  • 1. Data: 2011-11-21 12:15:06
    Temat: padające jak muchy świece i kable zapłonowe
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    Regularnie wymieniam juz kable i swiece w starym punciaku i nie moge
    dojsc do tego co sie dzieje......

    Zaloze nowe - wszystko pieknie chodzi przez jakies 1000-2000km a potem
    zaczynają się przebicia do głowicy (prawie zawsze w tym samym miejscu -
    w poblizu 'fajki'). Kable i polskie i zagramaniczne (ngk). swiece ngk ze
    3 razy a teraz champion.

    lata na gazie

    poradzcie cos bo juz mi sie pomysly koncza.... chyba zamowie iskry gaz
    bo dobrze sobie radzily i dobrze je wspominam (ostatnim razem mialem je
    z 30-40kkm temu).

    moze zmniejszac dystans pomiedzy elektrodami? obilo mi sie o uszy ze
    powietrze+gaz ma wieksza rezystancję ale zeby az tak?

    dystans pomiedzy elektrodami to z 1mm a pomiedzy rdzeniem kabla a
    głowicą to z 20mm strzelam. Cewka jedna nowa druga stara (wymieniona ze
    3 lata temu).

    pacjent to punto 1.2 benzyna+gaz (na gazie ok 200kkm, wczesniej nie
    zaprzatalem sobie w ogole glowy wymiana swiec czy kabli - bylo cacy).
    rocznik 1997, problem wystepowal przed remontem (panewki, pierscienie o
    ktorych sie rozpisywalem wczesniej).
    Glowica planowana dosc mocno, zawory szczelne, spowob uzywania samochodu
    taki jak wczesniej.... Słowem nie wiem co sie zmienilo ze sie tak
    pierdaczy...

    sir

  • 2. Data: 2011-11-21 17:22:13
    Temat: Re: padające jak muchy świece i kable zapłonowe
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Gowniane kable. ot to.
    Znam przypadki gdzie w toyocie na gazie sa kable oryginaly z 92 i jezdzi na
    nich nadal. Tak samo w subaru z 99. Jezdzi i dziala.

    Tmek

  • 3. Data: 2011-11-21 17:53:25
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Ja bym zmniejszył odstęp elektrod na świecach.
    1 mm to za dużo. 0,7-0,8 spokojnie wystarczy a napięcie na kablach
    spadnie o ponad 20% i kłopoty znikną.
    Nie sugeruj się odległością rdzenia kabla od głowicy, bo inaczej wygląda
    przebicie skrośne a inaczej powierzchniowe, a tu raczej chodzi o to drugie.
    Jacek

  • 4. Data: 2011-11-21 19:08:59
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > Gowniane kable. ot to.

    ale NGK to przeca dżapanskaja technologija

  • 5. Data: 2011-11-21 19:11:12
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

> [...]
    > przebicie skrośne a inaczej powierzchniowe, a tu raczej chodzi o to drugie.

    nie mam bladego pojecia o rodzajach przebic wn poza elementarną wiedzą
    elektronika. Zmniejszenie do takiego dystansu nie spowoduje ze mieszanka
    sie nie bedzie chciala zapalic (nie wiem, nie znam sie)? w koncu łuk
    będzie krótszy ...

  • 6. Data: 2011-11-21 19:52:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał sirapacz Gut" napisał
    >ale NGK to przeca dżapanskaja technologija

    Ale made in gdzie ?

    J.

  • 7. Data: 2011-11-21 20:07:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Nov 2011 12:15:06 +0100, Michał sirapacz Gut napisał(a):

    > Regularnie wymieniam juz kable i swiece w starym punciaku i nie moge
    > dojsc do tego co sie dzieje......

    A nie masz tak, ze podczas jazdy cos lezy na kablach i mechanicznie je
    przeciera? U mnie tak bylo i kable zmienialem co 8-10 tysiecy km. Teraz po
    20 tys. km nadal jest spokoj.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2011-11-21 20:15:43
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 21-11-2011 19:08, Michał sirapacz Gut pisze:
    > ale NGK to przeca dżapanskaja technologija

    NGK dostępne w Europie (a przynajmniej w Polsce) to straszna tandeta.

    --
    Paweł

  • 9. Data: 2011-11-21 20:16:28
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Wydaje się, że im iskra dłuższa, tym lepszy zapłon.
    ALE: dłuższa iskra wymaga większego napięcia, a więc zwiększa się
    szansa, że iskra będzie gdzie indziej, niż na świecy. Dodatkowo wszelkie
    upływy nasilają się ze wzrostem napięcia.
    Nie szkodzi, że między elektrodami jest tylko np. 1 mm. W cylindrze jest
    dużo wyższe ciśnienie i iskra nie ma łatwo.
    Jak zaczynałem przygodę z motoryzacją, to odstęp elektrod 0,7 uważany
    był za optymalny. Teraz preferuje się 0,9.
    Trudno mi powiedzieć, jaka jest wyższość iskry 0,9 mm nad 0,7 mm.
    Jeżeli iskra 0,7 mm zapala 99,9% suwów pracy, to po co zwiększać?
    Zwiększenie odstępu elektrod wymusza wyższe napięcie, a to zwiększa
    szanse, że napięcie gdzieś "po drodze" ucieknie i iskry nie będzie.
    Przy dłuższej iskrze będzie więcej wypadających zapłonów i zamiast
    zyskać stracimy na mocy i na paliwie i rano będą trudności z
    uruchomieniem silnika.
    Miałem kiedyś stary silnik do pompy wodnej Audi 70 cm3 z zapłonem
    iskrownikowym rok prod 1938. Stare magnesy były już słabe. Iskra niby
    była a silnik nie palił. Po dłuższych mękach okazało się, że iskra jest
    ale na powietrzu, jak się świecę wykręci, ale przy kompresji już jej nie
    ma. Zmniejszanie odstępu elektrod stopniowo do 0,2 mm spowodowało, że
    silnik w końcu zapalił, ale jako dwusuw smarowany mieszanką szybko
    powodował "mostek" na świecy.
    Poza tym takie zmniejszenie nic nie kosztuje - będzie źle - dasz z
    powrotem 1 mm. Będzie dobrze - zostawisz 0,7
    Jacek

  • 10. Data: 2011-11-21 20:17:23
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-21 20:15, DoQ pisze:

    > NGK dostępne w Europie (a przynajmniej w Polsce) to straszna tandeta.

    Ja tam mam zaufany sklep w którym dostaje graty NGK w srebrnym
    opakowaniu Made In Japan.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis