  • 101. Data: 2013-02-26 15:13:28
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-26 14:03, J.F pisze:

    > Nie slyszalem tutaj narzekan, naprawde bylo tak zle ?

    Nie było. Można było narzekać na wiele rzeczy (w końcu to typowy pojazd
    na f ;) ), ale nie na korozję. Znaczy pewnie egzemplarze zjedzone
    też można znaleźć (z różnych przyczyn), ale to jak zawsze.
    Na rynku tego dużo nie ma i są tanie, ale to nic dziwnego - za grosze
    sprzedać szkoda, a konkurencja na rynku silna. Pojeżdżą u swych
    właścicieli, czy w rodzinie (mowa oczywiście o pierwszej generacji).

    > A co po latach wyszlo z tymi "zdrapkami" lanosa - komus lakier sie
    > zdrapal ?

    Oczywiście, tylko to skala tak niewielka, że w zasadzie nie ma o czym
    pisać. Część ze zdrapek się zdrapała, reszta nie. W sumie ile tych
    zdrapkowych było i ile z nich było faktycznie z mocno wadliwą powłoką?
    Sporo więcej było lanosów naprawianych (sprzedawanych w salonach) niż
    zdrapkowatych.

  • 102. Data: 2013-02-26 15:15:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ddddddd" napisał w wiadomości grup

    > ale te częściej sprowadzane zwykle mają zaznaczonego pierwszego
    > właściciela, bo a) pierwszy właściciel w kraju b) pierwszy właściciel
    > niepalący ;) c) pierwszy właściciel który odpicował lakier itd. itp. :)

    Przy sprowadzany to owszem częsta praktyka że sprzedający zaznacza pierwszy
    właściciel, ale ja pisałem o samochodach z Polski czyli z wybraną opcją
    'kraj pochodzenia' = 'Polska'. Owszem jak pisałem bywają celowo błędnie
    skategoryzowane ogłoszenia ale w tym przypadku nie jest ich wiele.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 103. Data: 2013-02-26 17:19:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    a.pl...

    > Ileż razy można powtarzać: to nie jest sposób na kupienie dobrego auta to
    > jest sposób na ograniczenie 200 ogłoszeń do kilkunastu od których IMO
    > warto zacząć wybór.

    Tyle, że mi się wydawało, iż celem jest znalezienie najlepszego auta.

  • 104. Data: 2013-02-27 10:38:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Tyle, że mi się wydawało, iż celem jest znalezienie najlepszego auta.

    Jeśli jest 200 ofert to znalezienie _najlepszego_ oznacza sprawdzenie
    wszystkich 200 ofert. Celem nigdy nie było znalezienie _najlepszego_ a
    _dobrego_.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 105. Data: 2013-02-27 11:38:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jeśli jest 200 ofert to znalezienie _najlepszego_ oznacza sprawdzenie
    > wszystkich 200 ofert.

    Niekoniecznie, dużą część ZŁYCH odsiejesz bez dzwonienia.
    Problem w tym, że chcesz odsiewać te, o których nic nie wiesz.
    To jest żadna metoda, ale możesz sobie uważać inaczej.
    Najlepszy jest zielony i już.
    EOD

  • 106. Data: 2013-02-27 12:37:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

    > Niekoniecznie, dużą część ZŁYCH odsiejesz bez dzwonienia.
    > Problem w tym, że chcesz odsiewać te, o których nic nie wiesz.

    Nie chcę ich odsiać. Po prostu zaczynam sprawdzanie od tych w których mam
    podane wszystko na tacy. Jakbym nie znalazł to bym dzwonił i pytał o numer
    VIN. Ale w przypadku aut popularnych ofert jest tak dużo, że nie ma takiej
    potrzeby.

    > To jest żadna metoda, ale możesz sobie uważać inaczej.
    > Najlepszy jest zielony i już.

    Swego czasu była w PZU zniżka na ubezpieczenie czerwonych aut - bo
    _statystycznie_ były bezpieczniejsze, więc jeśli ze statystyki będzie
    wynikało, że zielone się mniej psują to następnym razem uwzględnię kolor w
    filtrowaniu wyników.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 107. Data: 2013-02-27 13:21:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie chcę ich odsiać. Po prostu zaczynam sprawdzanie od tych w których mam
    > podane wszystko na tacy.

    No to ok.
    Ale inaczej brzmiało to co napisałeś, stąd nieporozumienie.