  • 31. Data: 2012-03-27 22:42:35
    Temat: Re: "podatek" od klimatyzacji
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Ale się zdecyduj - piszesz o gazach cieplarnianych czy o dziurze
    > ozonowej. Bo skacząc w argumentacji dobrej dyskusji nie prowadzisz.
    >
    > Istotny dla kontekstu fragment cytatu, tak czujnie usunięty przez
    > Ciebie, przywróciłem.

    nie popadajmy w paranoję z tym usuwaniem.

    tak chodziło mi o warstwę ozonową
    a jak widać:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Gaz_cieplarniany
    określenie gazy cieplarniane zawiera w sobie i metan i CFC
    czyli te czynniki które powodują dziurę:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dziura_ozonowa#Freony_j
    ako_.C5.BAr.C3.B3d.C5.82o_powstawania_dziury_ozonowe

    dodatkowo:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Greenhouse_gas#Greenhou
    se_gases

    i tam masz tabelkę (której wcześniej nie znalazłem) z czasem "życia" i GWP.

  • 32. Data: 2012-03-28 08:17:40
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Z tego, co napisałeś - ma same wady. Nie ma żadnych szans wyprzeć obecnie
    > stosowane produkty. Aż trudno uwierzyć w taki spisek urzędniczy, choć
    > oczywiście ręki nie dam, że tego nie przepchną.

    Ten gaz jest już obowiązkowy we wszystkich homologowanych w 2012r w Europie
    samochodach.

  • 33. Data: 2012-03-28 08:41:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-27 18:16, Marek Dyjor pisze:

    > niestety praktyka wskazuje, że unijne wskzanai nei są zwykle całkiem
    > durne, durma i nadmierna jest zwykle nasza ich interprtacj a i próba
    > implementacji.
    >
    > patrz słynne niby to unijen przepisy o ochronie p.poż. z których
    > wynikało że każda firma j.o. powinna zatrudnić strażaka na etacie. :)

    Przypomnij, jak ta sprawa się skończyła?

  • 34. Data: 2012-03-28 08:49:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-28 08:17, PaweL pisze:

    > Ten gaz jest już obowiązkowy we wszystkich homologowanych w 2012r w Europie
    > samochodach.

    Sugerujesz, że samo nabicie klimy (powiedzmy 200 g) będzie kosztować
    ponad 200 zł za czynnik? W dodatku tego czynnika będzie potrzeba o 30%
    więcej? Marny nasz los...

  • 35. Data: 2012-03-28 09:09:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Mar 2012 08:49:44 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Sugerujesz, że samo nabicie klimy (powiedzmy 200 g) będzie kosztować
    > ponad 200 zł za czynnik? W dodatku tego czynnika będzie potrzeba o 30%
    > więcej? Marny nasz los...

    Czynnik to akurat pewnie potanieje.

    Ale czytasz - nie bedzie "nabicia klimy", bedzie oproznienie, poszukanie
    nieszczelnosci, naprawa i dopiero nabicie. Razem 500.
    Pod warunkiem ze nie pompa, bo wtedy moze 1000, a moze 2500 :-)

    J.

  • 36. Data: 2012-03-28 10:54:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 27 Mar 2012 17:59:39 +0200, Marek Dyjor

    > dotyczą tylko starych gazów kórych w normalnej
    > kliemie sie juz nie spotyka raczej.

    R134 się nie spotyka? W nowej się już nie spotyka (choć jak kupowałem
    splita do domu, to nada można było takowe kupić), ale ogrom urzadzeń nadal
    pracuje właśnie na tym czynniku. Trzeba je serwisować a w związku z tym
    trzeba mieć certyfikat na obchodzenie się z tym gazem.

    --
    Pozdor Myjk
    http://rejestratory-trasy.pl

  • 37. Data: 2012-03-28 11:00:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 27 Mar 2012 15:19:25 +0200, Marcin N

    > Jakąż to tajemną wiedzę przekazują na takich szkoleniach?

    Zapewniam Cię, że lepszą niż znajdziesz przypadkowo w internecie,
    czy usłyszysz od "uświadomionych" znajomych. Z pewnością wiedza będzie
    pełniejsza. Ja, w ramach wykładu, dostałem wiele szczegółowych informacji
    (odnośnie instalacji i konserwacji klimy), o których nie sposób przeczytać
    w necie, nawet jeśli wiem konkretnie czego szukać. Także nie bagatelizuj
    tego typu szkoleń, zwłaszcza jeśli nie miałeś okazji w nich uczestniczyć.

    --
    Pozdor Myjk
    http://rejestratory-trasy.pl

  • 38. Data: 2012-03-28 11:03:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 27 Mar 2012 18:14:49 +0200, jerzu

    > Dodam tylko, że dziś serwisy klimatyzacji i urządzeń chłodniczych też
    > muszą prowadzić dokumentację dotyczącą obrotu czynnikami chłodniczymi.
    > Nic nowego.

    Oczywiście, ale pismaki muszą sobie nabić statystyki -- szukają więc afery
    i dużych kwot gdzie tylko się da. Tylko po co wierzyć w każde słowo i
    jeszcze to powielać bez sprawdzenia faktów?

    --
    Pozdor Myjk
    http://rejestratory-trasy.pl

  • 39. Data: 2012-03-28 11:20:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >i dużych kwot gdzie tylko się da. Tylko po co wierzyć w każde słowo i
    >jeszcze to powielać bez sprawdzenia faktów?

    Ale dzieki temu co poniektorzy sie moze dowiedza ze jest taki
    obowiazek.

    A inni - co robia wybierani przez nich europoslowie.

    J.

  • 40. Data: 2012-03-28 11:45:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-28 09:09, J.F. pisze:

> [...]
    > nieszczelnosci, naprawa i dopiero nabicie. Razem 500.
    > Pod warunkiem ze nie pompa, bo wtedy moze 1000, a moze 2500 :-)

    Wcale nie. Napisano, że mechanik nie będzie mógł zaproponować nabicia.
    Natomiast ja - klient - będę mógł sobie tego zażyczyć. I tylko za to
    zapłacić.