-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: mk4 <m...@d...nul>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pieszy vs osobówka
Date: Wed, 27 May 2015 19:33:07 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 82
Message-ID: <mk4v4o$8il$2@usenet.news.interia.pl>
References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl> <mjd8e4$4gj$1@node2.news.atman.pl>
<mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl> <mjdii6$tnp$2@node1.news.atman.pl>
<555a537a$1$8376$65785112@news.neostrada.pl>
<mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl>
<555a6014$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
<mjedr8$nug$1@node1.news.atman.pl>
<555b3c9b$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
<mjg4ao$ibt$1@node1.news.atman.pl>
<555b9bfb$2$8378$65785112@news.neostrada.pl>
<mjg9i3$o35$2@node1.news.atman.pl>
<555ca98f$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
<mjiclg$85o$1@node2.news.atman.pl>
<555cc320$0$8383$65785112@news.neostrada.pl>
<mjih7t$1q1$1@node1.news.atman.pl>
<555cdd12$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
<mjipn1$b36$1@node1.news.atman.pl>
<555cf3a3$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
<mjjqum$klf$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 031011182098.warszawa.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1432747992 8789 31.11.182.98 (27 May 2015 17:33:12
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 27 May 2015 17:33:12 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.7.0
In-Reply-To: <mjjqum$klf$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2563079
[ ukryj nagłówki ]On 2015-05-21 07:37, Shrek wrote:
> On 2015-05-20 22:49, bartosz wrote:
>
>>> Bo ja nie naukowiec jestem, a in?ynier. Jak co? dzia?a, a nowe
>>> rozwi?zanie
>>> nie przynosi spektakularnych efektów to dzia?a kompatybilno?c wsteczna -
>>> nie warto zmieniaae.
>>
>> Ja tez jestem miedzy innymi inzynierem i wiem, ze czasy spektakularnych
>> efektow w technice minely; teraz trzeba baaardzo duzo badac i
>> doswiadczac, a
>> efekty moga byc mierne - a jednak kamyk do kamyka i cos sie osiagnie.
>
> O człowiek renesansu - inżynier, naukowiec, filozof;)
>
>>> A od czego wieksze, jak automobila jeszcze nie upowszechniono?
>>
>> Od pieszego.
>
> No były. Były też większe od mrówki ale za to mniejsze niż solidne
> drzewo. Ale co to ma do rzeczy w kontekście pierwszeństwa tramwaju nad
> automobilem?
>
>>> Prawdopodobnie tak. Ale to bez znaczenia - nawet jakby by?y kompletnie
>>> nietrafione i tak by zosta?y. Podobnie jak klawiatura, uniemo?liwiaj?ca
>>> zbyt szybkie pisanie (?eby sie maszyna do pisania nie zacina?a)
>>
>> No nie wiem. Pamietasz? - kiedys znaki stopu byly okragle, a jednak
>> zmieniono je na osmiokatne, bo byly ku temu wyrazne przeslanki.
>
> No - między innymi takie, że u innych też właśnie ośmiokątne były.
>
>>> https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
>>>
>>>
>>> Ja tam widze na asfalcie praktycznie wszystkie powy?ej -6m/s^2.
>>
>> Tak tez pisalem: miedzy minus 4 a minus 7.
>
> Z tym, że jakbyś nie manipulował danymi, to pewnie byś nie uwzględniał
> tych z dróg gruntowych:P
>
>>> Dalej zapominasz, ?e licz? sie tak naprawde dane historyczne. Tramwaje z
>>> napedem owsowym hamulców szynowych nie posiada?y.
>>
>> Kiedys samochody mialy hamulce bebnowe oraz opony o gorszej
>> przyczepnosci.
>
> Ale dalej hamowały lepiej niż tramwaje.
>
>>> Zreszt? obecnie równie? hamulców szynowych do normalnego hamowania
>>> sie nie
>>> u?ywa.
>>
>> Wiem - chodzilo tylko o wskazanie mozliwosci technicznych, co mialo byc
>> przeciwwaga dla stwierdzenia Liwiusza, ze "tramwaje [...] maja
>> ponadprzecietnie gorsza droge hamowania".
>
> Bo mają. ten phantom miał ponadprzeciętnie krótką drogę hamowania - co z
> tego wynika? https://www.youtube.com/watch?v=RZjhxuhTmGk
>
>>> Zupe?nie nie. Pisa?em ci wcze?niej - nie o to chodzi. Nie do?ae ?e nie
>>> umiesz samodzielnie nakarmi googla, to nie rozumiesz co sie do ciebie
>>> pisze.
>>>
>>
>> No patrz, a jednak samodzielnie znalazlem wyniki pomiarow dla
>> samochodu...
>
> Gratulacje - uczysz się. Na razie poprzeczka nie jest wysoko, ale małe
> postępy są. Teraz uważaj - czas na duży krok. "Tramwaje tak naprawdę nie
> mają pierwszeństwa, dlatego że gorzej hamują awaryjnie, tak się po
> prostu przyjęło, a dlaczego nikt już nie pamięta - możemy tylko
> spekulować". Jak trzeba przepisz 100 razy, w każdym razie przestań
> tematem zawracać dupę, bo nic do tematu dyskusji to nie wnosi.
Tendencyjnie tniesz cyctaty - nie odniosles sie do kwestii, ze
najkrotsza droge hamowania ma pieszy. Ladnie to tak? ;)
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 27.05.15 19:36 mk4
- 27.05.15 19:43 mk4
- 27.05.15 19:55 mk4
- 27.05.15 20:04 mk4
- 27.05.15 20:07 mk4
- 27.05.15 20:09 mk4
- 27.05.15 21:01 Shrek
- 28.05.15 06:24 Shrek
- 28.05.15 08:01 Uzytkownik
- 28.05.15 10:18 J.F.
- 28.05.15 14:35 bartosz
- 28.05.15 14:51 bartosz
- 28.05.15 14:42 bartosz
- 28.05.15 14:38 bartosz
- 28.05.15 18:20 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=