-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: poczekamy i zaglosujemy :)
Date: Wed, 17 Mar 2010 22:08:05 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 78
Message-ID: <hnrgbm$i6t$1@inews.gazeta.pl>
References: <hnrek0$ttb$1@newsfeed.net.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: cyberdyne-t3.futrzak.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1268860086 18653 82.210.140.98 (17 Mar 2010 21:08:06 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Mar 2010 21:08:06 +0000 (UTC)
X-User: futrzak1966
In-Reply-To: <hnrek0$ttb$1@newsfeed.net.icm.edu.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2265091
[ ukryj nagłówki ]meerkat pisze:
> http://motoryzacja.interia.pl/news/1000-radarow-i-5-
zl-za-litr,1452924
Mógłbyś łaskawie spróbować wyostrzyć ten przekaz, ponieważ póki co nie
ma w nim żadnego sensu.
<cite>
1000 radarów i 5 zł za litr
Latem litr benzyny będzie kosztował 5 zł! Szykuje się drastyczna
podwyżka cen ubezpieczeń OC! Za przekroczenie prędkości w terenie
zabudowanym zapłacimy mandat w wysokości 4 tysięcy złotych!
Złe wiadomości sprzedają się o wiele lepiej niż dobre, więc nie ma
tygodnia, by nie straszono zmotoryzowanych Polaków zapowiedziami
fatalnych dla nich decyzji lub wydarzeń. Autorzy sensacyjnych doniesień
powołują się zazwyczaj na anonimowe źródła. Bliżej nieokreślone plany
awansują do rangi faktów, a czyste spekulacje uznaje się za rzetelne
analizy.
Problem części
Od paru dni kierowcy są straszeni informacją o grożącym im ogromnym
wzroście kosztów utrzymania samochodów, spowodowanym wygaśnięciem
unijnych przepisów, dopuszczających naprawianie pojazdów, bez obawy o
utratę gwarancji, w niezależnych serwisach i przy użyciu nieoryginalnych
części.
Wydawało się, że po oficjalnym dementi przedstawicieli Komisji
Europejskiej, którzy zapewnili, że nowe rozporządzenia będą dla
zmotoryzowanych co najmniej równie korzystne jak poprzednie, sprawa
ucichnie. Nie ucichła. Zupełnie niespodziewanie odżyła w serwisach
radiowych. Autorzy tego lekko już nieświeżego "niusa" sugerowali
(zapewne z pośpiechu lub niewiedzy, bo trudno przypuszczać, że dla
rozmyślnego wywołania zamieszania), iż rzekomy zakaz korzystania z
części nie oryginalnych dotyczy wszelkich napraw, nie tylko tych
gwarancyjnych.
Idąc tym tropem, o opinię na temat skutków zmiany obowiązujących obecnie
w UE przepisów pytali taksówkarzy, czyli ludzi z racji wieku pojazdów,
którymi jeżdżą, tak naprawdę raczej średnio problematyką napraw
gwarancyjnych zainteresowanych. A taksówkarze, nie bardzo wiedząc i
rozumiejąc o co chodzi, tę opinię wyrazili. Wiadomo, jaką...
Kto na tym straci?
Przypuśćmy jednak, że wspomniany przepis o tzw. GVO rzeczywiście
wygaśnie i nie zostanie zastąpiony nowym, podobnym. Kto na tym straci?
Na pewno koncerny samochodowe, bo wzrosną pokrywane przez nich koszty
obsługi gwarancyjnej aut. Również producenci zamienników, bo spadnie
popyt na oferowany przez nich towar oraz niezależne serwisy, gdyż
odejdzie od nich część klientów. A właściciele samochodów? Oni powinni
być wręcz zadowoleni, że w ich autach podczas napraw gwarancyjnych będą
montowane wyłącznie części z najwyższej półki. Po kieszeni zostaną
uderzeni jedynie ci, którzy dotychczas, również w okresie gwarancji,
omijają ASO. Jak mocne będzie jednak to uderzenie?
Załóżmy, że przegląd (i ewentualna dokonywana w jego ramach naprawa)
gwarancyjny w niezależnym serwisie jest tańszy od identycznej usługi
wykonywanej w ASO średnio o 500 zł. W Polsce rocznie sprzedaje się około
300 tys. nowych samochodów. Gdyby wszyscy ich nabywcy korzystali obecnie
z niezależnych warsztatów i musieli przenieść się do ASO, wówczas koszty
utrzymania aut poniesione przez tę grupę osób (i firm) wzrosłyby rocznie
o ok. 150 mln zł. Skąd zatem wzięła się powielana w niektórych mediach
kwota 1,5-2 mld zł?
Złe wiadomości sprzedają się lepiej. Takie jest zbójeckie prawo rynku,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^
ale nawet strasząc, warto zachować odrobinę przyzwoitości i zdrowego
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^
rozsądku.
^^^^^^^^
</cite>
Najwyraźniej sie pogubiłeś - to co najważniejsze zostało podkreślone.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.10 22:16 cztery
- 17.03.10 23:04 P_ablo
- 18.03.10 08:11 Artur 'futrzak' Maśląg
- 18.03.10 08:58 Budzik
- 18.03.10 09:47 neelix
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=