  • 121. Data: 2009-12-11 12:34:17
    Temat: Re: platforma TVP do kosza?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hft738$vs7$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Pytanie czy za niską cenę masz prawo spodziewać się takiej samek jakości
    > obsługi co za wysoką.

    >Wychodząc z tego założenia należałoby oczekiwać, że studenci po studiach
    >płatnych są lepiej nauczeni niż po bezpłatnych. Niestety często jest
    >inaczej...

    Ale często jest właśnie tak jak piszesz.
    Dotyczy to zwłaszcza zaocznych, zanim je skończą to zazwyczaj są już
    doświadczonymi pracownikami, o niebo bardziej przydatnymi niż gość po
    dziennych z zerową wiedzą praktyczną.

  • 122. Data: 2009-12-11 14:26:20
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Cavallino wrote:

    > Twoim zdaniem.

    Owszem. Czemu daję wyraz. Ty zaś wyraźnie stajesz po
    stronie sprzedawcy, i to w wersji "dzikiego" wariantu
    kapitalizmu, zakładasz nieomal zerową odpowiedzialność
    sprzedawcy.

    Co więcej uważam że kwestią czasu jest tylko pojawienie
    się pierwszych sporów dotyczących umów pod wpływem albo
    podstępu albo błędu.

    > Moim sprzedanie klientowi tego, co klient sobie życzy.

    Klient sobie życzy TELEWIZOR a nie "wyświetlacz"/monitor
    który będzie podłączał do czegoś innego. Sprzedawca nie
    wie czym dysponuje kupujący, więc albo powinien dopytać
    o potrzeby albo zaoferować coś, CO _NA PEWNO_ potrzeby
    klienta będzie realizować.

    Idąc za Twoim tokiem rozumowania, sprzedawca może
    klientowi wcisnąć monitor z wejściami DVI/HDMI, bo
    do odbiornika satelitarnego z HDMI go przecież może
    klient podłączyć.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

  • 123. Data: 2009-12-11 14:40:46
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    *Bartłomiej Zieliński* napisał(-a):

    > Jeśli gdzieś jestem zadowolony z obsługi, to zwykle pierwsze kroki
    > kieruję właśnie tam. Co prawda nie zawsze tam kupuję, ale zawsze jest to
    > jedno z rozważanych miejsc zakupu.

    Jasna sprawa. Ale ile razy w roku będziesz tam robił zakupy?

    > Natomiast o brak znanych wymagań można mieć pretensje do polityków.

    Ja to za to bym ich powystrzelał. I nie tylko za to. BTW, te wymagania są
    już od dłuższego czasu znane, ale jakoś nie są propagowane w przystępnej
    formie, tak żeby każdy zainteresowany był świadomy czego mu potrzeba.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 124. Data: 2009-12-11 14:56:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:hftkrv$4kr$1@news.onet.pl...

    > Owszem. Czemu daję wyraz. Ty zaś wyraźnie stajesz po
    > stronie sprzedawcy

    Nie.
    Staję po stronie realizmu.
    I swoją drogą oceniam Twoje chciejstwo jak zbyt daleko idące.

    >, i to w wersji "dzikiego" wariantu
    > kapitalizmu, zakładasz nieomal zerową odpowiedzialność
    > sprzedawcy.

    Za głupotę klienta - tak.
    Za swoje matactwa - jak najbardziej.

    > Klient sobie życzy TELEWIZOR

    Znasz jakiś TV który w tej chwili nie działa?
    A sprzedawca nie jest wróżką, żeby wiedzieć co będzie za lat kilka.
    Zwłaszcza jak klient w momencie zakupu tego od niego w ogóle nie wymagal
    werbalnie, a obudził się po pół roku, gdy się zorientował że dał ciała.

    > Sprzedawca nie
    > wie czym dysponuje kupujący, więc albo powinien dopytać
    > o potrzeby albo zaoferować coś, CO _NA PEWNO_ potrzeby
    > klienta będzie realizować.

    No to się nie zgodzimy.
    To klient ma swoje potrzeby wyartykułować.
    Względnie chociaż poprosić o poradę.

    Ale jak przychodzi do marketu, wskazuje paluchem na najtańszy telewizor w
    klasie i/lub pakuje go do wózka, to już jest problem tylko jego, a nie
    sprzedawcy.

    > Idąc za Twoim tokiem rozumowania, sprzedawca może
    > klientowi wcisnąć monitor z wejściami DVI/HDMI, bo
    > do odbiornika satelitarnego z HDMI go przecież może
    > klient podłączyć.

    Jeśli klient będzie się zarzekał że tak właśnie chce, to nie widzę
    przeciwskazań.
    Nie ma obowiązku kupowania telewizorów z tunerami mpeg-4, to samo dotyczy
    pal.

    Zresztą na karcie gwarancyjnej telewizora który Cyfra mi niedawno sprzedała
    jak byk pisze właśnie "monitor".
    A tunery wszelkiej maści to tylko jego wyposażenie dodatkowe.

  • 125. Data: 2009-12-11 15:09:08
    Od: "zorka" <ciapka@.wp.pl>

    > Znasz jakiś TV który w tej chwili nie działa?

    No mój nie działa. Zabierz go w okolice Warszawy, ustaw antene na nadajnik
    rozsyłający sygnał w mpeg4 i zobacz jak działa.

  • 126. Data: 2009-12-11 15:14:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "zorka" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości

    > No mój nie działa. Zabierz go w okolice Warszawy, ustaw antene na nadajnik
    > rozsyłający sygnał w mpeg4 i zobacz jak działa.

    Zadziała, złapie analog.
    Jak chciałeś mieć telewizor odbierający ntc w Warszawie/Tokio/Nowym Jorku,
    trzeba było się o taki pytać.

  • 127. Data: 2009-12-11 15:21:38
    Od: "zorka" <ciapka@.wp.pl>

    > Użytkownik "zorka" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Zadziała, złapie analog.

    I odbierze wszystko to co nadawane jest w mpeg4? Bo ja chciałbym odbierac
    wszystko co jest nadawane na terenie Polski.
    Tak poprostu chciałbym i tyle. Kupiłem sobie telewizor niecały rok temu to
    pewnie przystosowany jest do kazdego dostepnego sygnału.
    I nie pisz mi prosze znowu o samochodach i lpg.

    > Jak chciałeś mieć telewizor odbierający ntc w Warszawie/Tokio/Nowym Jorku,
    > trzeba było się o taki pytać.

    Nie, nie chce Nowego Yorku. Chce kazdy dostepny w Polsce sygnał. Nikt mi nie
    powiedział przy zakupie, że odbiore tylko część nadawanych w naszym kraju
    sygnałów. Ja chce odebrac każdy. Tak poprostu chce, nic więcej.

    Widzisz ja też jestem sprzedawcą i powiem Ci, że takie właśnie stanowisko
    Klienta jest najbardziej upierdliwe dla firm trudniących sie sprzedażą.

  • 128. Data: 2009-12-11 15:25:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > I odbierze wszystko to co nadawane jest w mpeg4? Bo ja chciałbym odbierac
    > wszystko co jest nadawane na terenie Polski.

    To trzeba było taką potrzebę zgłosić podczas zakupu tv.
    Zgłosiłeś?
    Nie?
    To pretensje do siebie.
    Nikt za Twoje lenistwo odpowiadać nie będzie.
    Następnym razem skorzystaj z mojej propozycji i zapoznaj się z tematem PRZED
    zakupem czegokolwiek.

    > Tak poprostu chciałbym i tyle. Kupiłem sobie telewizor niecały rok temu to
    > pewnie przystosowany jest do kazdego dostepnego sygnału.

    A skąd pomysł że jest, albo że musi być?
    Znowu państwo ma myśleć za Ciebie za moje pieniądze?
    Nie ma tak dobrze - jak Ci się nie chce myśleć, to płać innym Ty, nie widzę
    powodów dla których to ja miałbym to robić.

    > Nie, nie chce Nowego Yorku. Chce kazdy dostepny w Polsce sygnał.

    No to idź i kup sobie tv który to obsłuży, nie widzę problemu,

    > Nikt mi nie powiedział przy zakupie, że odbiore tylko część nadawanych w
    > naszym kraju sygnałów. Ja chce odebrac każdy. Tak poprostu chce, nic
    > więcej.

    A ja chcę być młody, piękny i bogaty.
    Nic więcej.

    > Widzisz ja też jestem sprzedawcą i powiem Ci, że takie właśnie stanowisko
    > Klienta jest najbardziej upierdliwe dla firm trudniących sie sprzedażą.

    Wierzę.
    Tylko co z tego?

  • 129. Data: 2009-12-11 15:31:38
    Od: "zorka" <ciapka@.wp.pl>

    > To trzeba było taką potrzebę zgłosić podczas zakupu tv.
    > Zgłosiłeś?
    > Nie?
    > To pretensje do siebie.

    Hmm, po powrocie do domu sprawdze czy ten telewizor wogóle działa
    bo.......... ja sprzedawcy chyba nie powiedziałem, że chce cokolwiek
    oglądać.

    > Wierzę.
    > Tylko co z tego?

    A to, że godzina 17 coraz bliżej i pora iść do domu sprawdzić ten telewizor.

    Pozdrawiam
    zor

  • 130. Data: 2009-12-11 18:29:11
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Dotyczy to zwłaszcza zaocznych, zanim je skończą to zazwyczaj są już
    > doświadczonymi pracownikami, o niebo bardziej przydatnymi niż gość po
    > dziennych z zerową wiedzą praktyczną.

    Tylko że w tym przypadku ta wiedza praktyczna nie jest wyniesiona ze
    studiów, nie jest więc argumentem przemawiającym za lepszym nauczaniem
    na studiach płatnych.
    Z innej beczki, ale trzymając się TV: ostatnia seria "Tańca z gwiazdami"
    i pojedynek Urbańska <-> Mucha. Urbańska już na początku miała "wiedzę
    praktyczną", której nie miała Mucha.
    Ja przykładowo mogę zapisać się do podobnego programu dla gitarzystów.
    Nie twierdzę, że jestem najlepszym gitarzystą, znam swoje braki, ale
    gram od 25 lat, z tym że nie mam ukończonej żadnej szkoły muzycznej. Ba,
    mam nawet problem z zapisem nutowym. I to jest wiedza praktyczna. Jeśli
    teraz bym poszedł do zaocznej szkoły muzycznej, to ta wiedza praktyczna
    będzie ich zasługą?