  • 31. Data: 2009-07-23 14:22:10
    Temat: Re: pełna klatka - co wybrac?
    Od: Olek <o...@u...eu>

    jan jakub wrote:

    > ..bo jestem apatrydą /bezpaństwowcem/ ,to gdzie mam pytać ,ale pocieszam Was
    > że nie jestem fotografem. Jestem plastykiem ,a Wy jesteście artystami .

    w dodatku krytykiem ... bezpaństwowcem? hahahahahah

    skoro jesteś plastykiem to NTG!!!!!!

  • 32. Data: 2009-07-23 14:22:38
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Michał Jankowski - fotografialodz . com wrote:

    > ja sprobuje rozwinac
    > 5dII - chyba troche wolniejszy i mniej ostry ale bardziej plastyczny oraz
    > chyba lepsze kolory przy wiekszych czulosciach od D700/D3/D3X
    > D700/D3/D3X - reporterki szybki i chyba bardziej niezawodny AF

    o matko dawno takich bzdur nie czytałem :)

  • 33. Data: 2009-07-23 16:54:46
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <1...@m...facet.luzik> Piotr wrote:
    > Dnia Thu, 23 Jul 2009 11:49:39 +0000 (UTC), _rK_ napisał(a):

    > Czy mógłbyś dodać kilka słów uzasadnienia? Parametry techniczne w/w
    > aparatow znam.

    Oczywiscie kazdy ma swoje wlasne doswiadczenia. Po krotkiej przygodzie z
    EOSem 1DmkIIN, po obserwcji i rozmowach z kolegami uzywajacym na codzien
    1DmkIII nie ufam juz systemowi AF w tych aparatach. Jak widzisz nie
    odnosze sie konkretnie do 5DII. W przypadku najnowszych Nikonow musze
    sie naprawde postarac by zdjecie wyszlo nieostre i nie musze robic
    trzech klatek, by miec jedna w miare dobra. Mam mniej niemilych
    niespodzianek. Jednakze, ogolna "kolorowosc" zdjec jest w Canonach o
    wiele bardziej kolorowa. Gdybym fotografowal krajobrazy, nawet zdjecia w
    studio, kiedy moge dac aparatowi chwile na zlapanie ostrosci wybralbym
    Canona. No i klienci przebierajcy w fotografiach ilustracyjnych lubia
    duze rozdzielczosci. Jednak jesli zalezy Ci na natychmiastowym
    podniesieniu aparatu do oka - w przelocie - bardziej ufam AF Nikona.
    Oczywiscie jak wspomnialem to suma moich doswiadczen. Moich i znanych mi
    fotografow prasowych - praktycznie nikt z nich, kto ma komfort kupienia
    systemu od podstaw nie kupuje juz Canona. Ale zapewne znajdzie sie sporo
    ludzi, ktorzy maja inne zdanie.

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 34. Data: 2009-07-23 17:48:38
    Od: hrabia <s...@s...com>

    On 07/23/2009 04:18 PM, Mateusz Ludwin wrote:

    > Co?

    No "mniej ostry" napisał. Znaczy ma bardziej oszlifowaną obudowę, coby
    sobie paluchów nie poobdzierać. ;-)

    --
    hrabia Vader - http://www.rzeszow.net/
    Przepis na e-mail: 1 hr_vader, 1 małpa, 1 rzeszow, 1 kropka, 1 net

  • 35. Data: 2009-07-23 18:21:58
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    dzieki za kilka opinni
    jak zwykle proste pytanie wywołuje niezły szum ;)))))))
    dlaczego pytam - jestem na systemie Canona, nie jestem zawodowym fotografem
    chce wyciągnąć sprzetem jeszcze wiecej ze swoich zdjec, wewnetrznie wydaje
    mi się że dorastam powoli do pełnej klatki
    wiec przesiadka, a raczej dokupienie jakie drugie, tego właśnie body jest
    najnaturalniejszym, bo troooooche szkiełek się uzbierało...........
    i nie chodzi mi o iso 6400 tylko raczej o iso100 i 50
    rzadko wchodzę na ISO400
    wole to kompensowac szkielkami

    nie jestem zawodowcem, nie strzelam dwóch modelek dziennie i nie obracam sie
    w swiatku fotografow, wiec ciezko miec pewnosc i porownanie wszystkiego ze
    wszystkim

    stad pytanie

    a wydanie tej kasy, dla mnie nie jest efektem 1 dnia pracy, wiec chcialbym
    zasiegnac po prostu troche opinii

    to jeszcze jedno pytanie, dla pociagniecia dyskusji ;)))))))))

    ceny 5dMII vs 1DMIII - zylem w przeswiadczeniu, ze 1D to jeszcze inny
    poziom, ale ceny tego nie pokazuja.... ?

    --

    Sebastian

  • 36. Data: 2009-07-23 18:58:46
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 23 Jul 2009 16:54:46 +0000 (UTC), _rK_ napisał(a):

    > Oczywiscie kazdy ma swoje wlasne doswiadczenia.

    Dziękuję.
    Piotr

  • 37. Data: 2009-07-23 21:30:39
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Co?

    No "mniej ostry ale bardziej plastyczny". Czego nie rozumiesz? Po prostu
    ma za mocny filtr AA, jak w Olkach, albo słabe obiektywy ;)
    A co do plastyczności, jest to cecha, która rośnie wraz z powierzchnią
    sensora ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 38. Data: 2009-07-23 22:28:08
    Od: obserwator <o...@o...pl>

    basti78 pisze:
    > 5DII?
    zrobili tyle wodotrysków-że brakuje kibla tylko w tym urządzeniu

    > czy inne opcje?

    Nikon D700

  • 39. Data: 2009-07-24 08:36:40
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 23 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 15:35 *jan jakub* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > ..bo jestem apatrydą /bezpaństwowcem/ ,

    i dla Ciebie kiedyś zaświeci słońce.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-07-24 10:35:19

  • 40. Data: 2009-07-24 09:09:23
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > fotografow prasowych - praktycznie nikt z nich, kto ma komfort kupienia
    > systemu od podstaw nie kupuje juz Canona. Ale zapewne znajdzie sie sporo

    systemu nikona nie znam na tyle by miec wyrobiony opinie.
    ale znam system canona dosyc dobrze.
    jest jak piszesz .
    mam nawet pewne podstawy by zaryzykowyc hipoteze robocza, iz problem
    lezy glownie w napedzie USM.
    za malo znam obiektywy z silnikiem elktromechanicznym by te hipoteze
    zweryfikowac.
    ale obserwacja wsrod ok 10 obiektywow z silnikami USM lub micro USM
    jakie mam - od klasy sredniej do L
    zaden nie nastawia ostrzosci bez zatrzezen , wszystkie wymagaja
    korekty , a jej wielkosc zalezy w zoomach takze od ogniskowej.
    Tego skompensowac w warsztacie sie nie da - aby dla kazdej ogniskowej
    obiektyw inaczej ostrzyl niz aktualnie ostrzy.
    Mam tylko dwa obiektywy z silnikiem elektromechanicznym i ostrza one w
    zasadzie mozna powiedziec bezblednie.

    USM: wystepuja pewne prawidlowosci , ktore trudno ogarnac , stad dla
    fotografa wynik ostrzenia wydaje sie przypadkowy.
    Przyklad : w jednym z lekkich obiektywow urlopowych 70-210 usm
    obserwowalem zdjecia zarowno przyzwoicie ostre jak i nietrafione.
    PO dokladniejszym pomiarze okazalo sie ze dla ogniskowych tylko 70 i
    210 mm ostrosc jest trafiona , natomiast dla innych jest albo BF
    albo FF - to sie nie zmienia plynnie.
    wiedzac o tym uzywam tego obiektywu wylacznie na 70 albo 210 mm i
    jest w zasadzie dobrze.
    A dla kazdego obiektywu jest inaczej
    Taki canon ma system , wlozylem duzo czasu w testy by moc wykorzystac
    AF canona w miare ze skutkiem zadawalajacym.
    Ale generalnie trza zrobic 3 zdjecia zeby miec pewnosc ze jedno
    bedzie ostre. Zgadzam sie.
    Choc musze powiedziec ze 400 setka z silnikiem eltkromech. wczoraj
    wlasnie w ulamku sekundy trafilem w przelatujacego niespodziewania nad
    glowa ptaka . udalo sie utrzymac doslownie przez ulamek sekumdy sensor
    na ptaku i ku memu zaskoczeniu zdjecie wyszlo ostro. tego sie nie
    spodziewalem.

    MOznaby nawet zrobic w ramach kursow nauki fotografowania , subkurs
    nauki ostrzenia canonem.:-)