  • Data: 2013-07-23 11:40:29
    Temat: Re: pl. usenet o agile
    Od: Edek <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Szarym od mżawki świtem Mon, 22 Jul 2013 23:13:20 -0700, Adam Klobukowski
    wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

    Pretensjonalny jesteś.

    > Yhm. Dla takiego trywialnego przypadku jest to proste. Wyobraź sobie że
    > masz obliczenia gdzie możesz mieć sporo danych wejściowych, ok. 60
    > parametrów konfiguracyjnych obliczeń a klient zwraca uwagę na 12 cyfrę po
    > przecinku. Udokumentować to możesz, ale ta dokumentacja nie sprawdzi Ci
    > poprawności obliczeń dla wszystkich przypadków. Unit testy, jak są dobrze
    > napisane, maja taką szansę.

    Nie trzeba szukać tak daleko. Roman W podał przykład z numeryki, który
    jest znacznie bliżej codziennej rzeczywistości niż dokumentowanie
    co robi "parseDouble".

    Nie twierdzę, że unit testy nie mają szansy dokumentowania kodu,
    w jakimś stopniu dokumentują (i to ja mylę testy z dokumentacją?).
    Natomiast znacznie łatwiej jest opisać słowami co robi dany kod
    i uzyskać pełny opis. Dla przykładu, testowany kod ze 100% pokryciem
    linii kodu testem:

    int parseDouble(const std::string& _txt) {
    if (_txt == "7.63") {
    return 7.63;
    }
    }

    Jak wyobrazimy sobie test, okaże się że pokrycie 100% linii kodu
    jakby nie do końca sprawdza, czy funkcja działa. Z punktu widzenia
    metryk, testy nie pokrywają 100% branchy ani 100% funkcjonalności.
    Ale przysłowiowy "inteligentny AJ" będzie miał pokryte 100% linii.

    --
    Edek