  • 41. Data: 2010-01-03 16:11:41
    Temat: Re: pentax k10d/k20d nikon d80/d90
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

    juha <j...@n...pl> wrote:
    > Tak, wiem. Wspomniałem o tym wizjerze tylko dlatego, że już na tym
    > etapie widać (przed zrobieniem zdjęcia) że jest wydajna.

    gdybys po k10d dojechal do k20d to zobaczylbys to dzialanie na LV :-)

    --
    butthead
    o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha:

  • 42. Data: 2010-01-03 16:17:09
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-03 15:13:30 +0100, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> said:

    > Uno momento, ale Ty wiesz, że jak stabilizacja jest w aparacie, to jej
    > efektów nigdy nie zobaczysz w wizjerze a jednie na zdjęciu?

    Sekundo momento, ale Ty wiesz, że selektywne cięcie tekstu i nieuważne
    czytanie prowadzi do nieporozmuień?

    Wstaw przed drugi akapit brakujące:

    "Zrezygnowałem z Pentaxa na rzecz Nikona (model D5000). Dzięki temu
    pozbyłem się wszystkich ww. problemów. Stabilizacja działa naprawdę
    dobrze..."

    I wszystko stanie się jasne.

    de Fresz

  • 43. Data: 2010-01-03 16:44:20
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "cichybartko" <c...@g...pl> napisał:

    > Wszystko się zgadza tylko czy to jest aż tak uzasadniony wydatek dla
    > kogoś kto wchodzi w system i ma normalny budżet z jakimiś
    > ograniczeniami. Jeśli jako główne kryterium weźmiemy jakość wykonania to
    > możemy dojść do naprawdę absurdalnego poziomu, któremu nie koniecznie
    > musimy sprostać finansowo.

    Kupujący sam dokonuje wyboru, ale uczciwość nakazuje wspomnieć o różnicy
    klas wykonania porównywanych obiektywów.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 44. Data: 2010-01-03 17:13:54
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "juha" <j...@n...pl> napisał:

> [...]
    > Jeśli chodzi o stabilizację w body, jest naprawdę mierna, bardzo rzadko
    > widać aby w ogóle działa, więc radzę Ci aby było to kryterium pomijalne

    Moje doświadczenia są diametralnie inne - włąćzenie stabilizacji pozwala mi
    na ok. 10-krotne wydłużenie czasu ekspozycji pzry podobnym procencie
    nieporuszonych zdjeć. Wydaje mi się, ze albo miałeś uszkodzony apaart, albo
    nie potrafileś stabilizacji używać.

    > Szumy w K10D są naprawdę duże, w K100D było
    > zdecydowanie lepiej, rzekłbym bardzo dobrze, ale ze względu na małą
    > ilość MP.

    Jeżeli porównywałeś na plikach jpg z defaultowym poziomem odszumiania to nic
    dziwnego, ze doszedeś do takich wniosków. Pentax ustawia w swoich aparatach
    domyślnie bardzo słąbe odszumianie - w efekcie szumy są większe, ale
    szczegóły przy wysokich czułościach są mniej zżerane pzrez odszumianie.
    Możesz sobie później dodatkowo odszumić zdjecia w komputerze i uzyskasz
    podobny efekt jak u konkurencji. Jeśli z aparatu dostaniesz pliki ze
    zjedzonymi przez intensywne odszumianie szczegółami - odzyskanie ich juz nie
    bedzie możliwe.

    > Trzeci problem do szybkość, a raczej jej brak, aparat naprawdę
    > ostrzy koszmarnie wolno, a jeśli słońce zajdzie, lub robisz zdjęcia w
    > pomieszczeniach to jest już tragicznie, wspomaganie AF lampy 360-ki
    > niewiele pomagało.
    >[...]

    Co do AF - zgoda - tu Pentax K10D odstaje (zwłaszcza przy kiepskim świetle).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 45. Data: 2010-01-03 19:07:07
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "juha" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2010-01-02 14:04, Piotr pisze:

    Co do stabilizacji, to w k10d z niektórymi obiektywami radiz sobie świetnie,
    z innymi gorzej. K-x radzi sobie wyraźnie lepiej ze starym pełnoklatkowcem,
    z którym k10d miała poważne problemy (FA 80-320). Z nowym DA55-300 radzą
    sobie oba bez problemu, powiedziałbym nawet, że po jego zakupie jeszce nie
    przeszło mi miłe zdziwienie - bo naprawde nie ma problemu żeby na długim
    końcu robić nieporuszone zdjęcia przy czasach 1/100.
    A co do AF, to rzeczywiście, w słabym świetle nie jest rewelacyjnie,
    wszystkie kompakty które miałem w łapie radziły sobie lepiej. Lepiej radzi
    sobie z AF analogowy MZ-S pentaxa, co dla mnie jest z kolei przedmiotem
    zdziwienia w drugą stronę. Ale jeśli chodzi o szumy to nie zgodzę się - nie
    są z pewnością większe niż u konkurencji z tego samego rocznika (2006) a
    wypadku k-x jest znacznie lepiej niż np. w 40D (z nikonem nie
    porównywałem) - np. na ISO 800 jest lepiej niż na 400 z 40D.
    Każdy system ma swoje plusy i minusy, ja wybrałem pentaxa i nie żałuję, choć
    oczywiście pod pewnymi względami mógłby być lepszy.

    --
    Yogi(n)

  • 46. Data: 2010-01-03 19:59:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Moje doświadczenia są diametralnie inne - włąćzenie stabilizacji pozwala mi
    > na ok. 10-krotne wydłużenie czasu ekspozycji pzry podobnym procencie
    > nieporuszonych zdjeć.

    Dzięsięciokrotne?

    j.

  • 47. Data: 2010-01-03 20:02:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    de Fresz napisał(a):

    [...]

    > więc proszę, bez mieszania przekonania religijnych do rzeczowej dyskusji.

    Skoro tak to porównaj Nikkora 18-105 do DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II i DA
    50-200 mm F4-5.6 ED.

    j.

  • 48. Data: 2010-01-03 20:27:59
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-03 21:02:44 +0100, januszek <j...@p...irc.pl> said:

    > Skoro tak to porównaj Nikkora 18-105 do DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II i DA
    > 50-200 mm F4-5.6 ED.

    No i co z tego ma wynikać?

    de Fresz

  • 49. Data: 2010-01-03 20:28:26
    Od: "user" <a...@g...pl>

    Czy istnieje jakiś obiektyw szerokokątny do Canona lub Nikona w cenie do max
    3 tyś z uszczelnieniami, ostry już od pełnej dziury i z małymi
    zniekształceniami ?????
    Chcę pozbyć się systemu Olympusa ale trzyma mnie legendarny obiektyw Zuiko
    14-54 II jak na razie nie znalazłem odpowiednika za podobną cene ;)

  • 50. Data: 2010-01-03 20:33:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    de Fresz napisał(a):

    > No i co z tego ma wynikać?