    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pompa uziemienie
    Date: Thu, 8 Mar 2012 13:24:21 +0100

    Dnia Thu, 08 Mar 2012 13:04:11 +0100, Marcin napisał(a):

    > Ok ,czyli reasumujac. Jesli zrobie mostek w gniazdku ,poczym podepne
    > wylacznik za gniazdkiem (w strone urzadzenia) bede mial dzialajaca
    > roznicowke (po ewentualnym przebiciu na obudowe prad wracajacy rozplynie
    > sie przez PE i N - dzieki temu ze polaczenie tych dwoch mamy przed
    > roznicowka) i bezpieczna instalacje (uziom wkopany jest gorszy niz kabel).
    Nie całkiem. Odcinek kabla w ziemi nie będzie chroniony :)

    > Nasuwa mi sie tylko jeszcze jedno pytanie, watpliwosc ktora pojawila sie
    > po lekturze kilu postow w sieci, czy roznicowka ma wejscie i wyjscie ?
    > (czyli wazne jest z ktorej strony podpinamy urzadzenie) i czy nalezy sie
    > trzymac za wszelka cene podpiecia tak jak oznaczone na wylaczniku (faza
    > na 1 lub 2 a zwrotny do N). Zastanawiam sie nad wykonaniem przedluzacza
    > z roznicowka stad moje ostatnie pytanie - ryzyko odwrotnego wlozenia wtyczki
    IMO róznicówki są symetryczne (we/wy) i jest obojetne gdzie dasz L a gdzie
    N.

    > PS
    > W jaki sposob zasumulowac przebicie (dla testow)? Wpiecie zarowki,badz
    > miernika napiecia, miedzy faze a PE?
    Tak. Cokolwiek co bierze prąd większy od prądu róznicówki.

    Ja bym sobie jednak darował sobie takie kombinacje. Połóż ten kawałek
    przewodu w ziemi i będą same zyski.

    --
    Jacek