  • Data: 2020-09-06 23:00:55
    Temat: Re: pomoc. Ortograficzni rasiści.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-09-06 o 20:50, cef pisze:

    > Dzięki za te poprawki.
    > Masz rację, ale nie chcesz zauważyć tego, że
    > dyskutujemy o stawianiu spacji przez kogoś,
    > kto uparcie twierdzi, że będzie ją stawiał, bo tak mu się  podoba.
    > Na przekór zasadom pisowni.

    Ale w czym jest problem? Jesteś zmuszony odpowiadać na jego pytania?
    Podpisywałeś jakieś zobowiązanie z netem, czy co?

    Przecież wystarczy tylko zignorować i świat staje się prostszy.

    > Chciałeś dać mi prztyczka i Ci się udało.
    > Nie zmienia to faktu, że poprawna pisownia
    > jest pożądana. To czy się tego domaga ktoś tak ułomnie
    > składający zdania złożone jak ja czy jakiś erudyta, jest bez znaczenia.
    >
    > PS
    > Popraw jeśli coś tam znowu źle jest.

    Nie chciałem Ci dać prztyczka, lecz chciałem zwrócić uwagę, że każdy z
    nas popełnia błędy z lenistwa czy też niewiedzy, albo też z innego
    powodu. Także i ja, choć w moim domu rodzinnym kultywowało się polskość
    i poprawną polszczyznę. Wbrew pozorom zasady języka polskiego są bardzo
    skomplikowane. Na tyle skomplikowane, że trudno jest znaleźć osobę,
    która zna wszystkie te zasady i umie je stosować. Uważam, że spacja czy
    jej brak przed znakiem zapytania to jest pierdoła, a większość
    grupowiczów popełnia o wiele większe błędy, ale zgodnie z zasadą
    "drzazgi w oku" widzą tylko czyjeś błędy.

    "Poprawne pisanie to wyraz grzeczności dla rozmówców" - tak napisał
    Jacek. Czy jadąc w góry lub na Pomorze mam się czuć obrażany, bo tam
    jakoś tak dziwnie do mnie mówili ludzie? Czy mam za każdym razem pouczać
    moich teściów, że mówią niepoprawnie, bo pochodzą ze wsi? Wszak mnie
    obrażają, kiedy się do mnie zwracają, kalecząc język ojczysty i łamiąc
    wszelkie zasady. Na marginesie dodam, że każdemu życzyłbym tak
    wspaniałych teściów, jakich mam. Dlatego nauczmy się szanować  każdego
    człowieka z jego zaletami, jak i przypadłościami.

    Najgorsze jest to, że całą tę eskalację konfliktów napędzają ciągle te
    same osoby. Jakżeby mogło być inaczej? Pytanie autora wątku i pierwszy
    ujadający kundel, a za nim aż tyle osób i to osób w miarę normalnych.
    Czasami chciałbym coś ciekawego się dowiedzieć w dyskusjach, ale po
    prostu odechciewa się, jak ciągle czytam teksty tych samych,
    zakompleksionych ludzików, którzy nie mając nic kompletnie "do
    powiedzenia", przypierdalają się o byle co do każdego. Ale cóż? Ktoś
    mądry kiedyś stwierdził czym się różni człowiek mądry od idioty. "Idiota
    mówi co wie, a człowiek mądry wie co mówi".