  • 1. Data: 2011-07-21 20:53:19
    Temat: Cichy EVIL do reportażu
    Od: Kris Kris <k...@g...com>

    Jaki polecilibyście bezlusterkowiec do reportażu? Tzn. taki, w którym
    po wyłączeniu wszystkich dźwięków migawka jest bezszelestna. Na swoje
    nieszczęście kiedyś kupiłem Sony Nex 3, którego migawka choć
    elektroniczna kłapie tak głośno, że słychać go z 15 metrów. Kiedyś
    miałem Sigme DP1 - choć to inna kategoria aparatów, to jednak był
    idealnie cichy (pomijając jego powolność, która w przypadku reportażu
    go dyskwalifikowała). Testowałem niedawno Fujifilm X100 - poziom
    głośności akceptowalny. Natomiast Samsung NX 5, 10 ,11 - niewiele
    mniej hałasuje od Sony.
    A jak jest z Olympusami z serii Pen P1, P2 PL2 i Panasonikiem GF2?
    Macie jakieś doświadczenie?

    Pozdrawiam
    Kris

  • 2. Data: 2011-07-21 21:10:50
    Temat: Re: Cichy EVIL do reportażu
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-21 22:53, Kris Kris wrote:
> [...]
    > po wyłączeniu wszystkich dźwięków migawka jest bezszelestna. Na swoje

    > A jak jest z Olympusami z serii Pen P1, P2 PL2 i Panasonikiem GF2?

    Jeśli priorytetem jest cisza, to nie możesz po prostu kupić
    zaawansowanego kompaktu?

    pozdrawiam,
    PK

  • 3. Data: 2011-07-21 21:55:38
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Kris Kris napisał:
    > A jak jest z Olympusami z serii Pen P1, P2 PL2 i Panasonikiem GF2?
    > Macie jakieś doświadczenie?

    Mam doświadczenie z Panasonikiem G1 - klapie dość głośno. Migawka
    pracuje dwa razy częściej, niż w zwykłej lustrzance, z celowaniem przez
    matówkę.
    Maciek

  • 4. Data: 2011-07-21 23:17:04
    Od: Łukasz Sarwiński <l...@g...com>

    On 21 Lip, 22:53, Kris Kris <k...@g...com> wrote:

    > A jak jest z Olympusami z serii Pen P1, P2 PL2 i Panasonikiem GF2?
    > Macie jakieś doświadczenie?

    Mam GF2. Cichy to on nie jest, słychać mechaniczną migawkę. Fuji X100
    jest przy nim praktycznie bezgłośny.

  • 5. Data: 2011-07-22 15:24:55
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Najcichszy aparat, z jakim miałem do czynienia, to Nikon D70. Pewnie
    migawka w tej linii aparatów nadal działa tak miękko i cicho robiąc
    tylko mlaśnięcie. Następnym jest Pentax K-7, którego mam. Z Panasonikiem
    G1 miałem do czynienia i zdziwiłem się hałasem, jaki wytwarzał. Z innymi
    EVILami nie jest dużo lepiej, z tego co czytałem.

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    http://www.glosujinaczej.pl/

  • 6. Data: 2011-07-22 21:44:07
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Paweł W. napisał:
    > Z Panasonikiem
    > G1 miałem do czynienia i zdziwiłem się hałasem, jaki wytwarzał. Z innymi
    > EVILami nie jest dużo lepiej, z tego co czytałem.

    Zapewne też trzeba brać pod uwagę większą hałaśliwość migawki w trybie
    LV, w klasycznych lustrzankach. Wtedy powinny być podobnie uciążliwe,
    jak w EVIL. Poddaję to pod rozwagę, gdyby ktoś chciał kupić cichą
    lustrzankę a potem klął na tryb LV. Większej ilości klapnięć się nie
    oszuka. Tu pomoże tylko jakiś cichy, dobry kompakt.
    Maciek

  • 7. Data: 2011-07-23 08:21:13
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-22 23:44, Maciek pisze:

> [...]
    > LV, w klasycznych lustrzankach. Wtedy powinny być podobnie uciążliwe,
    > jak w EVIL. Poddaję to pod rozwagę, gdyby ktoś chciał kupić cichą

    Tak rozumując lustrzanka nadal powinna być głośniejsza, bo poza migawką,
    która jest akurat w mojej lustrzance bardzo cicha(wystarczy włączyć
    wyzwalanie ze wstępnym podniesieniem lustra, aby porównać), jest jeszcze
    mechanizm podnoszący lustro, który też hałasuje.

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    Nie muszisz głosować na PO/PiS/SLD/PSL, poniżej znajdziesz link, gdzie

  • 8. Data: 2011-07-23 12:35:54
    Od: Łukasz Sarwiński <l...@g...com>

    On 23 Lip, 10:21, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > wyzwalanie ze wstępnym podniesieniem lustra, aby porównać), jest jeszcze
    > mechanizm podnoszący lustro, który też hałasuje.

    Tak, mechanizm lustra jest chyba najbardziej hałaśliwy. W trybie LV
    teoretycznie można się go pozbyć, ale ze znanych mi lustrzanek tylko
    Canon to potrafi (wtedy głośność migawki jest podobna do tej z
    Panasonika GF2). Lustrzanki pozostałych producentów kłapią lustrem
    nawet w trybie LV, co jest jakimś piramidalnym nieporozumieniem.

  • 9. Data: 2011-07-23 13:01:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-21 22:53, Kris Kris pisze:
    > A jak jest z Olympusami z serii Pen P1, P2 PL2 i Panasonikiem GF2?

    Olympusy kłapią, choć względnie cicho. A XZ1 nie podejdzie? Szybkość
    podobna, go również jest bezgłośny, do tego bardzo jasny. Chyba, że
    planujesz używanie jasnej stałki, to nie argument. Custom do szybkiego
    przywracania parametrów optymalnych, które sobie ustawisz. Jakość dość
    dobra (gorzej trochę w rogach na wide).

    --
    pozdrawia Adam
    /patrząc na niewolników idei zastanawiam się, czy im współczuć, czy

  • 10. Data: 2011-07-23 13:36:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-23 14:35, Łukasz Sarwiński pisze:

> [...]
    > Panasonika GF2). Lustrzanki pozostałych producentów kłapią lustrem
    > nawet w trybie LV, co jest jakimś piramidalnym nieporozumieniem.

    Pentax w trybie LV nie kłapie lustrem, jeśli masz wyłączony AF detekcji
    fazy. Jeśli jest włączony AF fazowy, to niestety musi kłapnąć lustrem.

    WAIDODAYO!