  • Data: 2013-04-03 17:40:50
    Temat: Re: parametry śrubokrętów
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnkloc4r.35d.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Kiedyś wszystkie narzędzia miały nazwy brane z niemieckiego. Pamiętam
    > jeszcze takich, co na lutownicę mówili lutkolba. Zmieniać to się zaczęło

    Moja mama i dziś potrafi powiedzieć po prostu "kolba", ale ta nazwa, to mi
    się z kłuciem, koleniem kojarzy, czy np. z owocem kukurydzy, a technicznie z
    takim miedzianym profilowanym młotem, co się w palnik Bunsena wsadza, czy co
    się tam ma, na rozgrzane nabiera cyny i lutuje rynnę na dachu... To
    faktycznie lutkolba precyzuje, o jaką kolbę chodzi.

    > chyba dopiero po wojnie, kiedy nam Niemcy zdrowo podpadli. Polskie nazwy
    > bywają bardziej lub mniej udane. Ja na przykład jakoś nie mogę
    > zaakceptować
    > nazywania hebla strugiem. A jeszcze bardziej "strugania desek" zamiast

    Ale też skądś się wzięło "heble w dół" jako hasło do wyłączenia prądu, może
    chodziło też o rozróżnienie hebla do drewna, od hebla elektrycznego...?

    > heblowania. Struga, to się patyk kozikiem. Albo wariata. Efekt jest inny
    > niż przy heblowaniu.

    Takowoż. Gorzej, jeśli tego wariata struga ktoś z nas...

    (Czyli jeśli ktoś mi wyśle spam/reklamę/ogłoszenie/itp. "bo znalazł dane w
    ogólnodostępnym miejscu, jakim niby jest Usenet", to jest zwykłym chujem i
    spamerem)