentujesz do tej pory to szkoda mojego czasu.
    > Jesteś ślepy na merytoryczne argumenty- mieszasz TT z TN-C, uziemianie N
    > w TT z IT- dokładasz jeszcze układy zasilania na kolei.
    > Taka dyskusja nie ma sensu.

    Ja tak przemyślałem sprawę na spokojnie:

    jeśli domek ma instalację TN-C albo TN-S i my od bolca uziemienia w
    gniazdku poprowadzimy drut prosto do ziemi, robiąc tym samym
    indywidualne uziemienie, to powstała w ten sposób instalacja z dużym
    prawdopodobieństwem będzie tworzyła układ TN a nie TT. Wiesz dlaczego?

    Bo pomiędzy uziomem tego gniazdka a uziomem tego domku rezystancja
    będzie na tyle mała, że elektrycznie można je potraktować jako jedną całość.

    Nawet jeśli rezystancja nie będzie wystarczająco mała, to powstanie nam
    "wyspa TT", co nie jest zabronione, bo z sieci TN można zasilać
    instalację TT. Oczywiście należałoby wówczas zastosować różnicówkę i
    tematem najwyraźniej gorącym jest to, ile i jakie różnicówki zastosować.
    Grupowe wszystkowiedźmy twierdzą, że różnicówki wykluwają się z jajeczek
    w krainie wiecznej doskonałości i mają niezawodność na poziomie 150%
    niczym socjalistyczni przodownicy pracy, więc jedna róznicówka wystarczy
    na wszystkie ewentualności.

    Natomiast jeśli w domku jest instalacja TT to też jest jak najbardziej
    prawidłowo, jeśli gniazdko będzie indywidualnie uziemione. Wówczas
    różnicówka może nie być potrzebna, bo dom z instalacją TT powinien mieć
    takie na co najmniej dwóch poziomach rozgałęzienia.

    Natomiast nie odnoszę się do tego, co mówią przepisy budowlane, bo:
    1. forsowana idea "różnicówki uber alles!" jest krytykowana
    2. nie interesuje mnie w tym przypadku aspekt prawny
    3. twórca wątku wydaje się nie być szczególnie ogarnięty w tym temacie,
    więc nie powinien robić niczego sam, tylko wezwać elektryka - a co zrobi
    elektryk, to już jest jego suwerenna decyzja.

  • 57. Data: 2012-03-12 22:01:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Monday, March 12, 2012, 7:58:09 PM, you wrote:

    > Taki mam zwyczaj, że jak kogoś nie lubię, to go nie wymieniam z nazwiska.

    Albo wykazujesz się....... nadmiarem ostrożności. Pomimo przegranego
    przez Buzdygana procesu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 58. Data: 2012-03-12 22:02:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    Monday, March 12, 2012, 8:34:22 PM, you wrote:

    > Dla ciebie polewka, a dla prokuratora niekoniecznie.
    > Dla sadu sie zrobila ciekawa sprawa, i mowiac szczerze to szkoda ze
    > Arnold apelacji nie wysmazyl.

    Marne szanse na wygranie - to tak, jakbym ja z dnia na dzień przestał
    się podpisywać i miał pretensje, że ktos ujawnia moje nazwisko w
    Usenecie...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 59. Data: 2012-03-12 22:31:15
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

> [...]
    >
    > Bo pomiędzy uziomem tego gniazdka a uziomem tego domku rezystancja będzie
    > na tyle mała, że elektrycznie można je potraktować jako jedną całość.

    Tylko, że prawo zabrania stosowania 2 różnych układów ochronnych w tym samym
    pomieszczeniu mieszkalnym.

    > 3. twórca wątku wydaje się nie być szczególnie ogarnięty w tym temacie,
    > więc nie powinien robić niczego sam, tylko wezwać elektryka - a co zrobi
    > elektryk, to już jest jego suwerenna decyzja.

    I tego nalezy się trzymać.

  • 60. Data: 2012-03-12 23:03:42
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-03-12 23:31, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > Tylko, że prawo zabrania stosowania 2 różnych układów ochronnych w tym
    > samym pomieszczeniu mieszkalnym.

    A na zewnątrz?