  • Data: 2012-11-14 14:04:22
    Temat: Re: pare pytan lamera
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-14 13:48, Pszemol pisze:
    > "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    > Co to znaczy potwierdzić z akceptowalną pewnością???
    > Co to za jakieś zmiany definicji pojęć?

    Czy Wy tam w Hameryce zapominacie już język polski? Akceptowalna
    pewność, to akceptowalna pewność.

    Jak jadę samochodem i widzę sygnał zielony, to zakładam że ci z
    poprzecznej mają czerwony. Wystarczy mi, że tak jest w 9 milionach na 9
    milionów 1 przypadków i nie marudzę bez sensu, że nikt mi nie daje
    *pewności* poprawności działania sygnalizacji.

    > Czym się np. różni przesyłka Poczta Polska SA z potwierdzeniam
    > dostarczenia od przesyłki bez potwierdzenia? Czy przysyłają Ci
    > potwierdzenia gdy przesyłka nie została dostarczona?
    > Bo jak sam widzisz, potwierdzanie smsów to pic na wodę fotomontaż
    > skoro może przyjść potwierdzenie a sam potwierdzany sms nie...

    Sugerujesz, że potwierdzenie doręczenia przesyłki PP to 100% pewność?
    LOL :) Weź pod uwagę również wagę (w sensie: ważność, istotę) przesyłek
    wysyłanych PP i SMSem.

    > Jasne. Nawet wtedy gdy nie został doręczony wcale :-))))

    Jak widać, brak informacji jest gorszy, od informacji błędnej raz na rok.

    > Czyli używasz potwierdzenie dostarczenia sms nie po to aby upewnić
    > się że sms został dostarczony. Używasz tej usługi aby zobaczyć choćby
    > fikcyjną datę i czas nawet wtedy gdy sms w ogóle nie został dostarczony?

    Szansa, że zobaczę fikcyjne potwierdzenie jest zbyt mała, aby się tym
    przejmować. Szansa, że fikcyjne potwierdzenie wystąpi akurat w momencie
    wysyłania smsa, co do którego taka informacja jest istotna (a nie w
    przypadku setek innych smsów o dupie maryni) jest jeszcze mniej
    prawdopodobna.

    > I to jest logiczne?

    Oczywiście. Można to nawet matematycznie udowodnić.

> [...]
    > paczki przez pocztę czy inne tego typu usługi "potwierdzania" dają
    > dodatkową
    > pewność że usługa którą potwierdzają została należycie wykonana. Gdyby
    > okazało się że na poczcie potwierdzenie dostarczenia paczki do odbiorcy
    > mogło przyjść a paczka mogła nie dojść to jak sądzisz, ile osób
    > przejmowałoby
    > się takim potwierdzeniem? Gdyby okazało się, że potwierdzenie wykonania
    > przelewu w banku mogło przyjść nawet gdyby pieniądze na konto nie doszły
    > to ile osób przejmowałoby się takim potwierdzeniem przy wydaniu towaru itp?

    Dlatego w przypadku poważnych spraw, nikt się nie przejmuje dowodem
    przelewu, tylko czeka na zaksięgowanie pieniędzy na koncie. Nie
    wiedziałeś? :)

    > Tymczasem tu mamy do czynienia z usługą dodatkową która ma w założeniu
    > dawać dodatkową pewność że usługa podstawowa została wykonana poprawnie
    > ale okazuje się, że ta dodatkowa jest czasem wykonana nadgorliwie bez
    > wykonania

    No i co z tego?

    > tej podstawowej. Świadczy to tylko o tym, że system nie jest tak
    > zaprojektowany
    > od podstaw aby takie potwierdzanie np. wychodziło dopiero z docelowego
    > telefonu gdy docelowy telefon faktycznie odbierze smsa tylko jest
    > generowane
    > sztucznie przez wieżę BTSa która "widzi" telefon docelowy i przysyła
    > potwierdzenie
    > dostarczenia mimo iż docelowy telefon może smsa nie dostać... Bujda na
    > resorach.

    Nie znam się na technikaliach.

    --
    Liwiusz