-
101. Data: 2010-12-05 02:28:14
Temat: Re: BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 4 Dec 2010 11:10:28 -0800 (PST), arek.pp napisał(a):
> Może to temat na inna dyskusję, ale zawsze zastanawiało mnie to,
> dlaczego BMW i Mercedes /i jakies inne płotki.../ mają tylny napęd,
> a reszta swiata odwrotnie. Czyzby takie potegi nie umiały skonstruować
Dlatego, że RWD to wygoda. A FWD jest dla łajz takich jak Ty, które
potrafią deptać.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
102. Data: 2010-12-05 02:31:31
Temat: Re: BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 04 Dec 2010 20:38:54 +0100, J.F. napisał(a):
> A jakie tam sa zalety RWD ? Bo rozumiem piszesz o drogich limuzynach,
> gdzie w z tylu ma byc wygodnie, a nie o sporcie ?
A nie jest wygodnie?
Pokaz mi jakieś FWD gdzie z tyłu 3 osoby będa miały tak wygodnie, jak w
Granadzie?
> po pierwsze to IMHO RWD latwiej wpada w poslizgi. Jedziesz sobie po
> prostej osniezonej drodze .. i musisz byc czujny.
> Moge sie mylic - trudno to rzetelnie porownac.
Mylisz się. Tam, gdzie RWD zaczyna byc narowiste FWD wyjeżdża ryjem w
plener.
> Po drugie, jak sa trudne warunki, np gleboki zlodowacialy snieg - to
> FWD zachowuje troche manewrowosci przy predkosciach parkingowych.
Jakoś u mnie jest odwrotnie.
> A RWD nie ma zadnej. Ot np stanales pod gore, trzeba ruszyc, tylne
> kola buksuja i zsuwaja sie do rowu, bo jest lekki trawers.
> I co zrobisz ?
Jak to co? Daję mniej gazu. A w FWD co robisz, kiedy to samo się dzieje?
> No ale wiesz, inni nie potrafia, a tylu baczkow nie wykrecili swoimi
> FWD. One po prostu bardzo rzadko w nie wpadaja.
>
> A co daje RWD zwyklemu kierowcy ? Nic ?
Znaczy łajzie? Nic, istotnie.
> Jakos nie widzialem. Poza tym - wciskasz sprzeglo i czym sie to rozni
> od RWD ?
Tym, że juz za późno i fruniesz.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
103. Data: 2010-12-05 02:35:34
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 04 Dec 2010 21:27:25 +0100, J.F. napisał(a):
>> ewentualnych kłopotów większości wynika z tego, że trzymają się
>> z daleka od granicy przyczepności.
>
> No to czemu w RWD ta granica jest znacznie blizej ? :-)
Bliżej czego? Jakoś sierrą jeżdże szybciej niż Berlingo.
> Nie bylem zielonym kierowca jak wsiadlem do sierry. A jednak potrafila
> mnie zaskoczyc.
Mnie Berlingo co rusz zaskakuje brakiem sterowności.
> No i co - i tak nie dasz rady. Nie jedzie, nie jedzie .. buksuje.
No i nic. W tych warunkach FWD tym bardziej nie ruszy.
> czesto nieodsniezanych. Koniec koncow sierra mnie dowiozla wszedzie
> gdzie chcialem, chyba ze snieg byl po podwozie .. ale jednak w trunych
> warunkach RWD ma manewrowosc zerowa.
Cholera, a mnie jakiś nei zaskakuje...
> Czyli trzeba miec rajdowe zapedy i jeszcze odpowiednie warunki.
> Bo jakos nie bardzo sobie wyobrazam "stawiania bokow" na publicznych
> drogach.
Nie, trzeba umieć jeździć i czerpać przyjemnośc ze sterowania samochodem, a
nie byciem wleczonym.
>> Wszystko zależy od prędkości i kąta skrętu kół. Może się nie
>> udać. Ostatnią stłuczkę miałem właśnie w FWD, na dohamowaniu.
>> Syfek był na zakręcie, a na przeciwnym pasie objawił się inny
>> koleżka.
>
> A jakbys jechal RWD to by bylo inaczej ?
Oczywiście =- poleciałby na wewnętrzną.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
104. Data: 2010-12-05 02:37:10
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 04 Dec 2010 23:04:26 +0100, nalesnik napisał(a):
> Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Że "popyt rodzi podaż" i gdyby był
> popyt na auta RWD to byłoby ich więcej na drogach? Dlaczego nikt nie
> chce kupować aut RWD pomimo ich mnogich zalet?
Bo są DROGIE w produkcji.
Przy okazji sa tańsze w serwisie i eksploatacji, ale na tym fabryka tez
chce zarobić, więc woli wyprodukowac taniej, a strzyc klienta potem.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
105. Data: 2010-12-05 09:07:31
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
Od: Arek M <a...@g...pl>
>>> tylko odruchy z RWD w aucie z FWD.
>>
>> Znaczy sie co - dodales gazu akurat nie wtedy gdy potrzeba ?
>
> Nie, ująłem gazu, zamiast dodać, kiedy tył odjechał.
>
>> Mnie jakos po zabawach ze sierra wyszlo ze nie ma co kombinowac, tylko
>> w takiej sytuacji odruchowo wciskac sprzeglo. Kombinowanie zle sie
>> konczy :-)
>
> W FWD takie działanie pogarsza sytuację.
Jak to leciało?
Kierowca dupa? ;)
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
-
106. Data: 2010-12-05 09:23:28
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
Dnia 04-12-2010 o 23:32:04 Marcin "Kenickie" Mydlak <e...@3...lp>
napisał(a):
>>>>>> Lepsza przyczepność na suchej drodze, przy przyśpieszaniu.
>>>>> Przy wiekszych mocach, bo przy mniejszych bez znaczenia praktycznego.
>>>> Mowa była o segmencie premium, nespa?
>>>
>>> Niby tak, ale to nadal dyrektorskie limuzyny, a nie sportowe
>>> bulwarowki.
>>
>> To dziwnie segment definiujesz. Bo mnie mieści się w nim np. SLK i TT.
>> Ciężko je za limuzyny uznać.
>>
>
> TT ma napęd na tył? Czy jakiekolwiek dzisiejsze Audi jest tylnopędem?
Tu mnie masz, kojarzyłem głownie Quattro. Podmień sobie na Boxtera albo Z4.
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
-
107. Data: 2010-12-05 09:44:57
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
*Adam Płaszczyca* w wiadomości news:c1.01.3NdBQZ$JHz@mike.oldfield.org.pl
napisał(a):
>> Po drugie, jak sa trudne warunki, np gleboki zlodowacialy snieg - to
>> FWD zachowuje troche manewrowosci przy predkosciach parkingowych.
> Jakoś u mnie jest odwrotnie.
A u mnie niestety nie! Zeszłej zimy w RWD kilkunastocentymetrowych koleinach
(gdzieniegdzie dobre 20cm) wyjazd z miejsca parkingowego był problemem, a
wjazd na nie był koszmarem bo parking jest minimalnie pod górke i lepiej na
niego wjeżdżać tyłem. W FWD przebijanie się przez pryzmy śniegu i koleiny
odbywało się bez problemów, a w obu autach szorowałem podwoziem. Finalnie
zawsze wyjechałem i wjechałem, ale parkowwanie FWD IMHO jest prostsze, poza
kompletnie zasypanym parkingiem zgodze się że RWD jest fajniejsze :)
Przy parkowaniu tyłem koła które pchają auto i skręcają są nie do pokonania,
FWD działa jak RWD i ma dociążoną oś napędzaną ;)
>> A RWD nie ma zadnej. Ot np stanales pod gore, trzeba ruszyc, tylne
>> kola buksuja i zsuwaja sie do rowu, bo jest lekki trawers.
>> I co zrobisz ?
> Jak to co? Daję mniej gazu. A w FWD co robisz, kiedy to samo się dzieje?
Można poszukać przyczepności kawałek obok skręcając kołami :)
Pozdr
-
108. Data: 2010-12-05 11:10:28
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sat, 04 Dec 2010 23:32:04 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak
<e...@3...lp> wrote:
> TT ma napęd na tył?
Ma. Również :) Nie zmienia to faktu, że również należy do
segmentu premium i nie jest limuzyną.
> Czy jakiekolwiek dzisiejsze Audi jest tylnopędem?
Czy jakiekolwiek nowoczesne Audi było RWD?
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
109. Data: 2010-12-05 11:45:59
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-04 19:21, Robert Rędziak pisze:
>> ale jak nawet ASR w BMW7 jest chyba od 22 lat czy coś takiego
>
> ASC+T
>
Ja mam DSC. ASC to stary system.
-
110. Data: 2010-12-05 11:50:22
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-12-05 11:10, Robert Rędziak pisze:
> On Sat, 04 Dec 2010 23:32:04 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak
> <e...@3...lp> wrote:
>
>> TT ma napęd na tył?
>
> Ma. Również :) Nie zmienia to faktu, że również należy do
> segmentu premium i nie jest limuzyną.
>
Również, nie znaczy przede wszystkim. :P
Co do wspomnianego faktu - zgadzam się. Ale jakbym miał wybierać, to
wolałbym 1-kę coupe niż TT, w którym czułbym się jak kochający inaczej.
>> Czy jakiekolwiek dzisiejsze Audi jest tylnopędem?
>
> Czy jakiekolwiek nowoczesne Audi było RWD?
Nie wiedzieć czemu, z góry zakładałem, że jakieś było. Podświadomie
miałem na myśli lata, w których byłoby konkurencją dla Escorta MkI i MkII.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."