    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: parametry śrubokrętów
    <kj4p0m$kmt$1@news.task.gda.pl> <kj5347$dsk$1@news.task.gda.pl>
    <kj54rs$huc$1@news.task.gda.pl> <kj567v$l5m$1@news.task.gda.pl>
    <kj58gr$puq$1@news.task.gda.pl> <kj5bvs$1vi$1@news.task.gda.pl>
    <kj63ii$o1n$1@news.task.gda.pl> <kj655h$rep$1@news.task.gda.pl>
    <kj66hh$uqf$1@news.task.gda.pl> <kj72h9$3nr$1@news.vectranet.pl>
    <kjbhuo$7oq$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <515b62a7$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 03 Apr 2013 13:37:31 GMT

    Anerys napisał:

    > http://www.zamczysko.art.pl/index.php?do=strony&stro
    na=240
    > znam w wersji ze śrubstakiem właśnie. Tak było w książce Bolesława
    > Wojewódzkiego "Strachy na smugu", którą przeczytałem całą jeszcze grubo
    > przed stanem wojennym. Dopiero długo później, na podstawie różnych innych
    > opisów, zorientowałem się, że to imadło właśnie.

    Kiedyś wszystkie narzędzia miały nazwy brane z niemieckiego. Pamiętam
    jeszcze takich, co na lutownicę mówili lutkolba. Zmieniać to się zaczęło
    chyba dopiero po wojnie, kiedy nam Niemcy zdrowo podpadli. Polskie nazwy
    bywają bardziej lub mniej udane. Ja na przykład jakoś nie mogę zaakceptować
    nazywania hebla strugiem. A jeszcze bardziej "strugania desek" zamiast
    heblowania. Struga, to się patyk kozikiem. Albo wariata. Efekt jest inny
    niż przy heblowaniu.

    --
    Jarek