  • Data: 2012-03-08 19:21:04
    Temat: Re: pompa uziemienie
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-08 13:04, Marcin pisze:
> [...]
    > sie przez PE i N - dzieki temu ze polaczenie tych dwoch mamy przed
    > roznicowka) i bezpieczna instalacje (uziom wkopany jest gorszy niz kabel).
    >
    > Nasuwa mi sie tylko jeszcze jedno pytanie, watpliwosc ktora pojawila sie
    > po lekturze kilu postow w sieci, czy roznicowka ma wejscie i wyjscie ?
    > (czyli wazne jest z ktorej strony podpinamy urzadzenie) i czy nalezy sie
    > trzymac za wszelka cene podpiecia tak jak oznaczone na wylaczniku (faza
    > na 1 lub 2 a zwrotny do N). Zastanawiam sie nad wykonaniem przedluzacza
    > z roznicowka stad moje ostatnie pytanie - ryzyko odwrotnego wlozenia

    1 od strony zasilania 2 od strony odbiornika. Nie kombinowałbym z
    podłączaniem odwrotnym czyli 1 na odbiornik 2 na zasilanie. Natomiast
    fazę z N można zapewne zamienić miejscami ale po co skoro może to kiedyś
    kogoś wprowadzić błąd. Jeśli dasz gniazdko z bolcem pojedyncze to nie
    masz obawy ze wetkniesz odwrotnie. Ale zawsze może się zdarzyć że ktoś
    podłączy do innego gniazda. Ja bym mimo wszystko uniknął takiej sytuacji
    przez wpięcie się kablem do gniazdka do zacisków i doprowadzenie tego
    kabla do małej skrzynki zawierającej zabezpieczenie
    przeciwprzeciążeniowe (bezpiecznik) i różnicówkę. Jeśli pompa ma być
    koniecznie zasilana z przewodu zakończonego wtyczką to dać dla niej
    gniazdo zasilane z tej skrzynki. Jeśli nie to podłączyć kabel na stałe
    do skrzynki. Ale nie zachęcam do samodzielnego rozbudowywania instalacji
    jeśli nie masz uprawnień. Ktoś dawał kiedyś na grupie linka do
    różnicówki wtykanej w gniazdo sieciowe. Dobry pomysł na zabezpieczenie
    jednego urządzenia bez przeróbki instalacji.

    > Pozdrawiam i dziekuje
    > Marcin
    >
    > PS
    > W jaki sposob zasumulowac przebicie (dla testow)? Wpiecie zarowki,badz
    > miernika napiecia, miedzy faze a PE?

    Tak. wpiąć coś co da ponad 30 mA upływu.

    MD