eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingpl. usenet o agileRe: pl. usenet o agile
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: pl. usenet o agile
    Date: Fri, 19 Jul 2013 14:08:54 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Lines: 36
    Message-ID: <ksba8r$6vu$1@somewhere.invalid>
    References: <kroiv1$p67$1@speranza.aioe.org>
    <4...@4...com>
    <51e5880e$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <51e83ec9$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.182.34.201
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: somewhere.invalid 1374235739 7166 195.182.34.201 (19 Jul 2013 12:08:59 GMT)
    X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
    NNTP-Posting-Date: Fri, 19 Jul 2013 12:08:59 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/20130620 Thunderbird/17.0.7
    In-Reply-To: <51e83ec9$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Authenticated-User: pkierski
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:204089
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-07-18 21:15, slawek pisze:
    [...]
    > Ad rem: swego czasu pomagałem komuś przepisać jego twórczość literacką
    > do postaci pliku wymaganego przez redakcję. Ponieważ był to przyjaciel,
    > to znosiłem cierpliwie
    [...]
    > trwało, rok, czy trochę dłużej.
    > Jednym z zasadniczych problemów polegał bowiem na tym, iż ów literat nie
    > płacił, więc nie odczuwał jakiegokolwiek przymusu ogarnięcia się co do
    > organizacji pracy. Wprost powiedzieć żeby poszedł szukać innego naiwnego
    > nie było można, bo obraziłaby się rodzina, ksiądz proboszcz i lokalna
    > społeczność. Zresztą to był przyjaciel.
    >
    > Jeżeli w Agile zakłada się "przyjacielski" kontakt producenta software
    > (a wręcz programistów) z zamawiającym dzieło klientem, to naprawdę
    > wątpię, czy udaje się uniknąć podobnych sytuacji.

    Kontakt jest bardziej... hm... "towarzyski" niczym w wyrażeniu
    "agencja towarzyska" 8-)

    Jeśli jesteśmy umówieni na koleją iterację, to kontakt jest właśnie taki
    "przyjacielski" - a właściwie do takiego powinno się dążyć, bo jest
    najefektywniejszy: robimy coś razem, a nie przeciwko sobie. Różnica
    w porównaniu do opisywanego do Ciebie przypadku jest taka, że na końcu
    iteracji klient płaci wcześniej umówioną stawkę. I podejmuje decyzję
    o kontynuowaniu lub zakończeniu współpracy.

    Z anegdot znam przypadki o wystawieniu faktury za iterację, w której
    klientowi "nie chciało się" skontaktować. Po zapłaceniu zorientowali
    się, że jednak sensowniej będzie aktywnie współpracować. Szczęśliwie
    byli rozsądni. Gdyby im się nie spodobało, to byłaby oczywiście
    pierwsza i ostatnia faktura. Uwaga - nadal tylko za iterację.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: