eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypadające jak muchy świece i kable zapłonowe › Re: padające jak muchy świece i kable zapłonowe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.task
    .gda.pl!not-for-mail
    From: Jacek <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: padające jak muchy świece i kable zapłonowe
    Date: Mon, 21 Nov 2011 20:16:28 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 25
    Message-ID: <jae829$ke9$1@news.task.gda.pl>
    References: <jadbrq$iju$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <jadvm5$1iv$1@news.task.gda.pl>
    <jae47v$pg6$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-252-234-198.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1321902985 20937 77.252.234.198 (21 Nov 2011 19:16:25 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Nov 2011 19:16:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:5.0) Gecko/20110624
    Thunderbird/5.0
    In-Reply-To: <jae47v$pg6$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2414970
    [ ukryj nagłówki ]

    Wydaje się, że im iskra dłuższa, tym lepszy zapłon.
    ALE: dłuższa iskra wymaga większego napięcia, a więc zwiększa się
    szansa, że iskra będzie gdzie indziej, niż na świecy. Dodatkowo wszelkie
    upływy nasilają się ze wzrostem napięcia.
    Nie szkodzi, że między elektrodami jest tylko np. 1 mm. W cylindrze jest
    dużo wyższe ciśnienie i iskra nie ma łatwo.
    Jak zaczynałem przygodę z motoryzacją, to odstęp elektrod 0,7 uważany
    był za optymalny. Teraz preferuje się 0,9.
    Trudno mi powiedzieć, jaka jest wyższość iskry 0,9 mm nad 0,7 mm.
    Jeżeli iskra 0,7 mm zapala 99,9% suwów pracy, to po co zwiększać?
    Zwiększenie odstępu elektrod wymusza wyższe napięcie, a to zwiększa
    szanse, że napięcie gdzieś "po drodze" ucieknie i iskry nie będzie.
    Przy dłuższej iskrze będzie więcej wypadających zapłonów i zamiast
    zyskać stracimy na mocy i na paliwie i rano będą trudności z
    uruchomieniem silnika.
    Miałem kiedyś stary silnik do pompy wodnej Audi 70 cm3 z zapłonem
    iskrownikowym rok prod 1938. Stare magnesy były już słabe. Iskra niby
    była a silnik nie palił. Po dłuższych mękach okazało się, że iskra jest
    ale na powietrzu, jak się świecę wykręci, ale przy kompresji już jej nie
    ma. Zmniejszanie odstępu elektrod stopniowo do 0,2 mm spowodowało, że
    silnik w końcu zapalił, ale jako dwusuw smarowany mieszanką szybko
    powodował "mostek" na świecy.
    Poza tym takie zmniejszenie nic nie kosztuje - będzie źle - dasz z
    powrotem 1 mm. Będzie dobrze - zostawisz 0,7
    Jacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: