  • Data: 2020-09-06 19:18:18
    Temat: Re: pomoc. Ortograficzni rasiści.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-09-06 o 16:50, cef pisze:

    > Dostrzegam Twoją złośliwość, ale jestem w stanie
    > przyjąć, że popełniłem jakiś tam błąd składniowy.
    > Choć akurat uważam, że taka konstrukcja zdań jest
    > co najmniej dopuszczalna i zakłóca to odbiór w znacznie mniejszym
    > stopniu niż
    > te spacje, które są błędem bezdyskusyjnym.

    Raczej ironia, bo pouczasz innych, a robisz większe błędy od nich.

    Spacja pomiędzy końcem zdania, a znakiem zapytania jest błędem, ale
    błędem, który w ogóle nie zmienia sensu zdania i nie przeszkadza w
    czytaniu, ani też w zrozumieniu wypowiedzi. Natomiast brak przecinków
    tam, gdzie być powinny i nieumiejętne budowanie zdań złozonych, jest
    bardzo poważnym błędem, który utrudnia zrozumienie sensu tych zdań.

    Brak przecinka przed: "czy w pośpiechu..." oraz przed "a i obrońców....".

    Tworzysz zdania, pomiędzy którymi nie zachodzi żadna korelacja, a
    oddzielasz je przecinkami, uważając je za zdania podrzędnie złożone.
    Zmusza to do 2-3 krotnego przeczytania tekstu i zastanowienia się jaki
    sens jest zawarty w tych zdaniach.

    Skoro nie potrafisz budować zdań podrzędnie złożonych to pisz zdania
    proste i krótkie.

    Oto przykład na Twoim tekście:

    "Błąd można zrobić, raz czy dwa czy w pośpiechu -
    trwać w nim, to już jest głupota a i obrońców takich też w usenecie nie
    brakuje"

    Zauważ, że zbudowałeś zdanie w nieumiejętny sposób. Zdanie w którym nie
    wiadomo o co Ci chodzi. Do tego nie wiem po jaką cholerę tak dziwnie
    dzielisz wiersze?

    "Błąd można zrobić, raz czy dwa w pośpiechu. Trwać w nim, to już jest
    głupota. Obrońców takich w usenecie nie brakuje"

    Twój, chaotyczny i niezrozumiały tekst stał się zrozumiały dzięki
    prostym i krótkim zdaniom.