eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypieszy vs osobówkaRe: pieszy vs osobówka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.62.MISM
    ATCH!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: "bartosz" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl> <mjd8e4$4gj$1@node2.news.atman.pl>
    <mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl> <mjdii6$tnp$2@node1.news.atman.pl>
    <555a537a$1$8376$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl>
    <555a6014$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjedr8$nug$1@node1.news.atman.pl>
    <555b3c9b$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjg4ao$ibt$1@node1.news.atman.pl>
    <555b9bfb$2$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjg9i3$o35$2@node1.news.atman.pl>
    <555ca98f$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjiclg$85o$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: pieszy vs osobówka
    Date: Wed, 20 May 2015 19:11:21 +0200
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Lines: 74
    Message-ID: <555cc320$0$8383$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: host-89-229-95-195.szczecin.mm.pl
    X-Trace: 1432142625 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8383 89.229.95.195:65337
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4460
    X-Received-Body-CRC: 1489476147
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562604
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:mjiclg$85o$1@node2.news.atman.pl...
    > On 2015-05-20 16:35, bartosz wrote:
    >
    >>>>> Pewnie dlatego, ?e jest tak na ca3ym ?wiecie.
    >>>>
    >>>> Widzisz? - nie umiesz tego wytlumaczyc od strony fizycznej :)
    >>>
    >>> Umiem, tylko po co? Skoro fakt, ?e tak jest na ca3ym ?wiecie jest
    >>> wystarczaj?cym uzasadnienie.
    >>
    >> Nie jest - Twoje wyjasnienie nalezy do katalogu wyjasnien zdesperowanych
    >> rodzicow, nie wiedzacych jak odpowiedziec dziecku (typu: "a lekcje
    >> odrobiles?") ;)
    >
    > Jest uzasadnieniem. Sprawą ważną z różnych powodów jest, żeby w krajach
    > powiedzmy na danym kontynencie, a najlepiej wszędzie zasady ruchu
    > drogowego były z grubsza jednakowe. Właśnie dlatego zebrano się do kupy i
    > umówiono się w Wiedniu, że kopnięty kwadrat znaczy "masz pierwszeństwo" a
    > "widzisz tramwaj i nic poza tym" znaczy - weź i mu ustąp. I nie zrobiono
    > tego dlatego, że kopniety kwadrat akurat z jakiś powodów lepie sprawadza
    > się jako znak "droga z pierwszeństwem przejazdu" niż odwrócony trójkąt czy
    > jaki tam sobie kształt wymyślisz. Tylko dlatego, że akurat do tej pory
    > jakoś tak się przyjęło. Nikt nie zastanawiał się nad tym dlaczego, i
    > nikomu nie przychodziło do głowy, żeby trójkąt z kwadratem zamienić. A
    > zrobiono to dlatego, że... tak jest wygodnie i bezpiecznie i słusznie.
    > Zgadza się, że w UK został ruch lewostronny - ale nie jest to żaden
    > argument świadczący o wybitnych zaletach ruchu lewostronnego (ma jedną, w
    > sumie mało istotną). Zapewniam cię, że gdyby ruch kołowy pojawił się w
    > Anglii dzisiaj, to wprowadzono by ruch prawostronny. Nie dlatego, że jest
    > jakoś wybitnie lepszy - po prostu dlatego, że tak jest gdzie indziej, a my
    > nie chcemy mieć na odwrót, bo to same kłopoty.

    Nie jest, bo rozmawiamy o czym innym: nie o unifikacji przyjetych rozwiazan,
    nie o jednolitosci prawa; rozmawiamy o przyczynach przyjecia takich a nie
    innych rozwiazan prawnych.

    Dla ulatwienia zapytan inaczej: dlaczego rozwiazanie o ktorym mowimy przyjal
    _pierwszy_ kraj? Gdybys chcial odpowiedziec "nie wiem": widzisz racjonalne
    (fizyczne) podstawy tego rozwiazania?

    >
    >> To tez niczego nie wnosi - takze samochody nie hamuja awaryjnie w
    >> normalnych
    >> sytuacjach. Nie zmienia to jednak faktu, ze w razie potrzeby tramwaj jest
    >> w
    >> stanie efektywnie hamowac.
    >
    > Wytłumaczono ci, że dalej hamuje słabiej niż samochód.

    Nie wytlumaczono mi - nie widze zadnych obiektywnych dowodow na to.

    > Zresztą nie to tak naprawdę jest przyczyną. Prawadziwe przyczyny też ci
    > podano.

    Wlasnie o to chodzi, ze nie podano.

    >
    >>> Jak nie, jak tak. Przyje3o sie, ?e dobrze jak zasady ruchu drogowego s?
    >>> jednolite na ca3ym ?wiecie - i to jest powód, ?eby skoro tramwaje mia3y
    >>> pierwszen?two na ca3ym ?wiecie to równie? u nas.
    >>
    >> W filmie "faceci w czerni" jest taki narodek zyjacy w szafce agenta. Oni
    >> tez
    >> nie wnikali w powody, wystarczalo im bezrozumne kultywowanie :).
    >
    > Piszesz z szafy? Hiki wrócił;)

    Pewnie masz powody, by wiedziec lepiej :) Tylko nie oddawaj zegarka :)

    bart


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: