    From: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pedał gazu bez linki
    Date: Fri, 18 Oct 2024 20:51:58 +0200
    <X...@1...0.0.1> <vejvri$32kk4$1@news.icm.edu.pl>
    <vek0ai$32lbk$1@news.icm.edu.pl>
    <zlzqi3xc8t4l.9xgjlwytkqs3$.dlg@40tude.net>
    <vem9di$3685k$1@news.icm.edu.pl>
    <stpodww1hj0e$.cg0n71bmoclb.dlg@40tude.net>
    <vemaor$36aao$1@news.icm.edu.pl>
    <1f0i28xatzd3u$.xo6k5yahgu01$.dlg@40tude.net>
    <vemdh0$36em1$1@news.icm.edu.pl>
    <j22yfchr19s5$.11tbjzbchmqja.dlg@40tude.net>

    W dniu 18.10.2024 o 17:18, J.F pisze:
    [...]
    > uchyla ją jak najmniej, byle utrzymać 850rpm.

    Na zimnym silniku jest to ok 1krpm i o tym pisałem.

    > ee tam.
    > U mnie w dieselku jest jakos tak:

    Ja nie pisałem o dieselku :) Ok napisałem na końcu i podałem że tam to
    nie działa.

    > -na luzie silnik spala ok 0.8-0.9 l/h
    > -na I biegu bez gazu spala wedle "komputera ok 1.0 l/h. Za wolno,
    > więc podaje na godzinę. Auto jedzie wtedy ok 7km/h, to sobie spalanie
    > na 100km policz sam.

    Po co mam liczyć?

    > -na II biegu przełacza się juz na L/100km ... i wychodzi cos
    > kilkanascie tych litrów.
    >
    > więc tak nie zawsze opłaca się "możliwie najmniej".

    Bredzisz i kompletnie nie rozumiesz różnicy w spalaniu pomiędzy benzyną
    a dieslem. Diesel ma to do siebie, że nie bardzo idzie tam oszczędzać na
    spalaniu...no chyba że porównujemy wciskanie pedału do oporu z
    delikatnym ale to i tak niewielkie różnice przy normalnej jeździe. Co
    innego, kiedy przekraczamy 3,5krpm, wtedy diesel zaczyna palić więcej
    ale niezabardzo. W zależności od litrażu różnice są niewielkie jakieś
    15% idzie oszczędzić. W benzynie wygląda to zupełnie inaczej...ale to
    powinna być wiedza podstawowa u takiego starucha jak ty a tu się okazuje
    brak wiedzy. I jak mam z tobą dyskutować? Edukować nie zamierzam.

    > Owszem - oszczędniej na 3 biegu bez gazu niz na 2 z gazem.
    > Na 4 pewnie jeszcze bardziej oszczędnie.

    A na 5 biegu? Nie dociera do Ciebie że spalanie na L/100km ma ścisłą
    korelację z obrotami i prędkością?

    > Przy bardziej rozsądnych prędkościach i obrotach ... IMO, nie ma az
    > tak wielkiej różnicy, ale to trudno zmierzyć, bo wskazania skaczą,
    > a przeszkody na drodze rosną ...

    Jakie przeszkody? No chyba że masz ciągle pod górkę :D

    --
    Pixel(R)??