  • 31. Data: 2024-10-16 09:09:56
    Temat: Re: pedał gazu bez linki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Oct 2024 02:14:48 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:1xa7dmjn7tkki.ljxb56xjcjrk.dlg@40tude.net>

    > ja też nie rozumiem ;)

    > linka ma dwa parametry luz początkowy i ciągnie za kółko (w passacie)
    > więc ciągnie liniowo.

    Dalej jest przepustnica, bardzo nieliniowa.

    > nie
    > tylko, że linka się nie rozciąga i kurczy sama.

    Mogli to jakoś "ambitnie" oprogramować, ale efektów jak piszesz, to
    być raczej nie powinno.

    Miałem kiedys gaźnik forda.
    O, to był komputer. Analogowy, pneumatyczny ...

    J.

  • 32. Data: 2024-10-16 09:19:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Oct 2024 21:33:04 +0200, io wrote:

    > I ten 'wyrób samochodopodobny' objeżdża twoją brykę. :-)

    Na pewno nie.
    No może przez chwilę :-)

    > Jw. Mam mieć kompleksy z powodu klamki?

    linki :-)

    J.

  • 33. Data: 2024-10-16 18:24:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:venka7$ctm$1@news.chmurka.net>
    user _Master_ pisze tak:

    > Dzieciaku ;-)
    >
    > Ja za komuny w Lublinie jeździłem elektrykami (trolejbusami)
    >
    > Zajebiście przyśpieszają

    pewnie miały wiadro z rozpuszczoną solą

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI

  • 34. Data: 2024-10-16 18:26:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1c8dcziph4l37.9qbvpjsd1961$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Miałem kiedys gaźnik forda.
    > O, to był komputer. Analogowy, pneumatyczny ...

    gaźnik rządzi

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI

  • 35. Data: 2024-10-16 18:37:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Oct 2024 17:26:13 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:1c8dcziph4l37.9qbvpjsd1961$.dlg@40tude.net>
    >
    > gaźnik rządzi

    Ten nie. Jednorazówka.
    Poki działa, to działa, jak coś idzie źle, to nikt nie naprawi :-)

    Ale faktem jest, ze miał drugą przepustnicę, automatycznie sterowaną..

    J.

  • 36. Data: 2024-10-18 17:18:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Oct 2024 20:50:06 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 15.10.2024 o 20:40, J.F pisze:
    > [ciach brednie]

    > To uchyla ją mniej czy bardziej od duszenia nogą? Może jest tak, że
    > uchyla ją MOŻLIWIE jak najmniej?

    uchyla ją jak najmniej, byle utrzymać 850rpm.

    > Ciągle do ciebie nie dociera, że karmiąc silnik najmniejszą dawką
    > paliwa, jaka jest moĹźliwa, silnik zuĹźywa NAJMNIEJ tego paliwa.

    ee tam.
    U mnie w dieselku jest jakos tak:
    -na luzie silnik spala ok 0.8-0.9 l/h
    -na I biegu bez gazu spala wedle "komputera ok 1.0 l/h. Za wolno,
    więc podaje na godzinę. Auto jedzie wtedy ok 7km/h, to sobie spalanie
    na 100km policz sam.

    -na II biegu przełacza się juz na L/100km ... i wychodzi cos
    kilkanascie tych litrĂłw.

    więc tak nie zawsze opłaca się "możliwie najmniej".

    Owszem - oszczędniej na 3 biegu bez gazu niz na 2 z gazem.
    Na 4 pewnie jeszcze bardziej oszczędnie.

    Przy bardziej rozsądnych prędkościach i obrotach ... IMO, nie ma az
    tak wielkiej różnicy, ale to trudno zmierzyć, bo wskazania skaczą,
    a przeszkody na drodze rosną ...

    J.

  • 37. Data: 2024-10-18 20:51:58
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.10.2024 o 17:18, J.F pisze:
    [...]
    > uchyla ją jak najmniej, byle utrzymać 850rpm.

    Na zimnym silniku jest to ok 1krpm i o tym pisałem.

    > ee tam.
    > U mnie w dieselku jest jakos tak:

    Ja nie pisałem o dieselku :) Ok napisałem na końcu i podałem że tam to
    nie działa.

    > -na luzie silnik spala ok 0.8-0.9 l/h
    > -na I biegu bez gazu spala wedle "komputera ok 1.0 l/h. Za wolno,
    > więc podaje na godzinę. Auto jedzie wtedy ok 7km/h, to sobie spalanie
    > na 100km policz sam.

    Po co mam liczyć?

    > -na II biegu przełacza się juz na L/100km ... i wychodzi cos
    > kilkanascie tych litrów.
    >
    > więc tak nie zawsze opłaca się "możliwie najmniej".

    Bredzisz i kompletnie nie rozumiesz różnicy w spalaniu pomiędzy benzyną
    a dieslem. Diesel ma to do siebie, że nie bardzo idzie tam oszczędzać na
    spalaniu...no chyba że porównujemy wciskanie pedału do oporu z
    delikatnym ale to i tak niewielkie różnice przy normalnej jeździe. Co
    innego, kiedy przekraczamy 3,5krpm, wtedy diesel zaczyna palić więcej
    ale niezabardzo. W zależności od litrażu różnice są niewielkie jakieś
    15% idzie oszczędzić. W benzynie wygląda to zupełnie inaczej...ale to
    powinna być wiedza podstawowa u takiego starucha jak ty a tu się okazuje
    brak wiedzy. I jak mam z tobą dyskutować? Edukować nie zamierzam.

    > Owszem - oszczędniej na 3 biegu bez gazu niz na 2 z gazem.
    > Na 4 pewnie jeszcze bardziej oszczędnie.

    A na 5 biegu? Nie dociera do Ciebie że spalanie na L/100km ma ścisłą
    korelację z obrotami i prędkością?

    > Przy bardziej rozsądnych prędkościach i obrotach ... IMO, nie ma az
    > tak wielkiej różnicy, ale to trudno zmierzyć, bo wskazania skaczą,
    > a przeszkody na drodze rosną ...

    Jakie przeszkody? No chyba że masz ciągle pod górkę :D

    --
    Pixel(R)??