  • Data: 2012-11-14 13:48:54
    Temat: Re: pare pytan lamera
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    news:k8034p$mok$1@news.task.gda.pl...

    > Potwierdza z akceptowalną pewnością fakt dostarczenia smsa.

    Co to znaczy potwierdzić z akceptowalną pewnością???
    Co to za jakieś zmiany definicji pojęć?

    Czym się np. różni przesyłka Poczta Polska SA z potwierdzeniam
    dostarczenia od przesyłki bez potwierdzenia? Czy przysyłają Ci
    potwierdzenia gdy przesyłka nie została dostarczona?
    Bo jak sam widzisz, potwierdzanie smsów to pic na wodę fotomontaż
    skoro może przyjść potwierdzenie a sam potwierdzany sms nie...

    > Może dla Ciebie. Dla innych, normalnych, ludzi potwierdzenie niesie
    > informację nie tylko czy sms został doręczony, ale też kiedy.

    Jasne. Nawet wtedy gdy nie został doręczony wcale :-))))

    > Ale nie wszystkie dochodzą od razu (brak zasięgu, wyłączony telefon itp.).

    Czyli używasz potwierdzenie dostarczenia sms nie po to aby upewnić
    się że sms został dostarczony. Używasz tej usługi aby zobaczyć choćby
    fikcyjną datę i czas nawet wtedy gdy sms w ogóle nie został dostarczony?
    I to jest logiczne?

    > Dlaczego uważasz, że 100,0000% pewność, a nie 99,99% jest kluczowa
    > dla użytkowników tej usługi?

    Bo potwierdzenie wykonania przelewu w banku, potwierdzenie dostarczenia
    paczki przez pocztę czy inne tego typu usługi "potwierdzania" dają dodatkową
    pewność że usługa którą potwierdzają została należycie wykonana. Gdyby
    okazało się że na poczcie potwierdzenie dostarczenia paczki do odbiorcy
    mogło przyjść a paczka mogła nie dojść to jak sądzisz, ile osób
    przejmowałoby
    się takim potwierdzeniem? Gdyby okazało się, że potwierdzenie wykonania
    przelewu w banku mogło przyjść nawet gdyby pieniądze na konto nie doszły
    to ile osób przejmowałoby się takim potwierdzeniem przy wydaniu towaru itp?

    Tymczasem tu mamy do czynienia z usługą dodatkową która ma w założeniu
    dawać dodatkową pewność że usługa podstawowa została wykonana poprawnie
    ale okazuje się, że ta dodatkowa jest czasem wykonana nadgorliwie bez
    wykonania
    tej podstawowej. Świadczy to tylko o tym, że system nie jest tak
    zaprojektowany
    od podstaw aby takie potwierdzanie np. wychodziło dopiero z docelowego
    telefonu gdy docelowy telefon faktycznie odbierze smsa tylko jest generowane
    sztucznie przez wieżę BTSa która "widzi" telefon docelowy i przysyła
    potwierdzenie
    dostarczenia mimo iż docelowy telefon może smsa nie dostać... Bujda na
    resorach.