  • 1. Data: 2009-07-22 20:14:12
    Temat: optymalna ogniskowa - WYNIKI ANKIETY!
    Od: mater <m...@m...pl>

    Bardzo dziekuje wszystkim, ktorzy zechcieli wziac udzial w ankiecie.
    Zgodnie z obietnica, przedstawiam ponizej wyniki.

    Dla pytania: "Jaki obiektyw zabierzesz w plener (góry, pejzaże, las
    itp.)?" wygrala ogniskowa 28mm!

    Dla pytania: "Jaki obiektyw zabierzesz na wycieczkę po mieście?" wygrala
    ogniskowa 35mm!

    Dla pytania: "Jaki obiektyw zabierzesz na rodzinne wakacje nad morzem?"
    wygrala ogniskowa 50mm!

    A oto szczegolowe wyniki ankiety:

    Liczba rekordów w ankiecie: 119

    Jaki obiektyw zabierzesz w plener (góry, pejzaże, las itp.)?
    Odpowiedź Ilość Procentowo
    mniejsza niż 20mm 15 12.61%
    20mm 11 9.24%
    24mm 23 19.33%
    28mm 24 20.17%
    35mm 19 15.97%
    50mm 15 12.61%
    85mm 4 3.36%
    większa niż 85mm 8 6.72%

    Jaki obiektyw zabierzesz na wycieczkę po mieście?
    Odpowiedź Ilość Procentowo
    mniejsza niż 20mm 5 4.20%
    20mm 6 5.04%
    24mm 21 17.65%
    28mm 16 13.45%
    35mm 30 25.21%
    50mm 26 21.85%
    85mm 8 6.72%
    większa niż 85mm 7 5.88%

    Jaki obiektyw zabierzesz na rodzinne wakacje nad morzem?
    Odpowiedź Ilość Procentowo
    mniejsza niż 20mm 4 3.36%
    20mm 6 5.04%
    24mm 7 5.88%
    28mm 16 13.45%
    35mm 29 24.37%
    50mm 45 37.82%
    85mm 7 5.88%
    większa niż 85mm 5 4.20%

    mater

  • 2. Data: 2009-07-22 20:45:52
    Temat: Re: optymalna ogniskowa - WYNIKI ANKIETY!
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mater <m...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > ogniskowa 35mm!
    >
    > Dla pytania: "Jaki obiektyw zabierzesz na rodzinne wakacje nad morzem?"

    Znamy wyniki dotyczące obiektywów stałoogniskowych, to pora na ankietę zoomów.
    Można by wybrać typowe zakresy ogniskowych, np. 12-24 mm, 16-50, 18-70, 24-70,
    18-200, 70-200 i wybrać ulubione do różnych warunków.

    Maciej

  • 3. Data: 2009-07-22 20:56:14
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "mater" <m...@m...pl> wrote:

    [...]
    > Dla pytania: "Jaki obiektyw zabierzesz w plener (góry, pejzaże, las
    > itp.)?" wygrala ogniskowa 28mm!

    Ja "wziąłem" 24mm - zawsze to bezpieczniej...

    > Dla pytania: "Jaki obiektyw zabierzesz na wycieczkę po mieście?"
    > wygrala ogniskowa 35mm!

    To tak jak ja, ale ja chciałem 40 mm i nie było w koszyku!

    > Dla pytania: "Jaki obiektyw zabierzesz na rodzinne wakacje nad
    > morzem?" wygrala ogniskowa 50mm!

    I znowu tak samo - sugestia rodzinna przesądziła sprawę... :))

    > A oto szczegolowe wyniki ankiety:
    >
    > Liczba rekordów w ankiecie: 119
    >
    > Jaki obiektyw zabierzesz w plener (góry, pejzaże, las itp.)?
> [...]

    Czyli jednak na styk... ;-)

    > Jaki obiektyw zabierzesz na rodzinne wakacje nad morzem?
    > Odpowiedź Ilość Procentowo
    > mniejsza niż 20mm 4 3.36%
    [...]
    > 50mm 45 37.82%

    Pogrom... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2009-07-22 20:59:33
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    No tak, zapomniałem - ulubiony zoom :))

    24-100+, np. 24-120, o ile dobrze skorygowany... ;-)

    [mr.]

  • 5. Data: 2009-07-22 21:05:49
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    [...]
    > 24-100+, np. 24-120, o ile dobrze skorygowany... ;-)

    Oj, zapominalski jestem w ten upał :)) skorygowany fizycznie (nie softwareowo
    :))

    [mr.]

  • 6. Data: 2009-07-22 21:06:53
    Od: mater <m...@m...pl>

    > Ja "wziąłem" 24mm - zawsze to bezpieczniej...

    Hmmm... w jakim sensie bezpieczniej? :)
    Bo nieco szerzej?
    To pokaż mi 24-ke bez "beczki"...

    Bo ja ci moge pokazac 28-ke bez "beczki" i w dodatku zylete... ;)

    > Czyli jednak na styk... ;-)

    No "na styk", ale JEDNAK... ;)

    > Pogrom... :)

    Zdecydowanie.
    Jednak ludzie wierza w "magiczne" 50mm... ;-)

    Dzieki za udzial w ankiecie!

    mater

  • 7. Data: 2009-07-22 21:20:56
    Od: a...@o...pl

    > Bardzo dziekuje wszystkim, ktorzy zechcieli wziac udzial w ankiecie.
    > Zgodnie z obietnica, przedstawiam ponizej wyniki.
    >

    > Dla pytania: "Jaki obiektyw zabierzesz w...

    Kiedys kupilem zestaw Zenita z drugiej reki. Facet sprzedal mi w zestawie
    obiektywy 29 mm (Pentacon), 50 mm (Helios oczywiscie) i 135 mm (Jupiter). Przy
    sprzedazy twierdzil, ze to mu przez pare lat w zupelnosci wystarczylo i w zaden
    sposob nie ograniczalo...

    Adameck

  • 8. Data: 2009-07-23 05:37:02
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Dla pytania: "Jaki obiektyw zabierzesz na wycieczkę po mieście?" wygrala
    > ogniskowa 35mm!

    Bardzo ciekawe wyniki. Większośc budynków nie jest się w stanie objąć przy
    takiej ogniskowej. To był dla mnie główny powód zmiany sprzętu

  • 9. Data: 2009-07-23 06:58:57
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 23 Lip, 07:37, "Agent" <w...@o...ue> wrote:

    > Bardzo ciekawe wyniki. Większośc budynków nie jest się w stanie objąć przy
    > takiej ogniskowej. To był dla mnie główny powód zmiany sprzętu

    To popatrz kto jest na drugim miejscu.

  • 10. Data: 2009-07-23 07:19:13

    a...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > sprzedazy twierdzil, ze to mu przez pare lat w zupelnosci wystarczylo i w zaden

    Wolność to świadomość ograniczeń, którym podlegamy :) Wykorzystujesz te
    narzędzia, które masz pod ręką. Do zenita akurat to był standardowy
    zestaw. No jeszcze Pentacon 200mm, ale to było burżujstwo.

    wer