  • Data: 2011-01-28 09:56:11
    Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-28 08:34, Massai pisze:

    > Odpowiadając Yansowi postulujesz aby zaniedbać czynniki, które Twoim
    > zdaniem mają znikomy wpływ.

    Czy znikomy, czy nie, to kwestia dyskusyjna, bo jak bedzie boczny wiatr
    wial z predkoscia 100km/h to wplyw na ciezarowke z naczepa moze miec
    istotny :>
    Postuluje, aby pomijac rzeczy, ktorych i tak nie jestesmy w stanie
    rozpatrzyc.

    > W przypadku który Ci zaproponowałem także postulujesz aby zaniedbać
    > pewne czynniki. Tyle że te czynniki mają REALNY i WYRAŹNY wpływ.
    > Za pomocą tych podstawówkowych wzorów to możesz opisać co najwyżej ruch
    > "teoretycznej kuli w ośrodku nie stawiających oporu".

    Nie, postuluje, aby nie brac pod uwage czynnikow, ktorych nie mozemy
    poznac na ta chwile. Tak jest wlasnie w przytoczonym przez ciebie
    przypadku, no chyba, ze jestes w stanie policzyc opory areodynamiczne,
    toczenia, momenty bezwladnosci itd. stara i malucha... ja takich danych
    nie posiadam.

    > Proste podstawówkowe wzory po prostu NIE pozwalają opisać ruchu
    > samochodu, a już kompletnie nie wystarczają do opisania chwilowych
    > stanów i zmian przyczepności przy zmiennym podłożu.

    Nie sa, ale tez w omawianym przypadku nie sa wymagane, ba, wrecz bledem
    jest stosowac jakies skomplikowane rozwazania tam gdzie nie jestes w
    stanie niczego, doslownie niczego dowiedziec sie na temat tych czynnikow.
    W takim wypadku nalezy sobie zadac pytanie, co ma glowny wplyw, jakie
    zmienne znasz.
    Zatem w takim przypadku mozemy tylko i wylacznie rozwazyc kwestie wplywu
    masy, jej rozkladu na poziomie podstawowym.

    --
    Karolek