  • Data: 2020-09-07 00:14:46
    Temat: Re: pomoc. Ortograficzni rasiści.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello ToMasz,

    Sunday, September 6, 2020, 8:33:05 PM, you wrote:

    > nie ważne czy elektronicy czy nie, jest wielu porządnych ludzi, którzy w
    > szkole podstawowej mieli pod górkę. Ogarnęli się dużo później. mają
    > zajebistą wiedzę, ale nie widzą różnicy w słowach żur i rzór. Mimo że
    > większość z nas to drugie musi wypowiedzieć na głos żeby zrozumieć co
    > ono znaczy. Druga sprawa to tempo pisania. ja napierdzielam jak dziki,
    > więc duże litery przecinki i kropki są dla mnie zmorą. czy to brak
    > szacunku? wolę taki brak szacunku niż wypowiedzi nie poparte
    > argumentami, lub stwierdzenia że coś co jest powszechne jest dobre.
> [...]

    Sorry, nie przyjmuję do wiadomości. Sam mam problemy z pisaniem -
    nauczyłem się czytać swoje wypociny przed wysyłaniem. Na komputerze
    pomaga korekta a w czasach, gdy pisałem na maszynie pomagała...
    konieczność przepisania całej strony. To uczy unikania błędów.

    ,,Polaków" z wielkiej litery!

    Niemcy pozbyli się ligatur, które są raczej (pozornym) uproszczeniem
    pisowni/kaligrafii. W polskiej typografii też mieliśmy jakieś
    drobne dziwactwa (właśnie napisałem przez ,,dz" zamiast ,,c") i z nich
    zrezygnowaliśmy. Niemcom pozostały umlauty (äöü) i ,,ß" ale wymyślili sobie
    transliterację do łacińskiego i gra.

    --
    Best regards,
    RoMan