  • 171. Data: 2010-12-05 19:41:25
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Ależ oczywiście. Tylko z tym, że ujęcie gazy przy RWD pomaga, a w FWD
    > pogarsza sytuację.

    Powyższe chyba wyjaśnia Twoje problemy z FWD... (też pomaga)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 172. Data: 2010-12-05 19:44:11
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 5 Dec 2010 19:20:37 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Z zastrzeżeniem - umiejącemu prowadzić. Posiadaczom prawa jazdy FWD się
    > bardziej podobają.

    A nie masz wrażenia, że jak na tak świetnego kierowcę, prowadzącego tak
    doskonałe pojazdy, zadziwiająco często opuszczasz jezdnię w sposób
    niekontrolowany. Granadę uczyłeś latać nad rowami, Sierrę parkować tyłem z
    bagażnikiem nad rowem po lewej stronie drogi. Dodaj do tego problemy z
    punktami i wychodzi, jak nic obraz drogowej łajzy, która ma więcej
    szczęścia niż rozumu, że jeszcze sobie porządnego guza nie nabiła.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 173. Data: 2010-12-05 19:58:54
    Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Dec 2010 19:24:29 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >To FWD które ssie w zimowych warynkach.

    Granada przeleciala przez row bo bylo troche lodu, sierra wskoczyla na
    barierke, bo sie komus chcialo na zlosc zrobic, na razie tez masz 2:1
    na korzysc FWD :-)

    J.

  • 174. Data: 2010-12-05 20:01:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Dec 2010 19:22:59 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Nie jest. Ot, wymiana sprzęgła.

    Nie przewiduje sie podobnego czasu ? Podobnie wredna robota, latwo to
    ponoc bylo w kadecie.

    >Albo dłubanie w silniku. W RWD masz wiecej miejsca.

    Obejrzyj omege 2.5tds, albo zmien pasek rozrzadu w nissanie patrolu ..
    tez chyba diezlu.

    J.

  • 175. Data: 2010-12-05 20:12:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Dec 2010 19:14:52 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Nie pomaga. Przetestowałem przed chwilą. Auto dale jedzie prosto.

    Masz zepsute auto :-)

    Kazde jedne ktore widzialem na ostrym skrecie przy malej predkosci
    zachowuje sie podobnie i zadziwiajaco dobrze reaguje na reczny.

    >Zależnie jakie kółko

    No takie 20m srednicy.

    >i co zrobię po wciśnieciu.

    Nic. Jak trzymales kierownice tak trzymasz. Tylko gaz do oporu.

    >W większości przypadków tyłek wyleci na zewnątrz, kierownicą się
    >to skontruje, odpuści trochę gaz i pojedzie dalej.

    No widzisz, a moja sierra jakos wyjezdzala przodem na zewnatrz.
    Byc moze kwestia opon - z przodu mialem barum polaris, wtedy nie
    wiedzialem jeszcze ze to zle opony sa.

    >Co się stanie w Berlingo? Ano przód auta wyleci na zewnątrz, koła zaczną
    >się ślizgać bokiem. I na manewry będzie za późno.

    Noga z gazu i wracamy.

    Statystyka jest jednak taka za zakretu w FWD nie wyrobilem raz. I nie
    poszedlem w pejzaz tylko wykrecilem baczka. I nawet chyba nie predkosc
    za duza, tylko lod za sliski :-)

    A sierra na prostej potrafila baczka zrobic - prawie tak samo jak
    Berlingo :-)

    J.

  • 176. Data: 2010-12-05 20:13:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Dec 2010 19:09:20 +0100, P.B. wrote:

    >Poczekaj, Adam zda egzamin sprawdzający na prawo jazdy, to się za zrobienie
    >licencji weźmie. Wtedy Loeb przyjedzie do Polski szukać Sierry w dobrym
    >stanie, a C4 na taryfę odda :-)

    No, cosworthy mialy ladna rajdowa tradycje.

    J.

  • 177. Data: 2010-12-05 20:20:11
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-04 15:23, Filip KK pisze:

    > Oczywiście, że tak. Tylko problem jest w tym, że ludzie kupują STARE
    > ZUŻYTE ZIMÓWKI i oczekują CUDÓW!!!

    Żona teraz lata E91 na 205/50R19 Goodyear Ultragrip i są ZAJEBISTE.

  • 178. Data: 2010-12-05 20:33:59
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Sun, 5 Dec 2010 19:20:02 +0100, Adam Płaszczyca na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > BTW - dlaczego F1 to RWD?

    A jak sobie wyobrażasz single seater'a w obecnej bryle, z pędzonymi kołami
    przednimi ? Poza tym - to jest zaszłość historyczna. To się chyba nigdy nie
    zmieni, a raczej nikt nie będzie na tyle odważny aby to zmienić.

    BTW - w piątek mają przyklepać silniki 4ro cylindrowe, 1.6 z turbiną ...

    "Jeden z moich profesorów powiedział mi kiedyś: - cokolwiek napiszesz -
    jedni powiedzą, że to, co napisałeś, jest dobre, inni, że takie sobie,
    jeszcze inni, że do niczego - i wszystkie oceny będą słuszne. ks. Jan
    Twardowski"

  • 179. Data: 2010-12-05 20:58:44
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 20:13:21 +0100, J.F. napisał(a):

    > No, cosworthy mialy ladna rajdowa tradycje.

    Casworthy się nie liczą - nie miały tylnego napędu, tylko 4x4 :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 180. Data: 2010-12-05 21:00:27
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 05 Dec 2010 18:04:34 +0100, nalesnik
    <m...@o...o2.o2.o2.pl> wrote:

    > Podczepię się do wątku z rajdami: Jakie auto RWD wygrało WRC (albo
    > wzięło chociaż tam udział)?

    Alpine A110 (1973)
    Lancia Stratos HF (74-76)
    Fiat Abarth 131 (77, 78, 80)
    Ford Escort RS1800 (79)
    Talbot Sunbeam Lotus (81)
    Lancia 037 (jako ostatnia -- 1983)

    Potem już same AWD.

    Tylko jak się ma to do nieodróżniania ośki (FWD, nazwanej tak od
    F2) od RWD?

    > Moje się nie ślizgały, a robiłem tak podczas dzisiejszych, niedzielnych
    > "przyświrunków" na zaśnieżonym placyku;)

    Czasami nie ma tyle przyczepności, a silnik ma czym hamować.
    Lepiej sobie lewą pomóc.

    r.