  • Data: 2013-07-23 21:21:30
    Temat: Re: pl. usenet o agile
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-07-23 00:09, Edek wrote:
    > Obawiam się, że nie zrozumiałęś przykładu. Unit testy tylko pokazują,
    > że dla *tych wybranych przypadków* działa.

    Dokładnie to twierdzę. Ale twierdzę też że w duzym kodzie funkcja
    dokumentowania jest wazniejsza niż weryfikacji.

    > I nie, unit testy w praktyce ani nie są pewne ani też praktycznie
    > nigdy nie pokrywają wszystkich przypadków.

    *Żadne* tgesty nie pokrywają *wszystkich* przypadków i nikt tak nie
    twierdzi.

    > górną granicą, a często nawet nie. Unit testy pisze się głównie
    > dla szybkiego wyłapania oczywistych regresji.

    Unit testy pisze się z bardzo wielu powodów. Pomoc przy refaktoringu
    jest ważna, ale mam wrażenie że im większy kod tym więcej jest zastosowań.