    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pedał gazu bez linki
    Date: Fri, 18 Oct 2024 17:18:56 +0200

    On Tue, 15 Oct 2024 20:50:06 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 15.10.2024 o 20:40, J.F pisze:
    > [ciach brednie]

    > To uchyla ją mniej czy bardziej od duszenia nogą? Może jest tak, że
    > uchyla ją MOŻLIWIE jak najmniej?

    uchyla ją jak najmniej, byle utrzymać 850rpm.

    > Ciągle do ciebie nie dociera, że karmiąc silnik najmniejszą dawką
    > paliwa, jaka jest moĹźliwa, silnik zuĹźywa NAJMNIEJ tego paliwa.

    ee tam.
    U mnie w dieselku jest jakos tak:
    -na luzie silnik spala ok 0.8-0.9 l/h
    -na I biegu bez gazu spala wedle "komputera ok 1.0 l/h. Za wolno,
    więc podaje na godzinę. Auto jedzie wtedy ok 7km/h, to sobie spalanie
    na 100km policz sam.

    -na II biegu przełacza się juz na L/100km ... i wychodzi cos
    kilkanascie tych litrĂłw.

    więc tak nie zawsze opłaca się "możliwie najmniej".

    Owszem - oszczędniej na 3 biegu bez gazu niz na 2 z gazem.
    Na 4 pewnie jeszcze bardziej oszczędnie.

    Przy bardziej rozsądnych prędkościach i obrotach ... IMO, nie ma az
    tak wielkiej różnicy, ale to trudno zmierzyć, bo wskazania skaczą,
    a przeszkody na drodze rosną ...

    J.