  • 11. Data: 2011-11-21 23:13:22
    Temat: Re: padające jak muchy świece i kable zapłonowe
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Michał sirapacz Gut wrote:

    > ale NGK to przeca dżapanskaja technologija

    Ngk tam nie ma.
    W jednym wiem ze jest cos co sie nazywa Yazaki.

    Tmek

  • 12. Data: 2011-11-21 23:24:58
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 21-11-2011 20:17, Lewis pisze:

    > Ja tam mam zaufany sklep w którym dostaje graty NGK w srebrnym
    > opakowaniu Made In Japan.

    I wyglądają tak:
    https://picasaweb.google.com/Pawel.DoQ/Miszmasz#5506
    087727817034354
    Ale skoro zezwalają produkować buble pod własnym szyldem, to nie mają
    już mojego zaufania. Są inne marki jak Bosch czy Denso, łaski nie robią:)

    --
    Paweł

  • 13. Data: 2011-11-21 23:26:43
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Wydaje się, że im iskra dłuższa, tym lepszy zapłon.

    Tu wcale nie chodzi o to, by w calej objetosci cylindra mieszanka
    dupnela w jednej chwili. Spalanie powinno przebiegac w miare powoli (o
    ile tak mozna powiedziec o wybuchu). Sila powinna byc skierowana w
    najwiekszym stopniu na tlok, a to osiaga sie detonujac mieszanke w
    odpowiednio uksztaltowanej komorze (glowica, sam tlok) i z odpowiedniego
    punktu (swiecy). Swieca musi dostarczyc tyle energii, by doszlo do
    zaplonu mieszanki, za duza szczelina - zle, duzo za mala - tez zle. Przy
    LPG jest trudniejszy zaplon ze wzgledu na wieksza rezystancje mieszanki,
    mozna wiec zmniejszyc szczeline nawet do 0,7mm.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2011-11-21 23:35:51
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-21, DoQ <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > Ale skoro zezwalają produkować buble pod własnym szyldem, to nie mają
    > już mojego zaufania. Są inne marki jak Bosch czy Denso, łaski nie robią:)

    No jeszcze sensowne jest Beru. NGK to sie skonczylo dawno temu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 15. Data: 2011-11-22 10:36:04
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > A nie masz tak, ze podczas jazdy cos lezy na kablach i mechanicznie je
    > przeciera? U mnie tak bylo i kable zmienialem co 8-10 tysiecy km. Teraz po
    > 20 tys. km nadal jest spokoj.
    kable dotykaja do roznych rzeczy ale przebicia zawsze w tym samym
    miejscu. Mechaniczne uszkodzenia odpadaja przy kablach ktore maja
    przejechane kilka kkm
    musialyby lezec na jakims krecacym sie elemencie:)

  • 16. Data: 2011-11-22 10:38:19
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    W dniu 2011-11-21 23:35, AZ pisze:

    087727817034354

    > No jeszcze sensowne jest Beru. NGK to sie skonczylo dawno temu.

    dzieki za info, a ja naiwnie prosilem o ngk majac przeswiadczenie o
    dobrej jakosci.....

    bosh denso beru a co jeszcze?

    a te championy? marke kojarze pozytywnie ale moze jest tak jak z ngk..?

  • 17. Data: 2011-11-22 11:42:52
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Tmek" <T...@d...ek> wrote in message
    > Gowniane kable. ot to.
    > Znam przypadki gdzie w toyocie na gazie sa kable oryginaly z 92 i jezdzi
    > na nich nadal. Tak samo w subaru z 99. Jezdzi i dziala.

    Popieram, oryginalne japońskie kable z 94 działają (auto z LPG) o wiele
    lepiej niż jakies nowiutkie OEM.

  • 18. Data: 2011-11-22 13:41:12
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:36:04 +0100, Michał sirapacz Gut napisał(a):

    > musialyby lezec na jakims krecacym sie elemencie:)

    U mnie wystarczyl gumowy waz.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 19. Data: 2011-11-22 16:18:45
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > kable dotykaja do roznych rzeczy ale przebicia zawsze w tym samym miejscu.
    > Mechaniczne uszkodzenia odpadaja przy kablach ktore maja przejechane kilka
    > kkm

    Skoro zawsze w tym samym miejscu no to chyba diagnostyka powinna być prosta?
    Jeśli to jedno miejsce to znaczy że chodzi o jeden kabel, tak? Jeśli tak i
    jeśli eliminujesz uszkodzenie mechaniczne to pozostaje uszkodzenie
    elektryczne, tak?
    Uszkadza się kabel ale przyczyna jest nie w nim tylko gdzie indziej -
    wymieniales wszystkie kable wiec bylo by zbyt wielkim zbiegiem okolicznosci
    wystapienie kolejnego uszkodzenia na tym samym cylindrze i w tym samym
    miejscu? Wiec wina jest po stronie innego elementu - cewka zaplonowa? Co
    jeszcze jest odrebnego tylko dla tego cylindra, tego kabla? Swiece
    wymieniales, wiec one tez raczej odpadaja.

  • 20. Data: 2011-11-23 08:39:52
    Temat: Re: padaj?ce jak muchy ?wiece i kable zap?onowe
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > Uszkadza sie kabel ale przyczyna jest nie w nim tylko gdzie indziej -
    > wymieniales wszystkie kable wiec bylo by zbyt wielkim zbiegiem okolicznosci
    > wystapienie kolejnego uszkodzenia na tym samym cylindrze i w tym samym

    bardziej chodzi o pozycje na dlugosci kabla ale faktem jest ze wiecej
    niz polowa to jeden cylinder.

    > miejscu? Wiec wina jest po stronie innego elementu - cewka zaplonowa? Co
    > jeszcze jest odrebnego tylko dla tego cylindra, tego kabla? Swiece
    > wymieniales, wiec one tez raczej odpadaja.

    nowe kable cewki i swiece. tam juz wiecej nie ma elementow wiec pewnie
    musi byc tak jak koledzy podpowiedzieli zebyu zmniejszyc dystans
    pomiedzy elektrodami.