  • Data: 2015-12-29 17:12:49
    Temat: Re: pohamuj sie
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 29 grudnia 2015 16:03:51 UTC+1 użytkownik ddddddddd napisał:

> [...]
    jakoś nie widzę takich akcji jak opisana.

    pasem nie trzymał się przepisowych 140km/h.

    > jak jeżdżę intensywnie ostatnie set tysięcy km, tak dużo częściej zdarza
    > mi się zajechanie drogi przez tirmana przy prędkości 130-150km/h. Wraz
    > ze zwiększeniem prędkości mniej ich wyjeżdża, nagle zauważają że ktoś
    > jedzie szybciej. Najwięcej to chyba zajeżdżają tym co 100-120 jadą

    Też tego nie widzę. Jak napisalem gdzie indziej to zazwyczaj jadę z prędkościami
    "ciężąrowymi" 90-100-110 i mam okazję obserwować spokojnie okolice tych ciężarówek za
    którymi jadę. I zazwyczaj takich wymuszeń nie widać.
    Ale ruch zazwyczaj jest niezbyt gęsty...

    > A jak sie trzymał to czas reakcji miał naprawde kiepski.

    ze dwie-trzy na te 7 lat jak intensywnie jeżdzę.

    > to może mało autostradami? no i co oznacza wymuszenie? bo jak jestem
    > kawałek dalej i muszę tylko przyhamować to mi to nie przeszkadza, ale
    > jak ktoś się pakuje pod maskę to tak...

    Prawie wszystko co jeżdzę to gierkówka/autostrada.

    A wymuszenie to sytuacja kiedy trzeba intensywnie hamować.

    > W zasadzie wymuszenie przez tira w moim rozumieniu w całej historii
    > prowadzenia miałem jedno - czyli takie, gdzie zadziałał abs, pozostałe
    > to mocniejsze dohamowania, ale ja to duże hamulce mam i jak się załącza
    > abs to auto się prawie w miejscu zatrzymuje, więc i często się to nie dzieje

    No widzisz. Wymuszenie zgodnie z pojmowaniem jakie ja stosuję to sytuacja kiedy
    musisz hamować bardziej niż zamierzałeś.
    Mi sie zdarza jechać szybko ale wtedy dokładnie obserwuję tych których będę
    wyprzedzać.
    I jak widzę że jedzie jakaś grupka to wiem że jest szansa że ktoś z niej wyskoczy i
    zabierze sie do wyprzedzania.
    Staram sie wczuwać w sytuacje tych którzy jadą w tej grupie i przewidzieć czy będą
    chcieli sie wryć na mój pas.
    To samo zresztą robię też w ruchu miejskim kiedy obserwuję innych kierowców.

    > się wyprzedzają to widać też że ta która wyprzedza na tych 100-150km
    > jednak pare minut nadrabia więc sens w tym jest.
    > >

    > ostatnio faktycznie mniej takich widać, więcej widać tych którym się nie
    > opłaca wracać na prawy pas i mimo, że wyprzedzają jedno auto mniej niż
    > minutę, to blokują pas na minut kilka

    > no, to może być wytłumaczenie

    Jesli tak jest to może dobrze robię że omijam porę dzienną i spokojnie sobie robie
    trasy wieczorami :)