-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Ergie" <e...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pieszy vs osobówka
Date: Tue, 26 May 2015 10:49:10 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 84
Message-ID: <mk1c3j$er3$1@node1.news.atman.pl>
References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl> <mjd8e4$4gj$1@node2.news.atman.pl>
<mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl>
<555a537a$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>
<mjdk7b$gsq$1@node2.news.atman.pl> <mjdni4$g3j$1@mx1.internetia.pl>
<mjeqi6$lgq$1@node2.news.atman.pl> <mjesl2$192$1@mx1.internetia.pl>
<7...@g...com>
<mjeu4t$p2k$1@node2.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<mjf4qs$gjk$1@node1.news.atman.pl>
<2...@g...com>
<mjfb5k$nf2$1@node1.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<mjfe6r$qk0$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1505201516040.2180@quad>
<mjuov4$neo$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1505252120380.2004@quad>
NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1432630195 15203 212.106.153.200 (26 May 2015 08:49:55
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 26 May 2015 08:49:55 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1505252120380.2004@quad>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562999
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1505252120380.2004@quad..
.
> Na pasach weszła?
> Poważnie pytam. Bo jeśli nie na przejściu, to jest "poza konkursem".
Na pasach. Toczyłem się wtedy może 5 na godzinę, a może jeszcze mniej, ale
nijak nie byłem w stanie się zatrzymać by tego uniknąć bo już byłem obok.
> A jeśli na przejściu, to pytanie jest źle postawione.
> Nie miałeś zwolnić, miałeś się zatrzymać, a pytanie nie dotyczy tego
> CZY, ale GDZIE. Radio Erewań :)
Czyli już nie mam jechać z prędkością umożliwiającą zatrzymanie ale stać? A
gdzie jest taki przepis który nakazuje (co więcej zezwala) stać z tego tylko
powodu że ktoś stoi na chodniku?
> ustąpienie pierwszeństwa [...] pieszego - do zatrzymania się,
> zwolnienia lub przyspieszenia kroku;
> Został pieszy "zmuszony do zatrzymania się" czy nie?
Nie bo on już _stał_. Ja swoją jazdą uniemożliwiłem mu zrobienie pierwszego
kroku... Hm... nie zatrzymał, się, nie zwolnił, ani nie przyspieszył więc
jeśli to co wymieniłeś to wszystkie warunki to w przypadku wchodzenia w bok
samochodu kierowca jest niewinny :-)
>> Nie ma takiej prędkości nawet gdybym się zatrzymał to nadal mogłaby we
>> mnie wejść.
> J.w., nie CZY, ale GDZIE!
> Jak wlazła przed pasami (np. ścinając dojście po skosie) to oczywiście
> jej broszka.
> Bo teraz to argument przypomina sławny dowcip z woźnicą na torowisku,
> który na pretensje motorniczego "nie możesz zjechać" odpowiada "umia,
> ale ty nie!"
> W pojazd zatrzymany przed przejściem nie da się wejść NA PRZEJŚCIU.
O ile wiem, to przed przejściem jest zakaz parkowania - no bo zatrzymywanie
się tylko dlatego że ktoś stoi i wcale nie chce przejść to parkowanie ;-)
>> Ale nie o tym dyskutujemy ale o fakcie że lepiej nauczyć dziecko
>> bezpiecznego przechodzenia niż ufać że samo _istnienie_ przepisu
>> spowoduje że dziecko będzie bezpieczne.
> Oczywście.
> Ale TYLKO istnienie przepisu spowoduje zmniejszenie liczby przypadków
> wymuszania pierwszeństwa.
Ja to rozumiem, ale to półśrodek - bo likwiduje tylko jedną przyczynę. Nawet
jeśli zadziała na 90% kierowców (a nie zadziała*) to nadal piesi będą ginąć.
Natomiast jak piesi się nauczą że pierwszeństwo nie daje im nieśmiertelności
to liczba ginących na pasach spadnie do zera.
* - a nie zadziała bo u nas w centrach tam gdzie pieszych jest najwięcej w
_praktyce_ często piezy na przejście wchodzi zza samochodu, zza drzewa itp.
A z drugiej strony przejścia są na tyle często że zatrzymywanie się przed
każdym sprawia że w _praktyce_ samochód więcej stoi niż jedzie i dlatego
"nikt" tego nie przestrzega.
> Uwierz, że całkiem wielu jest takich, którzy przyjmują rozumowanie:
> "jak pojadę dostatecznie szybko, to nie będę mógł się zatrzymać,
> wiec pieszy będzie winny, niech nie lezie".
Z tym się nie spotkałem. Ani praktycznie ani teoretycznie, ale wierzę że
tacy istnieją tyle że im żadna zmiana przepisów nie pomoże.
>> Bo od istnienia do stosowania w praktyce daleka droga, ale tego mój
>> dyskutant nie zrozumiał.
> Problemem jest niezrozumienie, że przepisy już takie *są*.
> I jednocześnie, ze względu na brak (!) stosownego zakazu w konwencji,
> legalny jest układ, w którym "mandatowanie" jest odwrotne
> (tj. pieszym częściej zdarzają się manadaty za "wtargiwanie",
> niż kierowcom za niezwalnianie przed przejściem).
To znaczy że praktyka karania jest mniej oderwana od rzeczywistości niż
przepisy - to dobrze.
To że kierowca ma ustąpić nie znaczy że pieszy może robić co chce. Np. OIDP
biec mu wprost zakazano.
Pozdrawiam
Ergie
Następne wpisy z tego wątku
- 26.05.15 21:29 Shrek
- 26.05.15 21:33 Shrek
- 26.05.15 21:48 re
- 26.05.15 22:56 Uzytkownik
- 26.05.15 23:35 Shrek
- 27.05.15 19:30 mk4
- 27.05.15 19:33 mk4
- 27.05.15 19:36 mk4
- 27.05.15 19:43 mk4
- 27.05.15 19:55 mk4
- 27.05.15 20:04 mk4
- 27.05.15 20:07 mk4
- 27.05.15 20:09 mk4
- 27.05.15 21:01 Shrek
- 28.05.15 06:24 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=