    From: ddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pohamuj sie
    Date: Tue, 29 Dec 2015 18:52:01 +0100

    W dniu 2015-12-29 o 17:12, s...@g...com pisze:

    > Też tego nie widzę. Jak napisalem gdzie indziej to zazwyczaj jadę z prędkościami
    "ciężąrowymi" 90-100-110 i mam okazję obserwować spokojnie okolice tych ciężarówek za
    którymi jadę. I zazwyczaj takich wymuszeń nie widać.
    > Ale ruch zazwyczaj jest niezbyt gęsty...

    powoli jeździsz to i niewiele widzisz ;)

    > Prawie wszystko co jeżdzę to gierkówka/autostrada.
    >
    > A wymuszenie to sytuacja kiedy trzeba intensywnie hamować.

    > No widzisz. Wymuszenie zgodnie z pojmowaniem jakie ja stosuję to sytuacja kiedy
    musisz hamować bardziej niż zamierzałeś.

    to się zdecyduj - bo intensywnie hamowałem przez wyprzedzanie tirmana
    raz w życiu, a hamuję bardziej niż zamierzałem przez wyprzedzających
    praktycznie codziennie

    > Mi sie zdarza jechać szybko ale wtedy dokładnie obserwuję tych których będę
    wyprzedzać.
    > I jak widzę że jedzie jakaś grupka to wiem że jest szansa że ktoś z niej wyskoczy i
    zabierze sie do wyprzedzania.
    > Staram sie wczuwać w sytuacje tych którzy jadą w tej grupie i przewidzieć czy będą
    chcieli sie wryć na mój pas.
    > To samo zresztą robię też w ruchu miejskim kiedy obserwuję innych kierowców.

    ja też, przy czym rzadko jeżdżę powoli, a 110 na autostradzie to tylko
    pijany jak mnie żona do domu wiezie ;) (ale to przez auto, mam też takie
    którym 120km/h nie przekraczam i autostradą raczej bliżej 100km/h, bo
    więcej to żadna przyjemność

    > Jesli tak jest to może dobrze robię że omijam porę dzienną i spokojnie sobie robie
    trasy wieczorami :)

    nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale nocą jeździ się zauważalnie
    lepiej, a i chyba paradoksalnie ludziom trudniej ocenić
    odległość/prędkość więc nie ryzykują i jest spokojniej. A może to po
    prostu przez mniejszy ruch?

    Łukasz