  • Data: 2018-09-07 12:57:46
    Temat: Re: polesingowiec do grania
    Od: knrdz <x...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.09.2018 o 09:40, Bolko pisze:

    > wg mnie PC jest lepszy bo :
    > - po pierwsze
    > nigdy nie jest wystarczająco mocny wiesz musisz się nauczyć
    > czy chcesz nowszą grę czy lepsze grafikę w obecnej - zarządzanie kasą
    > musisz zdecydować na co ją wydasz

    Na konsoli to działa co najmniej równie dobrze - masz wybór czy chcesz
    kupić grę nową i w tym celu musisz sprzedać jakąś inną grę/gry, czy
    używaną, nie musząc się niczego pozbywać.

    > - po drugie to nie jest czarne pudełko
    > bo PC możesz rozkręcić i najpierw zajrzeć do środka,

    Chyba po to, żeby coś zepsuć. Jak działa to nie ruszaj.

    > próbować pogrzebać w biosie i pobawić się mnożnikami

    ...od około 10 lat - tylko w dół, przynajmniej u Intela. Mnożniki w
    zwykłych procesorach są zablokowane.

    > a potem zmienić karte graficzną- nabywasz jakiś tam umiejętności analizy
    > i zdolnosci manualnych.
    > Czasami nawet potrzebujesz się pomodlić o to żeby procesor przeżył
    > ostatni overlocking.

    J.w. Generalnie, do podkręcania zapomnij o "poleasingowcu",
    potrzebowałbyś procesora dla "entuzjastów" (z K na końcu), dopiero te
    mają możliwość OC.

    > -po trzecie piracenie.
    > Powiem szczerze że nie wiem jak to jest teraz
    > ale kiedyś to trzeba było czasami się trochę pogrzebac w komputerze żeby
    > gra ruszyła. I gra ruszyła albo i nie ruszyła. Generalnie samo uruchomienie
    > było niezła zabawą i czegoś tam uczyło.
    > A jeśli przyjdzie pan prokurator i skończy sie
    > na zabraniu zabawek i jakiejś karze finansowej.
    > Jestem za.
    > Niech młodzi się nauczą że chodzenie na skróty jest ryzykowne.

    No to pogadaj z RadoslawemF, on jest tu ekspertem od "znajdowania gier w
    sieci". Przy okazji odpada "problem" gier z multiplayerem, w multi na
    piratach zwyczajnie nie pograją.
    Ten argument kłóci się z pierwszym który podałeś. Ucząc dzieci że nie ma
    nic złego w piraceniu odpowiedź na tamten dylemat jest oczywista:
    inwestować w sprzęt, gry się przecież ukradnie. W końcu i sprzęt zaczną
    kupować u pasera, bo co w tym złego.

    > -po czwarte dzieci mają to do siebie że one tak naprawdę niewiedzą czego chcą.
    > Bo skąd mają wiedzieć jak jeszcze nie próbowali.
    > W szkole była moda na minecraft. Kupiłem pograli chwile i leży.

    I właśnie dlatego ludzie polecają konsolę. Jak się gra znudzi to można
    sprzedać i kupić inną. Na pececie żeby osiągnąć granie w zbliżonych
    cenach trzeba się zaopatrywać w te gry "na bazarku" (czyt: u pirata).
    Albo samemu szukać lewizny, narażając się nie tylko na konsekwencje
    prawne, ale i koszta serwisowania komputera po skutkach tego, co się
    przy okazji taki lewych gierek na komputerze zagnieździ.

    > Kiedyś kupiłem im gry takie biedronkowe, szkoda było kasy.
    > Przed wakacjami była moda na robloxa.
    > I to chwyciło bo tam można grać na różnych mapach.
    > oczywiście najcześciej grali w te gdzie się chodziło i strzelało
    > do innych.
    > Grafika nie jest zbyt realistyczna ale stwierdziłem że to jeszcze nie ten
    > moment zeby 'strzelać do ludzi'.

    Strzelania do innych na piratach nie uświadczysz. Ani żadnej innej formy
    grania z innymi graczami przez Internet. Bez płacenia można pograć w
    tzw. gry Free-to-play, tyle że za "free" to sobie tam można zwykle konto
    założyć i jeśli się nie sypie kasą znacznie większą niż się płaci za
    normalne gry, to się w tych grach F2P robi raczej za tych do których
    inni strzelają.

    > A z tego co zauważyłem to na platformach PC różnych firm można sobie pograć
    > przez kilka godzin za darmo żeby sprawdzić czy nam się podoba.

    Dema, darmowe weekendy itp. są i na konsolach. Na pececie można
    dodatkowo kupić grę w sklepie steam i jeśli grało się w nią krócej niż 2
    godziny w ciągu 2 tygodni od zakupu zwrócić, odzyskując 100% kasy, ale
    przy nadużywaniu tej opcji podobno ją blokują, bo służy do zwracania
    gier które komuś nie podeszły albo mu źle działają, a nie do darmowego
    grania w krótkie gierki albo "na raty", czy "testowania" każdej gry
    przed zakupem jej taniej w innym sklepie.

    > - po piąte
    > na kompie mogę grać myszą i kalwiaturą albo padem od x-boxa.
    > Najzabwaniejsze jest że moi najbardziej lubią touchpadem grać strzelanki.
    > Da się na wszystkim :)

    Na wszystkim można grać na wszystkim. Ludzie graja w Dark Souls za
    pomocą maty do gierek sportowych czy tanecznych, albo gitary z Guitar Hero.

    > - po szóste
    > chyba na PC łatwiej jest kontrolować ile kto grał i co robił itd.
    > Kochaj i kontroluj.

    Wydaje mi się, że jeśli się nie "doktoryzujesz" z komputerów, to po paru
    tygodniach/miesiącach to dzieci będą kontrolować Ciebie a nie odwrotnie.
    Chyba że będziesz "kontrolował" hardkorowo, czyli np. wyłączał
    bezpieczniki zamknięte na klucz.

    > czy jak jest trzech kolegów w klasie i każdy ma inną platfromę
    > to czy w sieci będą mogli razem pograć?

    W niektóre gry, pomiędzy PC a Xbox One. Ale generalnie nie.