  • 101. Data: 2010-12-05 02:28:14
    Temat: Re: BMW za dobre na śnieg...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 4 Dec 2010 11:10:28 -0800 (PST), arek.pp napisał(a):

    > Może to temat na inna dyskusję, ale zawsze zastanawiało mnie to,
    > dlaczego BMW i Mercedes /i jakies inne płotki.../ mają tylny napęd,
    > a reszta swiata odwrotnie. Czyzby takie potegi nie umiały skonstruować

    Dlatego, że RWD to wygoda. A FWD jest dla łajz takich jak Ty, które
    potrafią deptać.

    --
    ___________ (R)

  • 102. Data: 2010-12-05 02:31:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 04 Dec 2010 20:38:54 +0100, J.F. napisał(a):

    > A jakie tam sa zalety RWD ? Bo rozumiem piszesz o drogich limuzynach,
    > gdzie w z tylu ma byc wygodnie, a nie o sporcie ?

    A nie jest wygodnie?

    Pokaz mi jakieś FWD gdzie z tyłu 3 osoby będa miały tak wygodnie, jak w
    Granadzie?

    > po pierwsze to IMHO RWD latwiej wpada w poslizgi. Jedziesz sobie po
    > prostej osniezonej drodze .. i musisz byc czujny.
    > Moge sie mylic - trudno to rzetelnie porownac.

    Mylisz się. Tam, gdzie RWD zaczyna byc narowiste FWD wyjeżdża ryjem w
    plener.

    > Po drugie, jak sa trudne warunki, np gleboki zlodowacialy snieg - to
    > FWD zachowuje troche manewrowosci przy predkosciach parkingowych.

    Jakoś u mnie jest odwrotnie.

    > A RWD nie ma zadnej. Ot np stanales pod gore, trzeba ruszyc, tylne
    > kola buksuja i zsuwaja sie do rowu, bo jest lekki trawers.
    > I co zrobisz ?

    Jak to co? Daję mniej gazu. A w FWD co robisz, kiedy to samo się dzieje?

    > No ale wiesz, inni nie potrafia, a tylu baczkow nie wykrecili swoimi
    > FWD. One po prostu bardzo rzadko w nie wpadaja.
    >
    > A co daje RWD zwyklemu kierowcy ? Nic ?

    Znaczy łajzie? Nic, istotnie.

    > Jakos nie widzialem. Poza tym - wciskasz sprzeglo i czym sie to rozni
    > od RWD ?

    Tym, że juz za późno i fruniesz.

    --
    ___________ (R)

  • 103. Data: 2010-12-05 02:35:34
    Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 04 Dec 2010 21:27:25 +0100, J.F. napisał(a):

    > No to czemu w RWD ta granica jest znacznie blizej ? :-)

    Bliżej czego? Jakoś sierrą jeżdże szybciej niż Berlingo.

    > Nie bylem zielonym kierowca jak wsiadlem do sierry. A jednak potrafila
    > mnie zaskoczyc.

    Mnie Berlingo co rusz zaskakuje brakiem sterowności.

    > No i co - i tak nie dasz rady. Nie jedzie, nie jedzie .. buksuje.

    No i nic. W tych warunkach FWD tym bardziej nie ruszy.

    > czesto nieodsniezanych. Koniec koncow sierra mnie dowiozla wszedzie
    > gdzie chcialem, chyba ze snieg byl po podwozie .. ale jednak w trunych
    > warunkach RWD ma manewrowosc zerowa.

    Cholera, a mnie jakiś nei zaskakuje...

    > Czyli trzeba miec rajdowe zapedy i jeszcze odpowiednie warunki.
    > Bo jakos nie bardzo sobie wyobrazam "stawiania bokow" na publicznych
    > drogach.

    Nie, trzeba umieć jeździć i czerpać przyjemnośc ze sterowania samochodem, a
    nie byciem wleczonym.

    Oczywiście =- poleciałby na wewnętrzną.

    --
    ___________ (R)

  • 104. Data: 2010-12-05 02:37:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 04 Dec 2010 23:04:26 +0100, nalesnik napisał(a):

    > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Że "popyt rodzi podaż" i gdyby był
    > popyt na auta RWD to byłoby ich więcej na drogach? Dlaczego nikt nie
    > chce kupować aut RWD pomimo ich mnogich zalet?

    Bo są DROGIE w produkcji.

    Przy okazji sa tańsze w serwisie i eksploatacji, ale na tym fabryka tez
    chce zarobić, więc woli wyprodukowac taniej, a strzyc klienta potem.

    --
    ___________ (R)

  • 105. Data: 2010-12-05 09:07:31
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > Nie, ująłem gazu, zamiast dodać, kiedy tył odjechał.

    > W FWD takie działanie pogarsza sytuację.

    Jak to leciało?
    Kierowca dupa? ;)

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 106. Data: 2010-12-05 09:23:28
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    Dnia 04-12-2010 o 23:32:04 Marcin "Kenickie" Mydlak <e...@3...lp>
    napisał(a):

    > TT ma napęd na tył? Czy jakiekolwiek dzisiejsze Audi jest tylnopędem?

    Tu mnie masz, kojarzyłem głownie Quattro. Podmień sobie na Boxtera albo Z4.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 107. Data: 2010-12-05 09:44:57
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Adam Płaszczyca* w wiadomości news:c1.01.3NdBQZ$JHz@mike.oldfield.org.pl
    napisał(a):
    > Jakoś u mnie jest odwrotnie.

    A u mnie niestety nie! Zeszłej zimy w RWD kilkunastocentymetrowych koleinach
    (gdzieniegdzie dobre 20cm) wyjazd z miejsca parkingowego był problemem, a
    wjazd na nie był koszmarem bo parking jest minimalnie pod górke i lepiej na
    niego wjeżdżać tyłem. W FWD przebijanie się przez pryzmy śniegu i koleiny
    odbywało się bez problemów, a w obu autach szorowałem podwoziem. Finalnie
    zawsze wyjechałem i wjechałem, ale parkowwanie FWD IMHO jest prostsze, poza
    kompletnie zasypanym parkingiem zgodze się że RWD jest fajniejsze :)
    Przy parkowaniu tyłem koła które pchają auto i skręcają są nie do pokonania,
    FWD działa jak RWD i ma dociążoną oś napędzaną ;)

    > Jak to co? Daję mniej gazu. A w FWD co robisz, kiedy to samo się dzieje?

    Można poszukać przyczepności kawałek obok skręcając kołami :)

    Pozdr

  • 108. Data: 2010-12-05 11:10:28
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 04 Dec 2010 23:32:04 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak
    <e...@3...lp> wrote:

    > TT ma napęd na tył?

    Ma. Również :) Nie zmienia to faktu, że również należy do
    segmentu premium i nie jest limuzyną.

    > Czy jakiekolwiek dzisiejsze Audi jest tylnopędem?

    Czy jakiekolwiek nowoczesne Audi było RWD?

    r.
    _____________

  • 109. Data: 2010-12-05 11:45:59
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-04 19:21, Robert Rędziak pisze:

    > ASC+T

    Ja mam DSC. ASC to stary system.

  • 110. Data: 2010-12-05 11:50:22
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-05 11:10, Robert Rędziak pisze:

    > Ma. Również :) Nie zmienia to faktu, że również należy do
    > segmentu premium i nie jest limuzyną.

    Również, nie znaczy przede wszystkim. :P
    Co do wspomnianego faktu - zgadzam się. Ale jakbym miał wybierać, to
    wolałbym 1-kę coupe niż TT, w którym czułbym się jak kochający inaczej.

    > Czy jakiekolwiek nowoczesne Audi było RWD?

    Nie wiedzieć czemu, z góry zakładałem, że jakieś było. Podświadomie
    miałem na myśli lata, w których byłoby konkurencją dla Escorta MkI i MkII.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl