-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTE
D!not-for-mail
From: "Massai" <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [pištkowo] TIRem prawie jak
po==?ISO-8859-2?Q?=3FISO-8859-2=3FQ=3Fsznurku=3F=3D?=
Date: Wed, 26 Jan 2011 08:23:47 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 61
Message-ID: <iholmj$afb$1@news.onet.pl>
References: <ihh3kr$5vv$1@node1.news.atman.pl>
<4d3c1371$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d561a$0$2502$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d5782$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d8c15$0$2493$65785112@news.neostrada.pl>
<4d3d9f6b$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@4...com>
<4d3dd99e$0$2484$65785112@news.neostrada.pl> <ihlbpg$qdu$1@news.onet.pl>
<4d3eadcf$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<4d3ec26b$0$2456$65785112@news.neostrada.pl> <ihmqr8$qhr$1@news.onet.pl>
<4d3f5498$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1296030227 10731 212.160.173.137 (26 Jan 2011 08:23:47 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Jan 2011 08:23:47 +0000 (UTC)
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2345480
[ ukryj nagłówki ]Yans van Horn wrote:
> On 2011-01-25 16:39, Massai wrote:
> > Yans van Horn wrote:
> >
> > > On 2011-01-25 13:07, Krzysiek Kielczewski wrote:
> >>>On 2011-01-25, Yans van Horn<y...@n...spam> wrote:
> > > >
> > > > > To jest oczywiste. Oczywiste jest też, że wraz ze wzrostem
> > > > > obciażenia naczepy, rośnie również opór stawiany przez tylne
> > > > > osie. Pozostaje pytanie czy się te krzywe gdzieś przecinają
> > > > > (os X to obciążenie naczepy, dla uproszczenia załóżmy, że
> > > > > równomierne).
> > > >
> > > > Nawet jeśli się przecinają to daleko za przeładowaniem.
> > >
> > > Ale skąd pewność ?
> > >
> > > Snieg jest dość specyficznym podłożem - duzy nacisk + tarcie może
> > > powodować miejscowe roztopienie - znacząco mniejszy współczynnik
> > > tarcia. Teoretycznie, możesz dokopać się do asfaltu, ale jeśli on
> > > pokryje się warstewką lodu to i tak będą problemy z ruszeniem.
> > > Tylne koła naczepy wygniatają ślad - większy opór toczenia.
> >
> > Widziałeś żeby tiry miały specjalny problem z ruszaniem na płaskim?
>
> To czy ja coś widziałem lub nie, nie ma specjalnego znaczenia. Na
> szybko poszukałem i:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=6eEbB3oc6CE&feature=r
elated
> http://www.youtube.com/watch?v=omNY_dl7XuI&feature=r
elated
> http://www.youtube.com/watch?v=IKQrIoHc89g&feature=r
elated
> http://www.youtube.com/watch?v=_Jek7-lV-Mo&feature=r
elated
> http://www.youtube.com/watch?v=qMTB7wsvgFA&feature=r
elated
>
> Ja widzę conajmniej kilka zakopanych tirów na raczej płaskim terenie.
No właśnie - "raczej" płaskim. Tyle że nie płaskim
>
> Z ciekawości popytam kolegę, który jeździł nimi kilka lat po całej
> europie.
>
> > Tiry się zakopują na podjazdach.
> > Tu nie chodzi o nacisk na osie, o tarcie toczne etc.
> > Chodzi zwyczajnie o siły potrzebne do podciągnięcia na szczyt
> > wzniesienia - dużej masy zestawu.
>
> Dlaczego zatem te cieżarówki utkneły ? Wzniesień tam nie widać.
Ech, popatrz na pierwszy film. Jak kierowca wciska sprzęgło, widać ze
zaczyna się staczać do tyłu.
Na płaskim się stacza?
Na filmach trudno zobaczyć niewielkie wzniesienie, a już takie
wystarczy żeby łyse koła nie mogły wygenerować nawet takiej małej siły
do podciągnięcia w pionie tych kilkunastu ton.
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.11 19:48 Yans van Horn
- 26.01.11 19:57 Yans van Horn
- 26.01.11 20:13 Yans van Horn
- 26.01.11 21:07 Karolek
- 26.01.11 21:46 Yans van Horn
- 27.01.11 08:10 Karolek
- 27.01.11 12:20 Massai
- 27.01.11 17:47 Adam Płaszczyca
- 27.01.11 20:22 Karolek
- 27.01.11 20:26 Karolek
- 27.01.11 20:43 Yans van Horn
- 27.01.11 21:55 Karolek
- 28.01.11 08:34 Massai
- 28.01.11 09:56 Karolek
- 28.01.11 23:42 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=