eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 107

  • 21. Data: 2013-02-21 10:28:21
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>



    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:51253a0e$0$26681$6...@n...neostrad
    a.pl...

    >> Nie ma logicznego powodu by 5 letnie auto
    >> z przebiegiem 50 tys było tańsze niż 2 letnie z przebiegiem 100 tys.

    > Jest. Jest 3 lata młodsze i przebieg ma niewiele większy.

    No i co z tej "młodości" wynika? Lans? Bo z dodatkowych przejechanych 50tys
    może wynikać np. konieczność wymiany hamulców, amortyzatorów lub sprzęgła.

    >> a elementy eksploatacyjne (za
    >> wyjątkiem akumulatora) zużywają się z odległością a nie wiekiem.

    > Nieprawda. Wiek też ma swoje znaczenie. Ciekawe czemu producenci piszą
    > np. o wymianie rozrządu 150kkm albo 10 lat.

    Nawet w tym przypadku 3 lata to mniej niż 50tys.

    >> Oczywiście uwzględniając też specyfikę tej odległości 500km ze stałą
    >> prędkością po autostradzie mniej zużywa sprzęgło niż 5km w korku.

    > To masz różnicę dwóch rzędów wielkości. Na korzyść tego z większym
    > przebiegiem.

    Skąd takie założenie że auto z większym przebiegiem sumarycznym zrobiło
    mniejszy przebieg w korkach?

    Pozdrawiam
    Ergie


  • 22. Data: 2013-02-21 10:33:01
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:3nkl6mb293zp$.dvp7700qfe79$.dlg@40tude.
    net...

    >> Kolejna sprawa to przebieg. W Polsce z nielogicznych przyczyn auta
    >> tanieją
    >> wraz z wiekiem a nie z przebiegiem. Dlatego lepiej kupić stare auto z
    >> niskim
    >> przebiegiem bo jeszcze długo posłuży a cena zakupu będzie niższa.

    > Tu masz wyjaśnienie swoich wątpliwości:
    > https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-as
    h3/560040_607710892587874_598619632_n.png

    > Jest to wykres średnich przebiegów samochodów VW Passat na Allegro w
    > zależności od wieku.

    A co to ma wspólnego z moim postem? Ja pisałem o przebiegu a Ty wklejasz
    zestawienie cyferek z allegro które nic z przebiegiem (poza nazwą) wspólnego
    nie mają. Jeśli ktoś kupuje na podstawie deklaracji sprzedawcy to jego
    problem, ale nie nazywajmy tej deklaracji przebiegiem.

    Pozdrawiam
    Ergie


  • 23. Data: 2013-02-21 10:34:26
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:51253e44$...@n...home.net.pl...

    > Z doświadczeń moich i znajomego coś w stylu Golfa 2 czy Corsy B w postaci
    > niezajechanego diesla będzie całkiem OK.

    Corsa bym nie polecał nikomu kto ma więcej niż 180cm.

    Pozdrawiam
    Ergie


  • 24. Data: 2013-02-21 10:37:34
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-02-20 23:45, Marek Włodarz pisze:
    > Mam na składzie (jeszcze nie zezłomowaną z powodów różnych, głównie
    > prawnych) toyotę carinę II z 1989 roku. Ma przebieg nieco ponad
    > milion, ale licznik pokazuje 450 tysięcy, bo się kiedyś zepsuł i
    > nikomu nie chciało się go naprawiać (samochód od nowości w rodzinie,
    > choć właścicieli zmieniał). Licznik nie był cofany, bo i po co...
    > Aha - nie jeździ, jest odstawiona na podwórku siostrzeńca, czeka na
    > zakończenie postępowania spadkowego, żeby ją zezłomować, więc nie
    > musicie się martwić, że taki czołg was rozjedzie... :>
    Z taaaaką historią na złom?? Skręć na 170 tys., pokaż dokumenty związane
    ze zgonem/spadkiem i pójdzie jak ciepłe bułeczki od starszego pana, co
    to tylko do kościoła raz w tygodniu ... ;-)

    --
    Pozdrawiam
    Maciek


  • 25. Data: 2013-02-21 10:40:42
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1izh0fq6sl1st.1moaha1n2jfhw.dlg@40tude.
    net...

    > benzyna z gazem. Dobrze utrzymany Lanos z LPG wcale nie bylby zlym woborem
    > - jezdzi przyzwoicie, jest wygodny, tani w naprawie.

    Mam 187cm i w Lanosie musiałem mieć fotel maksymalnie odsunięty do tyłu. W
    ogóle Lanos jest bardzo ciasny w środku w porównaniu do swej długości - ma
    bardzo długą przednią maskę.

    Pozdrawiam
    Ergie


  • 26. Data: 2013-02-21 11:25:13
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-21 10:28, Ergie pisze:
    (...)
    >> Jest. Jest 3 lata młodsze i przebieg ma niewiele większy.
    >
    > No i co z tej "młodości" wynika? Lans?

    Lans... LOL
    Może być nowszy model, nowocześniejszy, jest "świeższy", może już
    nie posiadać chorób wieku dziecięcego itd. Zresztą on za 7 lat dalej
    będzie 3 lata młodszy i będzie miał 10, a ten starszy 13 i przebieg
    podobny.

    > Bo z dodatkowych przejechanych
    > 50tys może wynikać np. konieczność wymiany hamulców, amortyzatorów lub
    > sprzęgła.

    Eksploatacja to eksploatacja, a stan sprzęgła/amortyzatorów będzie
    zależał od sposobu i miejsca eksploatacji.

    >>> a elementy eksploatacyjne (za
    >>> wyjątkiem akumulatora) zużywają się z odległością a nie wiekiem.
    >
    >> Nieprawda. Wiek też ma swoje znaczenie. Ciekawe czemu producenci piszą
    >> np. o wymianie rozrządu 150kkm albo 10 lat.
    >
    > Nawet w tym przypadku 3 lata to mniej niż 50tys.

    Znaczy w jakim przypadku? Zresztą zdaje się, że mowa o samochodzie
    za 6kPLN, a nie porównaniu dwulatka do pięciolatka.

    >>> Oczywiście uwzględniając też specyfikę tej odległości 500km ze stałą
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>> prędkością po autostradzie mniej zużywa sprzęgło niż 5km w korku.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^
    >
    >> To masz różnicę dwóch rzędów wielkości. Na korzyść tego z większym
    >> przebiegiem.
    >
    > Skąd takie założenie że auto z większym przebiegiem sumarycznym zrobiło
    > mniejszy przebieg w korkach?

    Masz w podkreśleniu - to chyba Ty pisałeś? Zresztą przebieg to nie
    wszystko - dużo widać po zużyciu elementów.




  • 27. Data: 2013-02-21 11:41:15
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:kg4smc$k8i$...@n...news.atman.pl...

    > Może być nowszy model, nowocześniejszy, jest "świeższy", może już
    > nie posiadać chorób wieku dziecięcego itd. Zresztą on za 7 lat dalej
    > będzie 3 lata młodszy i będzie miał 10, a ten starszy 13 i przebieg
    > podobny.

    Jaki podobny? 50tys różnicy oznacza konieczność lub nie wymiany opon,
    amorków, klocków lub sprzęgła.

    >> Bo z dodatkowych przejechanych
    >> 50tys może wynikać np. konieczność wymiany hamulców, amortyzatorów lub
    >> sprzęgła.

    > Eksploatacja to eksploatacja, a stan sprzęgła/amortyzatorów będzie
    > zależał od sposobu i miejsca eksploatacji.

    Ale przy takim samym sposobie auto z większym przebiegiem będzie bardziej
    zużyte.

    >>>> a elementy eksploatacyjne (za
    >>>> wyjątkiem akumulatora) zużywają się z odległością a nie wiekiem.

    >>> Nieprawda. Wiek też ma swoje znaczenie. Ciekawe czemu producenci piszą
    >>> np. o wymianie rozrządu 150kkm albo 10 lat.

    >> Nawet w tym przypadku 3 lata to mniej niż 50tys.

    > Znaczy w jakim przypadku?

    W takim jak podałeś: jeśli rozrząd trzeba zmieniać co 150 tys lub 10 lat. To
    50 tys to 33% życia rozrządu, a 3 lata to 30%.

    > Zresztą zdaje się, że mowa o samochodzie
    > za 6kPLN, a nie porównaniu dwulatka do pięciolatka.

    To nic nie zmienia. Zawsze auto z mniejszym przebiegiem będzie miało
    statystyczny dłuższy czas do następnej wymiany jakiegoś elementu.

    >>>> Oczywiście uwzględniając też specyfikę tej odległości 500km ze stałą
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>>> prędkością po autostradzie mniej zużywa sprzęgło niż 5km w korku.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^

    >>> To masz różnicę dwóch rzędów wielkości. Na korzyść tego z większym
    >>> przebiegiem.

    >> Skąd takie założenie że auto z większym przebiegiem sumarycznym zrobiło
    >> mniejszy przebieg w korkach?

    > Masz w podkreśleniu - to chyba Ty pisałeś? Zresztą przebieg to nie
    > wszystko - dużo widać po zużyciu elementów.

    Pisałem, że jeżdżenie w korkach bardziej zużywa auto niż jeżdżenie po
    trasie, ale nigdzie nie pisałem że auto z większym przebiegiem jeździ
    glównie po trasie a z mniejszym w korkach.

    Pozdrawiam
    Ergie



  • 28. Data: 2013-02-21 11:52:39
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-02-20 13:07, engry berd pisze:
    > Wkrótcę chcę sobie kupić mój pierwszy w życiu samochód, wyrosłem już z
    > autobusu i komunikacji miejskiej, z której coraz trudniej korzystać,
    > stąd konieczna przesiadka na własne cztery kółka. Mój budżet to 6000zł,
    > wiem że niewiele, ale czym powinienem się zainteresować w tej kwocie?
    > Nie chcę nic małego typu panda czy seicento, mam 190cm wzrostu.
    > Nie znam się na samochodach, więc nic przy nim nie będę robił sam, poza
    > tankowaniem i uzupełnianiem płynów...
    > Co polecacie? Myślę nad Hondą civic i Audi a4.


    Zacząłbym od jakiegoś Lanosa. To właśnie był mój 1. samochód.
    "Budżetowy", tzn. przy niezłym silniku (1,6), przyzwoitych gabarytach
    (też nie jestem zbyt niski, plus potrzebuję od czasu do czasu użyć
    większego bagażnika), dało się tym dobrze jeździć. A skoro budżet niski,
    to pewnie używany, więc musisz patrzeć na ceny części zamiennych i
    serwisu. A te dla Daewoo są przyzwoite, nie mówiąc o tym, że konstrukcja
    nieskomplikowana, więc w niemal każdym serwisie się da naprawiać.
    Na co zwracać uwagę: w archiwum pełno tego, ale ja zacząłbym od
    cieknącego z silnika oleju (bo potem trzeba dolewać go sporo, a to
    podnosi koszty).
    pwz


  • 29. Data: 2013-02-21 12:20:47
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-21 11:41, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:kg4smc$k8i$...@n...news.atman.pl...
    >
    >> Może być nowszy model, nowocześniejszy, jest "świeższy", może już
    >> nie posiadać chorób wieku dziecięcego itd. Zresztą on za 7 lat dalej
    >> będzie 3 lata młodszy i będzie miał 10, a ten starszy 13 i przebieg
    >> podobny.
    >
    > Jaki podobny? 50tys różnicy oznacza konieczność lub nie wymiany opon,
    > amorków, klocków lub sprzęgła.

    Nie, nie oznacza. Może oznaczać, a to różnica. Podobnie ten mniejszy
    przebieg może to oznaczać. Klocki to może być kolejna zmiana, opony
    podobnie. Opony to nawet ze starości się wymienia, choć bieżnik niby
    w porządku. Sprzęgło/amortyzatory - można przyjąć, że w okolicach
    150/200 może być to potrzebne. A może nie. No, ale w młodszym taka
    operacja może mieć sens, a w starszym niekoniecznie, ponieważ mogą
    się pojawić inne usterki i nie warto w to inwestować.

    >> Eksploatacja to eksploatacja, a stan sprzęgła/amortyzatorów będzie
    >> zależał od sposobu i miejsca eksploatacji.
    >
    > Ale przy takim samym sposobie auto z większym przebiegiem będzie
    > bardziej zużyte.

    Przy takim samym być może, ale eksploatacja to nie laboratorium.
    W trakcie eksploatacji wymienia się wiele elementów, które będą
    jako nowe mniej zużyte od tych starych z mniejszym przebiegiem.

    >>>>> a elementy eksploatacyjne (za
    >>>>> wyjątkiem akumulatora) zużywają się z odległością a nie wiekiem.
    >
    >>>> Nieprawda. Wiek też ma swoje znaczenie. Ciekawe czemu producenci piszą
    >>>> np. o wymianie rozrządu 150kkm albo 10 lat.
    >
    >>> Nawet w tym przypadku 3 lata to mniej niż 50tys.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    >> Znaczy w jakim przypadku?
    >
    > W takim jak podałeś: jeśli rozrząd trzeba zmieniać co 150 tys lub 10
    > lat. To 50 tys to 33% życia rozrządu, a 3 lata to 30%.

    Przykro mi, ale takie przeliczenie jest błędne.

    >> Zresztą zdaje się, że mowa o samochodzie
    >> za 6kPLN, a nie porównaniu dwulatka do pięciolatka.
    >
    > To nic nie zmienia. Zawsze auto z mniejszym przebiegiem będzie miało
    > statystyczny dłuższy czas do następnej wymiany jakiegoś elementu.

    Wcześniej masz wyjaśnione, że popełniasz błąd w takim założeniu.
    Części się wymienia cyklicznie. Co gorzej - jak zakładasz, że
    ten z mniejszym przebiegiem nie będzie wymagał szybciej napraw niż
    ten z większym to duży błąd.

    >>>>> Oczywiście uwzględniając też specyfikę tej odległości 500km ze stałą
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>>>> prędkością po autostradzie mniej zużywa sprzęgło niż 5km w korku.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^
    >
    >>>> To masz różnicę dwóch rzędów wielkości. Na korzyść tego z większym
    >>>> przebiegiem.
    >
    >>> Skąd takie założenie że auto z większym przebiegiem sumarycznym zrobiło
    >>> mniejszy przebieg w korkach?
    >
    >> Masz w podkreśleniu - to chyba Ty pisałeś? Zresztą przebieg to nie
    >> wszystko - dużo widać po zużyciu elementów.
    >
    > Pisałem, że jeżdżenie w korkach bardziej zużywa auto niż jeżdżenie po
    > trasie,

    No właśnie.

    > ale nigdzie nie pisałem że auto z większym przebiegiem jeździ
    > glównie po trasie a z mniejszym w korkach.

    No ale to Twój pomysł. Ja tylko pisałem, że różnica dwóch rzędów
    wielkości jest na korzyść tego eksploatowanego w trasie.









  • 30. Data: 2013-02-21 13:19:19
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 21 Feb 2013 10:33:01 +0100 osobnik zwany Ergie napisał:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:3nkl6mb293zp$.dvp7700qfe79$.dlg@40tude.
    net...
    >
    >>> Kolejna sprawa to przebieg. W Polsce z nielogicznych przyczyn auta
    >>> tanieją
    >>> wraz z wiekiem a nie z przebiegiem. Dlatego lepiej kupić stare auto z
    >>> niskim
    >>> przebiegiem bo jeszcze długo posłuży a cena zakupu będzie niższa.
    >
    >> Tu masz wyjaśnienie swoich wątpliwości:
    >> https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-
    ash3/560040_607710892587874_598619632_n.png
    >
    >> Jest to wykres średnich przebiegów samochodów VW Passat na Allegro w
    >> zależności od wieku.
    >
    > A co to ma wspólnego z moim postem? Ja pisałem o przebiegu a Ty wklejasz
    > zestawienie cyferek z allegro które nic z przebiegiem (poza nazwą)
    > wspólnego nie mają. Jeśli ktoś kupuje na podstawie deklaracji sprzedawcy
    > to jego problem, ale nie nazywajmy tej deklaracji przebiegiem.
    >
    a jak chcesz sprawdzić rzeczywisty przebieg?




    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: