eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypedał gazu bez linkiRe: pedał gazu bez linki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.ip-94-42-227-4
    2.multimo.pl!not-for-mail
    From: JDX <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pedał gazu bez linki
    Date: Tue, 12 Nov 2024 03:28:19 +0100
    Organization: N/A
    Message-ID: <vgueg3$e46$1@news.chmurka.net>
    References: <X...@1...0.0.1> <vejtel$32gi9$1@news.icm.edu.pl>
    <X...@1...0.0.1> <vejvri$32kk4$1@news.icm.edu.pl>
    <vek0ai$32lbk$1@news.icm.edu.pl> <vgt9a5$hsra$1@paganini.bofh.team>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 12 Nov 2024 02:28:20 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jdx";
    posting-host="ip-94-42-227-42.multimo.pl:94.42.227.42";
    logging-data="14470";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:7tAAW3Dq0oZe51RWXslaRx3ZVFM=
    sha256:55gP5PX69zYIRlX/N1905uRQ5o4yK4dJw8u2/X+mdsg=
    sha1:S552OtdpT6NQimccWhvoA61bj/k=
    sha256:pniRDzLzFbbKVqDUnxQ+7/DvXEnvJRhnHiepmJ/u1KI=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <vgt9a5$hsra$1@paganini.bofh.team>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2725910
    [ ukryj nagłówki ]

    On 11.11.2024 16:53, Pixel(R)?? wrote:
    [...]
    > Nowocześniejsze samochody często mają system wskazujący zmianę
    > przełożenia. System ten, oparty na "zasadzie strzałki", pomaga w
    > oszczędzaniu paliwa, gdyż dzisiejsze silniki są projektowane do pracy na
    > niskich obrotach.
    Nawet współczesna Dacia ma taki system. :-) I moim zdaniem jest on do
    dupy. Przy zmianach biegów w takich momentach, w których proponuje ów
    system odnoszę wrażenie, ze za chwilę korbowód wyjdzie bokiem. To po
    prostu słychać i czuć, jak ciężko ten silnik pracuje. To może byłoby OK
    w jakiejś trzylitrówce lub czymś większym, a nie w litrowym gówienku,
    które wytwarza mało momentu obrotowego, pomimo tego, że uturbione. Ano
    właśnie, owo gówienko wytwarza jakiś tam akceptowalny moment, ale
    dopiero gdy wejdzie na obroty. Sporo wyższe od tych, przy których ten
    system proponuje zmianę biegu.

    > Zmiana biegu przy 2 tys. obr./min. nie jest błędem. Może to znacznie
    > obniżyć spalanie. Przykładowo, przy prędkości 50 km/h, jazda na piątym
    > biegu zamiast trzeciego może zmniejszyć zużycie paliwa o blisko 30 proc.
    Pierdolić zużycie. Ja chcę mieć cały silnik. Tym bardziej, że rozważania
    na temat zużycia paliwa w kontekście zwykłego zjadacza chleba, który
    używa auta na dojazdy kilka(naście) km dziennie do roboty i do sklepu i
    1-2 razy w roku na wakacje (a takich jest większość) to zwyczajne
    zawracanie dupy. Ja tam spokojnie mógłbym sobie pozwolić na finansowanie
    benzynki do jakiegoś V8. Oczywiście przy optymistycznym założeniu, że
    stać by mnie było na zakup jakiegoś prawilnego i zdrowego autka z V8, a
    nie jakiegoś gruza. :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: