eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa › pikseloza przy 66 procentach
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 11. Data: 2011-07-22 12:33:24
    Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>


    > Zmuszasz mnie do pisania poezji. Nie wiem jak to określić jeśli tego
    > nie widzisz. Jest coś nieuchwytnego w takim obrazie.

    Nieuchwytnego? Hmmm... Ja to widze jako po prostu blad wyswietlania
    struktury obrazu. Juz bardziej "nieuchwytny" bedzie efekt spowodowany
    kiepskim wydrukiem. ;) Niemniej i tak to nie wyczerpuje okreslenia
    "niejednoznaczny". Jesli cos jest niejednoznaczne, to moze byc
    dwuznaczne. A co w tym "efekcie" jest dwuznacznego?

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat
    www.saldat.pl | GG: 680500


  • 12. Data: 2011-07-22 12:37:26
    Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach
    Od: John Smith <u...@e...net>

    marcin.STIG.saldat napisał(a):
    >>> BTW, ten "swietny" efekt widac dobrze jedynie na podgladzie na
    >>> monitorze. Jest zbyt delikatny, zeby byl sensownie widoczny w druku lub
    >>> na odbitce.
    >
    >> Jak zrobisz odbitkę w efektywnej rozdzielczości jak na monitorze (np
    >> 100dpi) to też będzie widoczne.
    >
    > Zyle, ze odbitka ta bedzie musiala jednoczesnie przyjac proporcjonalne
    > do tego rozmiary. Czyli bedzie wielka jak swinia -- a jesli na duzym
    > rozmiarze mu nie zalezy to efekt i tak bedzie niewidoczny. :) Z drugiej
    > strony -- zniknie nawet na duzej odbitce, bo trzeba sie bedzie od niej
    > odsunac, zeby ja ogarnac, a co za tym idzie -- efekt znowu zniknie. :)

    Przeniesie 1:1.
    Zrobi odbitkę wielkości ekranu i będzie oglądał z podobnej odległości jak ogląda
    ekran.
    Jeśli wie co chce uzyskać, to chyba nie problem. :-)

    --
    Mirek


  • 13. Data: 2011-07-22 14:38:03
    Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > > Zmuszasz mnie do pisania poezji. Nie wiem jak to określić jeśli tego
    > > nie widzisz. Jest coś nieuchwytnego w takim obrazie.
    >
    > Nieuchwytnego? Hmmm... Ja to widze jako po prostu blad wyswietlania
    > struktury obrazu.

    Odbierasz to jako błąd czyli drażni cię. Ja mogę powiedzieć, że mnie
    podrażnia. No więc to jest przyczyna do wykorzystania "błędu".

    marek


  • 14. Data: 2011-07-22 14:45:12
    Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>


    "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Podczas pracy w PS-ie można operować powiększeniem obrazka na ekranie.
    > W okienku navigator skacze się miedzy powiększeniem ...25, 33, 50, 66
    > procent i tak dalej. Przy powiększeniach ...33, 66... obraz staje się
    > szarpany, jakby piksele wyłaziły na wierzch. Czy jest możliwe
    > uzyskanie takiego szarpanego obrazu fizycznie? Żeby ten efekt był na
    > stałe, niezależnie od PS-a?

    Nie mam PS, ale to pewnie efekt "skwantowania" cyfrowego obrazu na
    piksele.

    PS szybki podgląd pewnie realizuje jakimś szybkim przeskalowaniem i
    wtedy powiększenia typu 2 na 3 piksele wypadają wyraźnie najgorzej.



    BTW: Niektórzy nie mogą na to patrzeć, a tu proszę, ktoś gotowy za
    to płacić... ;-)


    [mr.]


  • 15. Data: 2011-07-22 14:52:03
    Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 22.07.2011 11:45, marek augustynski wrote:
    > Podczas pracy w PS-ie można operować powiększeniem obrazka na ekranie. W
    > okienku navigator skacze się miedzy powiększeniem ...25, 33, 50, 66 procent i
    > tak dalej. Przy powiększeniach ...33, 66... obraz staje się szarpany, jakby
    > piksele wyłaziły na wierzch. Czy jest możliwe uzyskanie takiego szarpanego
    > obrazu fizycznie? Żeby ten efekt był na stałe, niezależnie od PS-a?
    >

    A czy nie możesz zmniejszyć obrazka, a potem go powiększyć? Efekt
    powinien być właśnie taki. Zmniejszasz np do 800x600, a potem
    powiększasz do 1280x960 (przykładowo). Nie ma informacji, więc muszą być
    powiększone piksele.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu


  • 16. Data: 2011-07-22 15:15:40
    Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>


    >> Czy jest możliwe uzyskanie takiego szarpanego obrazu fizycznie? Żeby
    >> ten efekt był na stałe, niezależnie od PS-a?

    Jest możliwe, ale to już większa gimnastyka. "Na czuja" widziałbym to tak:

    - ustalić, jak "gruby" ma być efekt na końcowym obrazie;
    - obrobić w ten sposób miniaturkę obrazu o wykalkulowanych rozmiarach;
    - obraz w pełnej rozdzielczości przekształcić powiększonym efektem z
    poprzedniego etapu jako maską.

    Uwaga: psychofizyka odbioru takich efektów będzie różna dla drobnych
    pikseli i dla "grubszych" struktur. Typowe zjawisko widziane np. przy
    powiększaniu obrazu bez resamplingu: x3 jeszcze jest widziany w miarę
    normalnie, a gdzieś od x4 i więcej obraz zaczyna się rozpadać na luźne
    piksele i staje się nieczytelny.


    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]


  • 17. Data: 2011-07-22 15:34:30
    Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > >> Czy jest możliwe uzyskanie takiego szarpanego obrazu fizycznie? Żeby
    > >> ten efekt był na stałe, niezależnie od PS-a?
    >
    > Jest możliwe, ale to już większa gimnastyka. "Na czuja" widziałbym to tak:
    >
    > - ustalić, jak "gruby" ma być efekt na końcowym obrazie;
    > - obrobić w ten sposób miniaturkę obrazu o wykalkulowanych rozmiarach;
    > - obraz w pełnej rozdzielczości przekształcić powiększonym efektem z
    > poprzedniego etapu jako maską.

    Za szybko. Mógłbyś mi to opisać bardziej obrazowo?
    Kiedy powiekszam miniaturkę następuje interpolacja.. robi się glut.

    marek


  • 18. Data: 2011-07-22 16:04:09
    Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>


    "marek augustynski" <m...@g...com> wrote:

    >> "Na czuja" widziałbym to tak:
    >>
    >> - ustalić, jak "gruby" ma być efekt na końcowym obrazie;
    >> - obrobić w ten sposób miniaturkę obrazu o wykalkulowanych rozmiarach;
    >> - obraz w pełnej rozdzielczości przekształcić powiększonym
    >> efektem z poprzedniego etapu jako maską.
    >
    > Za szybko. Mógłbyś mi to opisać bardziej obrazowo?


    Nowatorskie rozwiązania wymagają nietypowego podejścia... ;-)



    > Kiedy powiekszam miniaturkę następuje interpolacja.. robi się glut.

    Bo tu trzeba zastosować najprostsze powiększenie, bez interpolacji,
    jak w Paincie (jak to się nazywało...).
    Jako źródło chyba najłatwiej wziąć PrintScr efektu z PS, a po jego
    powiększeniu powinna wyjść kafelkowa pikseloza. Rozmiary pojedynczego
    "kafelka" można ustalić na zasadzie równości kąta widzenia:
    - piksel na ekranie = "kafelek" na obrazie końcowym.

    No i mając taką maskę można próbować zastosować ją w jakiś sposób do
    normalnego obrazu, np. wyjąć z maski tylko luminancję i zastosować w
    oryginale tylko w warstwie L - wysokorozdzielczy obraz lekko
    "ukafelkuje" się jak piksele na ekranie (można też coś poeksperymentować
    z przekształcaniem również kolorów, ale to wymaga eksperymentu na miejscu).

    Tak to widzę - nie jestem praktykiem obróbki, więc więcej mógłbym
    powiedzieć chyba dopiero po samodzielnym spróbowaniu. :))


    [mr.]


  • 19. Data: 2011-07-22 16:19:07
    Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > > Kiedy powiekszam miniaturk nast puje interpolacja.. robi si glut.
    >
    >     Bo tu trzeba zastosowa najprostsze powi kszenie, bez interpolacji,
    > jak w Paincie (jak to si nazywa o...).
    >     Jako r d o chyba naj atwiej wzi PrintScr efektu z PS, a po jego
    > powi kszeniu powinna wyj kafelkowa pikseloza. Rozmiary pojedynczego
    > "kafelka" mo na ustali na zasadzie r wno ci k ta widzenia:
    >     - piksel na ekranie = "kafelek" na obrazie ko cowym.
    >
    >     No i maj c tak mask mo na pr bowa zastosowa j w jaki spos b do
    > normalnego obrazu, np. wyj z maski tylko luminancj i zastosowa w
    > oryginale tylko w warstwie L - wysokorozdzielczy obraz lekko
    > "ukafelkuje" si jak piksele na ekranie (mo na te co poeksperymentowa
    > z przekszta caniem r wnie kolor w, ale to wymaga eksperymentu na miejscu).


    Dzięki:)

    marek


  • 20. Data: 2011-07-22 16:20:53
    Temat: Re: pikseloza przy 66 procentach
    Od: John Smith <u...@e...net>

    marek augustynski napisał(a):
    > Podczas pracy w PS-ie można operować powiększeniem obrazka na ekranie. W
    > okienku navigator skacze się miedzy powiększeniem ...25, 33, 50, 66 procent i
    > tak dalej. Przy powiększeniach ...33, 66... obraz staje się szarpany, jakby
    > piksele wyłaziły na wierzch. Czy jest możliwe uzyskanie takiego szarpanego
    > obrazu fizycznie? Żeby ten efekt był na stałe, niezależnie od PS-a?

    W GIMP-ie robisz to tak:
    Obraz -> Skaluj Obraz -> Wymiary Obrazu - tutaj wpisujesz rozdzielczość zbliżoną do
    ekranu docelowego
    Obraz -> Skaluj Obraz -> Jakość -> Interpolacja -> Brak

    --
    Mirek

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: