-
1. Data: 2010-03-17 21:38:33
Temat: poczekamy i zaglosujemy :)
Od: "meerkat" <l...@o...pl>
http://motoryzacja.interia.pl/news/1000-radarow-i-5-
zl-za-litr,1452924
-
2. Data: 2010-03-17 22:08:05
Temat: Re: poczekamy i zaglosujemy :)
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
meerkat pisze:
> http://motoryzacja.interia.pl/news/1000-radarow-i-5-
zl-za-litr,1452924
Mógłbyś łaskawie spróbować wyostrzyć ten przekaz, ponieważ póki co nie
ma w nim żadnego sensu.
<cite>
1000 radarów i 5 zł za litr
Latem litr benzyny będzie kosztował 5 zł! Szykuje się drastyczna
podwyżka cen ubezpieczeń OC! Za przekroczenie prędkości w terenie
zabudowanym zapłacimy mandat w wysokości 4 tysięcy złotych!
Złe wiadomości sprzedają się o wiele lepiej niż dobre, więc nie ma
tygodnia, by nie straszono zmotoryzowanych Polaków zapowiedziami
fatalnych dla nich decyzji lub wydarzeń. Autorzy sensacyjnych doniesień
powołują się zazwyczaj na anonimowe źródła. Bliżej nieokreślone plany
awansują do rangi faktów, a czyste spekulacje uznaje się za rzetelne
analizy.
Problem części
Od paru dni kierowcy są straszeni informacją o grożącym im ogromnym
wzroście kosztów utrzymania samochodów, spowodowanym wygaśnięciem
unijnych przepisów, dopuszczających naprawianie pojazdów, bez obawy o
utratę gwarancji, w niezależnych serwisach i przy użyciu nieoryginalnych
części.
Wydawało się, że po oficjalnym dementi przedstawicieli Komisji
Europejskiej, którzy zapewnili, że nowe rozporządzenia będą dla
zmotoryzowanych co najmniej równie korzystne jak poprzednie, sprawa
ucichnie. Nie ucichła. Zupełnie niespodziewanie odżyła w serwisach
radiowych. Autorzy tego lekko już nieświeżego "niusa" sugerowali
(zapewne z pośpiechu lub niewiedzy, bo trudno przypuszczać, że dla
rozmyślnego wywołania zamieszania), iż rzekomy zakaz korzystania z
części nie oryginalnych dotyczy wszelkich napraw, nie tylko tych
gwarancyjnych.
Idąc tym tropem, o opinię na temat skutków zmiany obowiązujących obecnie
w UE przepisów pytali taksówkarzy, czyli ludzi z racji wieku pojazdów,
którymi jeżdżą, tak naprawdę raczej średnio problematyką napraw
gwarancyjnych zainteresowanych. A taksówkarze, nie bardzo wiedząc i
rozumiejąc o co chodzi, tę opinię wyrazili. Wiadomo, jaką...
Kto na tym straci?
Przypuśćmy jednak, że wspomniany przepis o tzw. GVO rzeczywiście
wygaśnie i nie zostanie zastąpiony nowym, podobnym. Kto na tym straci?
Na pewno koncerny samochodowe, bo wzrosną pokrywane przez nich koszty
obsługi gwarancyjnej aut. Również producenci zamienników, bo spadnie
popyt na oferowany przez nich towar oraz niezależne serwisy, gdyż
odejdzie od nich część klientów. A właściciele samochodów? Oni powinni
być wręcz zadowoleni, że w ich autach podczas napraw gwarancyjnych będą
montowane wyłącznie części z najwyższej półki. Po kieszeni zostaną
uderzeni jedynie ci, którzy dotychczas, również w okresie gwarancji,
omijają ASO. Jak mocne będzie jednak to uderzenie?
Załóżmy, że przegląd (i ewentualna dokonywana w jego ramach naprawa)
gwarancyjny w niezależnym serwisie jest tańszy od identycznej usługi
wykonywanej w ASO średnio o 500 zł. W Polsce rocznie sprzedaje się około
300 tys. nowych samochodów. Gdyby wszyscy ich nabywcy korzystali obecnie
z niezależnych warsztatów i musieli przenieść się do ASO, wówczas koszty
utrzymania aut poniesione przez tę grupę osób (i firm) wzrosłyby rocznie
o ok. 150 mln zł. Skąd zatem wzięła się powielana w niektórych mediach
kwota 1,5-2 mld zł?
Złe wiadomości sprzedają się lepiej. Takie jest zbójeckie prawo rynku,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^
ale nawet strasząc, warto zachować odrobinę przyzwoitości i zdrowego
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^
rozsądku.
^^^^^^^^
</cite>
Najwyraźniej sie pogubiłeś - to co najważniejsze zostało podkreślone.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
3. Data: 2010-03-17 22:16:49
Temat: Re: poczekamy i zaglosujemy :)
Od: cztery <r...@d...trzy>
> Najwyraźniej sie pogubiłeś - to co najważniejsze zostało podkreślone.
E tam sie pogubil. Kto w dzis ma czas by czytac artykuly. Wystarczaja
przeciez naglowki :-)
-
4. Data: 2010-03-17 23:04:59
Temat: Re: poczekamy i zaglosujemy :)
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
news:hnrgbm$i6t$1@inews.gazeta.pl...
>
> Na pewno koncerny samochodowe, bo wzrosną pokrywane przez nich koszty
> obsługi gwarancyjnej aut.
Moga tylko zyskac, jesli wezmie sie pod uwage, ze nie bedzie mozna zrobic
przegladu gwarancyjnego poza ASO. Cena czesci dla koncernu jest taka sama,
to koncern sprzedaje ja znacznie drozej z odpowiednim znaczkiem. Czesto
zamiennik i "oryginal" jest produkowany na tej samej tasmie...
> Również producenci zamienników,
Bardziej posrednicy dystrybuujacy zamienniki.
> oraz niezależne serwisy, gdyż odejdzie od nich część klientów.
I tutaj racja - jesli nie bedzie mozna zrobic przegladu bez ASO nie tracac
gwarancji, to ci straca najwiecej.
> Najwyraźniej sie pogubiłeś - to co najważniejsze zostało podkreślone.
Zapomniales jeszcze o tym, ze niezalezne warsztaty nie beda mialy tak
szerokiego dostepu do istotnych danych technicznych czesto potrzebnych przy
naprawach.
--
Picasso
-
5. Data: 2010-03-18 08:11:10
Temat: Re: poczekamy i zaglosujemy :)
Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>
P_ablo pisze:
(...)
>> Najwyraźniej sie pogubiłeś - to co najważniejsze zostało podkreślone.
>
> Zapomniales jeszcze o tym, ze niezalezne warsztaty nie beda mialy tak
> szerokiego dostepu do istotnych danych technicznych czesto potrzebnych przy
> naprawach.
Mogę tylko powtórzyć to samo, co przedpiścy - Ty też się najwyraźniej
pogubiłeś w tym wszystkim, ponieważ ja nie mogłem w zasadzie o niczym
zapomnieć.
-
6. Data: 2010-03-18 08:58:59
Temat: Re: poczekamy i zaglosujemy :)
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...
> Na pewno koncerny samochodowe, bo wzrosną pokrywane przez nich koszty
> obsługi gwarancyjnej aut.
to tak na serio?
IMO bardzo ciekawa teza...
-
7. Data: 2010-03-18 09:47:30
Temat: Re: poczekamy i zaglosujemy :)
Od: "neelix" <a...@w...pl>
Użytkownik "meerkat" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hnrek0$ttb$1@newsfeed.net.icm.edu.pl...
> http://motoryzacja.interia.pl/news/1000-radarow-i-5-
zl-za-litr,1452924
Jak PiS dochodził do wladzy to PO straszyła właśnie benzyną po 5zł. PO to
talent ekonomiczny więc ma szansę zrealizować to czym nas przedwyborczo i
politycznie straszyli. Co tam czlowiek? PiS proponował zwiększyć deficyt o
kilka mld do <30mld, a PO wygeneruje >50mld i. Ach ten niedobry PiS z
2-krotnie mniejszym niż PO poparciem w mediach.
neelix