    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pasta polerska do lamp
    Date: Thu, 1 Jan 2015 08:14:23 -0600

    "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message
    news:m83eeu$a6i$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie nie rysowaly, tylko raczej jako zabezpieczenie przeciw UV i to tez
    > trzeba zrobic fachowo, zeby wiazka swiatla nie byla znieksztalcana.
    > Wiekszosc w ogole tego nie robi tylko po roku czy dwoch robia ponowna
    > "szybka" polerke.

    Matowienie plastiku klosza lampy (plexi) jest spowodowane
    piaskiem, kurzem z drogi, kamyczkami - nie promieniowaniem UV.
    UV może powodować żółknięcie...

    Trzeba położyć warstwę lakieru na plastik aby wzmocnić jego
    powierzchnię i zabezpieczyć przed rysowaniem...

    Co do zniekształcenia wiązki światła przez warstewkę 50 mikrometra
    lakieru to myślę że to są jakieś bajki dla dzieci na dobranoc...
    To jest wbrew optyce kolego.