-
171. Data: 2010-12-05 19:41:25
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-12-05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>> niedostosowanie prędkości do warunków, secundo: brak przewidywania
>> skutków wyprzedzania w zastanych warunkach, tertio: panikę w samej fazie
>> poślizgu.
>> I tak naprawdę nie ma tu nic do rzeczy czy było to FWD czy RWD.
>
> Ależ oczywiście. Tylko z tym, że ujęcie gazy przy RWD pomaga, a w FWD
> pogarsza sytuację.
Powyższe chyba wyjaśnia Twoje problemy z FWD... (też pomaga)
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
172. Data: 2010-12-05 19:44:11
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Sun, 5 Dec 2010 19:20:37 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):
> Z zastrzeżeniem - umiejącemu prowadzić. Posiadaczom prawa jazdy FWD się
> bardziej podobają.
A nie masz wrażenia, że jak na tak świetnego kierowcę, prowadzącego tak
doskonałe pojazdy, zadziwiająco często opuszczasz jezdnię w sposób
niekontrolowany. Granadę uczyłeś latać nad rowami, Sierrę parkować tyłem z
bagażnikiem nad rowem po lewej stronie drogi. Dodaj do tego problemy z
punktami i wychodzi, jak nic obraz drogowej łajzy, która ma więcej
szczęścia niż rozumu, że jeszcze sobie porządnego guza nie nabiła.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
173. Data: 2010-12-05 19:58:54
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 5 Dec 2010 19:24:29 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>> Poza tym Berlingo to FWD - lepszy od BMW teraz --> zeby wrócić do
>> głównego tematu :)
>
>To FWD które ssie w zimowych warynkach.
Granada przeleciala przez row bo bylo troche lodu, sierra wskoczyla na
barierke, bo sie komus chcialo na zlosc zrobic, na razie tez masz 2:1
na korzysc FWD :-)
J.
-
174. Data: 2010-12-05 20:01:07
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 5 Dec 2010 19:22:59 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:44:00 +0100, J.F. napisał(a):
>> Ale za co - przeciez roboty na przegladach jest tyle samo.
>
>Nie jest. Ot, wymiana sprzęgła.
Nie przewiduje sie podobnego czasu ? Podobnie wredna robota, latwo to
ponoc bylo w kadecie.
>Albo dłubanie w silniku. W RWD masz wiecej miejsca.
Obejrzyj omege 2.5tds, albo zmien pasek rozrzadu w nissanie patrolu ..
tez chyba diezlu.
J.
-
175. Data: 2010-12-05 20:12:02
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 5 Dec 2010 19:14:52 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:16:06 +0100, J.F. napisał(a):
>>>I do poślizgu kół przednich dodać jeszcze poślizg tyłu?
>> Glupia sprawa, ale na skrzyzowaniu to akurat pomaga.
>
>Nie pomaga. Przetestowałem przed chwilą. Auto dale jedzie prosto.
Masz zepsute auto :-)
Kazde jedne ktore widzialem na ostrym skrecie przy malej predkosci
zachowuje sie podobnie i zadziwiajaco dobrze reaguje na reczny.
>> Ot taki test: jedziemy sobie sierra w kolko po sniegu, w pewnym
>> momencie wciskamy gaz i co sie stanie ?
>
>Zależnie jakie kółko
No takie 20m srednicy.
>i co zrobię po wciśnieciu.
Nic. Jak trzymales kierownice tak trzymasz. Tylko gaz do oporu.
>W większości przypadków tyłek wyleci na zewnątrz, kierownicą się
>to skontruje, odpuści trochę gaz i pojedzie dalej.
No widzisz, a moja sierra jakos wyjezdzala przodem na zewnatrz.
Byc moze kwestia opon - z przodu mialem barum polaris, wtedy nie
wiedzialem jeszcze ze to zle opony sa.
>Co się stanie w Berlingo? Ano przód auta wyleci na zewnątrz, koła zaczną
>się ślizgać bokiem. I na manewry będzie za późno.
Noga z gazu i wracamy.
Statystyka jest jednak taka za zakretu w FWD nie wyrobilem raz. I nie
poszedlem w pejzaz tylko wykrecilem baczka. I nawet chyba nie predkosc
za duza, tylko lod za sliski :-)
A sierra na prostej potrafila baczka zrobic - prawie tak samo jak
Berlingo :-)
J.
-
176. Data: 2010-12-05 20:13:21
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 5 Dec 2010 19:09:20 +0100, P.B. wrote:
>Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:04:34 +0100, nalesnik napisał(a):
>> Podczepię się do wątku z rajdami: Jakie auto RWD wygrało WRC (albo
>> wzięło chociaż tam udział)?
>
>Poczekaj, Adam zda egzamin sprawdzający na prawo jazdy, to się za zrobienie
>licencji weźmie. Wtedy Loeb przyjedzie do Polski szukać Sierry w dobrym
>stanie, a C4 na taryfę odda :-)
No, cosworthy mialy ladna rajdowa tradycje.
J.
-
177. Data: 2010-12-05 20:20:11
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2010-12-04 15:23, Filip KK pisze:
> W dniu 2010-12-04 09:52, megrims pisze:
>
>>> Kumpel ma BMW serii 3 i twierdzi, że zimówki nic nie pomagają.
>>
>> Gada głupoty. E90 to lekkie auto i z dobrymi zimówkami lata się
>> nim bardzo dobrze po śniegu.
>
> Oczywiście, że tak. Tylko problem jest w tym, że ludzie kupują STARE
> ZUŻYTE ZIMÓWKI i oczekują CUDÓW!!!
Żona teraz lata E91 na 205/50R19 Goodyear Ultragrip i są ZAJEBISTE.
-
178. Data: 2010-12-05 20:33:59
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
Dnia Sun, 5 Dec 2010 19:20:02 +0100, Adam Płaszczyca na pl.misc.samochody
napisał(a):
> BTW - dlaczego F1 to RWD?
A jak sobie wyobrażasz single seater'a w obecnej bryle, z pędzonymi kołami
przednimi ? Poza tym - to jest zaszłość historyczna. To się chyba nigdy nie
zmieni, a raczej nikt nie będzie na tyle odważny aby to zmienić.
BTW - w piątek mają przyklepać silniki 4ro cylindrowe, 1.6 z turbiną ...
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Jeden z moich profesorów powiedział mi kiedyś: - cokolwiek napiszesz -
jedni powiedzą, że to, co napisałeś, jest dobre, inni, że takie sobie,
jeszcze inni, że do niczego - i wszystkie oceny będą słuszne. ks. Jan
Twardowski"
-
179. Data: 2010-12-05 20:58:44
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 20:13:21 +0100, J.F. napisał(a):
> No, cosworthy mialy ladna rajdowa tradycje.
Casworthy się nie liczą - nie miały tylnego napędu, tylko 4x4 :-)
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
180. Data: 2010-12-05 21:00:27
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 05 Dec 2010 18:04:34 +0100, nalesnik
<m...@o...o2.o2.o2.pl> wrote:
>> Jak ośki to ośki. RWD to RWD>
>
> Podczepię się do wątku z rajdami: Jakie auto RWD wygrało WRC (albo
> wzięło chociaż tam udział)?
Alpine A110 (1973)
Lancia Stratos HF (74-76)
Fiat Abarth 131 (77, 78, 80)
Ford Escort RS1800 (79)
Talbot Sunbeam Lotus (81)
Lancia 037 (jako ostatnia -- 1983)
Potem już same AWD.
Tylko jak się ma to do nieodróżniania ośki (FWD, nazwanej tak od
F2) od RWD?
>> Nic nie odzyskujesz, bo przeszedłeś z przyspieszania do
>> hamowania silnikiem i znów koła się ślizgają.
>
> Moje się nie ślizgały, a robiłem tak podczas dzisiejszych, niedzielnych
> "przyświrunków" na zaśnieżonym placyku;)
Czasami nie ma tyle przyczepności, a silnik ma czym hamować.
Lepiej sobie lewą pomóc.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.