  • 251. Data: 2015-05-26 10:49:10
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

    > Na pasach weszła?
    > Poważnie pytam. Bo jeśli nie na przejściu, to jest "poza konkursem".

    Na pasach. Toczyłem się wtedy może 5 na godzinę, a może jeszcze mniej, ale
    nijak nie byłem w stanie się zatrzymać by tego uniknąć bo już byłem obok.

    > A jeśli na przejściu, to pytanie jest źle postawione.
    > Nie miałeś zwolnić, miałeś się zatrzymać, a pytanie nie dotyczy tego
    > CZY, ale GDZIE. Radio Erewań :)

    Czyli już nie mam jechać z prędkością umożliwiającą zatrzymanie ale stać? A
    gdzie jest taki przepis który nakazuje (co więcej zezwala) stać z tego tylko
    powodu że ktoś stoi na chodniku?

    > ustąpienie pierwszeństwa [...] pieszego - do zatrzymania się,
    > zwolnienia lub przyspieszenia kroku;
    > Został pieszy "zmuszony do zatrzymania się" czy nie?

    Nie bo on już _stał_. Ja swoją jazdą uniemożliwiłem mu zrobienie pierwszego
    kroku... Hm... nie zatrzymał, się, nie zwolnił, ani nie przyspieszył więc
    jeśli to co wymieniłeś to wszystkie warunki to w przypadku wchodzenia w bok
    samochodu kierowca jest niewinny :-)

    > J.w., nie CZY, ale GDZIE!
    > Jak wlazła przed pasami (np. ścinając dojście po skosie) to oczywiście
    > jej broszka.
    > Bo teraz to argument przypomina sławny dowcip z woźnicą na torowisku,
    > który na pretensje motorniczego "nie możesz zjechać" odpowiada "umia,
    > ale ty nie!"
    > W pojazd zatrzymany przed przejściem nie da się wejść NA PRZEJŚCIU.

    O ile wiem, to przed przejściem jest zakaz parkowania - no bo zatrzymywanie
    się tylko dlatego że ktoś stoi i wcale nie chce przejść to parkowanie ;-)

    > Oczywście.
    > Ale TYLKO istnienie przepisu spowoduje zmniejszenie liczby przypadków
    > wymuszania pierwszeństwa.

    Ja to rozumiem, ale to półśrodek - bo likwiduje tylko jedną przyczynę. Nawet
    jeśli zadziała na 90% kierowców (a nie zadziała*) to nadal piesi będą ginąć.
    Natomiast jak piesi się nauczą że pierwszeństwo nie daje im nieśmiertelności
    to liczba ginących na pasach spadnie do zera.

    * - a nie zadziała bo u nas w centrach tam gdzie pieszych jest najwięcej w
    _praktyce_ często piezy na przejście wchodzi zza samochodu, zza drzewa itp.
    A z drugiej strony przejścia są na tyle często że zatrzymywanie się przed
    każdym sprawia że w _praktyce_ samochód więcej stoi niż jedzie i dlatego
    "nikt" tego nie przestrzega.

    > Uwierz, że całkiem wielu jest takich, którzy przyjmują rozumowanie:
    > "jak pojadę dostatecznie szybko, to nie będę mógł się zatrzymać,
    > wiec pieszy będzie winny, niech nie lezie".

    Z tym się nie spotkałem. Ani praktycznie ani teoretycznie, ale wierzę że
    tacy istnieją tyle że im żadna zmiana przepisów nie pomoże.

    > Problemem jest niezrozumienie, że przepisy już takie *są*.
    > I jednocześnie, ze względu na brak (!) stosownego zakazu w konwencji,
    > legalny jest układ, w którym "mandatowanie" jest odwrotne
    > (tj. pieszym częściej zdarzają się manadaty za "wtargiwanie",
    > niż kierowcom za niezwalnianie przed przejściem).

    To znaczy że praktyka karania jest mniej oderwana od rzeczywistości niż
    przepisy - to dobrze.

    To że kierowca ma ustąpić nie znaczy że pieszy może robić co chce. Np. OIDP
    biec mu wprost zakazano.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 252. Data: 2015-05-26 21:29:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-26 09:41, szerszen wrote:

    > Biorąc pod uwagę, że to mała wysepka, to tak ;) Patrząć z setek mil morskich ich
    dzielących, to ta bliskość jest dyskusyjna.

    Noż nie kombinuj. Najbliżsi to najbliżsi. Jak nie ma innych bliżej...

    Shrek

  • 253. Data: 2015-05-26 21:33:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-25 21:39, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Żeby nie było, faktycznie tu jest problem z brakiem migacza u pieszych
    > :>,

    Oraz z brakiem stopu i ogumienia zimowego... A głównie ze zbędnym
    kombinowanie. Pieszy ma pierwszeństwo i nie ma co kombinować. Jak
    podobna akcja ma miejsce w przypadku samochodów "wjechał mi w bok, co
    miałem zrobić?" to odpowiedź jest "ustąpić pierwszeństwa baranie".

    Shrek

  • 254. Data: 2015-05-26 21:48:56
    Temat: Re: pieszy vs osob?wka
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    ...I teraz sedno - jak czytam bzdury i kretyńskie argumenty typu piesi
    złośliwe stojący przy przejściach celem wprowadzenia w błąd kierowców, ...
    ---
    Nie musi być złośliwie, mogą się spotkać dwie głupie sąsiadki celem wymiany
    poglądów dajmy na to na temat wyborów

  • 255. Data: 2015-05-26 22:56:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-05-26 o 21:48, re pisze:

> [...]
    > Nie musi być złośliwie, mogą się spotkać dwie głupie sąsiadki celem
    > wymiany poglądów dajmy na to na temat wyborów

    Ale to już jest "insza inszość", którą się spotyka na tyle rzadko, że
    bezsensem jest rozwodzenie się na ten temat.

  • 256. Data: 2015-05-26 23:35:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-26 21:48, re wrote:

> [...]
    > Nie musi być złośliwie, mogą się spotkać dwie głupie sąsiadki celem
    > wymiany poglądów dajmy na to na temat wyborów

    Oczywiscie. Z tragarzami...

    Shrek.

  • 257. Data: 2015-05-27 19:30:28
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2015-05-21 14:32, bartosz wrote:
    > U?ytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
    .pl...

    > I widzisz - dokladnie taka sama regula powinna obowiazywac autobusy i idac
    > dalej - ogolnie wszystkie pojazdy. Pieszemu latwiej jest zahamowac bez
    > zadnych strat osobowych i dodatkowo na bardzo krotkim dystansie,
    > nieosiagalnym dla zadnego innego uzytkownika drogi.

    O - dobrze prawi! Polac mu :)

    --
    mk4

  • 258. Data: 2015-05-27 19:33:07
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2015-05-21 07:37, Shrek wrote:

    > O człowiek renesansu - inżynier, naukowiec, filozof;)

    > No były. Były też większe od mrówki ale za to mniejsze niż solidne
    > drzewo. Ale co to ma do rzeczy w kontekście pierwszeństwa tramwaju nad
    > automobilem?

    > No - między innymi takie, że u innych też właśnie ośmiokątne były.

    69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf

> [...]
    >
    > Ale dalej hamowały lepiej niż tramwaje.

    > Bo mają. ten phantom miał ponadprzeciętnie krótką drogę hamowania - co z
    > tego wynika? https://www.youtube.com/watch?v=RZjhxuhTmGk

    > Gratulacje - uczysz się. Na razie poprzeczka nie jest wysoko, ale małe
    > postępy są. Teraz uważaj - czas na duży krok. "Tramwaje tak naprawdę nie
    > mają pierwszeństwa, dlatego że gorzej hamują awaryjnie, tak się po
    > prostu przyjęło, a dlaczego nikt już nie pamięta - możemy tylko
    > spekulować". Jak trzeba przepisz 100 razy, w każdym razie przestań
    > tematem zawracać dupę, bo nic do tematu dyskusji to nie wnosi.

    Tendencyjnie tniesz cyctaty - nie odniosles sie do kwestii, ze
    najkrotsza droge hamowania ma pieszy. Ladnie to tak? ;)

    --
    mk4

  • 259. Data: 2015-05-27 19:36:27
    Temat: Re: pieszy vs osobA3wka
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2015-05-21 15:40, masti wrote:

    > nie. To Ty usiłujesz powiązać przepisy ruchu drogowego z fizyką.

    Bo chyba im mniej odstepstw od natury rzeczy tym lepiej? Prawdaz?
    Bardziej naturalnie i przez to latwiejsze do zastosowania w praktyce.

    --
    mk4

  • 260. Data: 2015-05-27 19:43:48
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2015-05-25 21:39, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    > A jeśli na przejściu, to pytanie jest źle postawione.
    > Nie miałeś zwolnić, miałeś się zatrzymać, a pytanie nie dotyczy tego

    No ale nawet jak na przejsciu to winna kolizji byla ona. Przeciez to nie
    nie jest tak, ze jesli mozemy jej uniknac a mimo to ja powodujemy to
    jest ok. Nie jest ok i jestesmy jej sprawcami w takiej sytuacji.

    No chyba, ze by udowodnila niemoznosc zatrzymana sie badz zobaczenia
    pojazdu na przejsciu. No ale w to to juz nie uwierze ;)

    --
    mk4