  • 191. Data: 2010-12-05 21:15:07
    Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 20:01:07 +0100, J.F. napisał(a):

    > Nie przewiduje sie podobnego czasu ? Podobnie wredna robota, latwo to
    > ponoc bylo w kadecie.

    W FWD wredna, w RWD o wiele łatwiejsza.
    POza Kadettem, gdzie był bardzo ciekawy patent i sprzęgło na zewnątrz
    skrzyni, to musisz wyjąć skrzynię.
    Często jeszcze jakiś element zawieszenia. Do tego półosie. Miejsca mało.

    W RWD odkręcasz wał, odpinasz lewarek, linke sprzęgła, odkręcasz śruby
    łączące z silnikiem i podpowrę. Skrzynia Twoja.

    > Obejrzyj omege 2.5tds, albo zmien pasek rozrzadu w nissanie patrolu ..
    > tez chyba diezlu.

    Obejrzyj porównywalne w FWD. Ot. Mondeo 2,5 V6.

    --
    ___________ (R)

  • 192. Data: 2010-12-05 21:16:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 19:58:54 +0100, J.F. napisał(a):

    > Granada przeleciala przez row bo bylo troche lodu, sierra wskoczyla na
    > barierke, bo sie komus chcialo na zlosc zrobic, na razie tez masz 2:1
    > na korzysc FWD :-)

    Gdyby bnie to, że Berlingiem jeżdże o wiele wolniej, to bym juz kilka razy
    wyleciał.

    --
    ___________ (R)

  • 193. Data: 2010-12-05 21:19:04
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Sun, 5 Dec 2010 21:08:44 +0100, Adam Płaszczyca na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > A co za problem przenieść silnik na przód?

    Gdzie :) ? Serio pytam. Wskaż miejsce gdzie w obecnej bryle bolidu jest
    miejsce na silnik. Bryła się nie zmieni ze względów bezpieczeństwa i aero.

    > Na F1?

    Tak. Od 2013 r.

    "Dobre ubranie otwiera wszelkie drzwi. Thomas Fuller"

  • 194. Data: 2010-12-05 21:36:07
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Istotnie, to prawda. I wybiera FWD, a potem tas-tas-tas, bo strach.

    Można by teraz podejrzewać, że koncerny motoryzacyjne produkują auta FWD
    kierując się bezpieczeństwem statystycznego kierowcy.

    --
    pozdr
    nalesnik

  • 195. Data: 2010-12-05 21:39:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Dec 2010 21:16:04 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Gdyby bnie to, że Berlingiem jeżdże o wiele wolniej, to bym juz kilka razy
    >wyleciał.

    100km/h na bialej drodze, widzac kilka innych samochodow na barierkach
    - strach pomyslec ile jest w RWD :-)

    J.

  • 196. Data: 2010-12-05 21:45:33
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Oczywiście, że RWD.

    A dlaczego? W szczególności co mam zrobić jak stoję w miejscu i nie
    bardzo chce się bujnąć? W FWD mogę kombinować z obrotami kierownicy,
    mam szansę, że w końcu kawałek bieżnika o coś zahaczy. A w RWD?

    > Wiesz, ostatnio jeżdżę jeden dzień FWD, jeden RWD.

    Wiesz, sam się przyznałeś, że FWD to Ty nie umiesz ;-P

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 197. Data: 2010-12-05 21:48:33
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na œnieg...
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Sun, 5 Dec 2010 20:11:49 +0000 (UTC), Robert Rędziak na
    pl.misc.samochody napisał(a):

    > Skoro dało się kiedyś zrobić bolidy z AWD, to z FWD też by się
    > dało.

    Aerodynamika bolidów z lat 70tych była jednak trochę inna. Przy obecnej
    bryle chyba by się nie dało.

    "Podobno szczęściem można zarazić się jak chorobą. Ale jakoś nie widać
    epidemii. A. Neveux"

  • 198. Data: 2010-12-05 21:54:32
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Tak, obrócić się wokół własnej osi.

    Zajrzyj to Ci pokażę, jak po wciśnięciu gazu samochód pojedzie prosto, a
    po odpuszczeniu skręca. Na skręconych kołach, ale bez obracania
    kierownicą.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 199. Data: 2010-12-05 21:55:38
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-05, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:

    > Jasne. W ustawianiu auta bokiem. Lift-off oversteer na to mówią.

    Zależy od okoliczności, w szczególności tego czy poślizg wynika ze zbyt
    dużej prędkości/skręcenia kół czy też ze zbytniego dodania gazu w
    zakręcie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 200. Data: 2010-12-05 21:56:07
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-05 20:58, P.B. pisze:

    > Casworthy się nie liczą - nie miały tylnego napędu, tylko 4x4 :-)

    Znafca! O! :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl