    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: p^(3)ytka z wie^kszym uC [ OFFTOPIC]
    Date: Sun, 10 Jan 2010 21:44:58 +0100

    Paweł Sujkowski wrote:
    > Nie traktuj obrony drabinki jako osobisty atak na siebie i swoje
    > dokonania.

    Odwrotnie. To drabinkowcy traktują implementacje czegokolwiek większego
    nie-w-drabinkach jako atak na swoje środowisko. Gdyby tylko mógł napisać
    to co pisze w drabinkach, to bym to zrobił. Nie moge. Mając do wyboru
    hermetyczną implementację hardware/software (jak np. wspominany Tiger)
    albo otwarte środowisko programistyczne wybór wydaje sie dość jasny.

    > przyjrzeć narzędziu, to pod spodem leży gcc. Ze strony sprzętowej, to
    > aktualnie i386 od 100MHz do GHz. Przy możliwościach i niezawodności
    > typowego PLC możesz mieć do dyspozycji też PC-ta. Do tego wszystkie
    > sieci przemysłowe, certyfikacje standardy itp.

    Część RT znając życie trzeba skrobac w uC. Ale pozerkam.

    > Zapewniam cię że nie było to zadanie dla logo czy s7-200. Może maszyna
    > nie łaczyłą się z SQL-ową bazą ale dobra setka wejść i podobna ilość
    > wyjść tam była. Pozdrawiam.

    Jaki był poziom logiki sterowania tych setek wyjśc? To algorytm zapisany
    za pomocą seri if'ów drabinkowych? Czy liczyleś moze transformatę
    fouriera? Ja nie podaje ile mam przekaźników do sterowania cz sensorów
    bo to nieistotne. Bardziej istotne co robił. Jesli tylko podejmowal
    proste decyzje to akurat mógł miec i milion wyjść.

    Stoje na stanowisku ze logika drabinkowa jest zdecydowanie zbyt
    prymitywna do mojego zastosowania. W dodatku prawie wszyscy to
    potwierdzają (włącznie z Tobą) że istnieją do trudniejszych zagadnień
    lepsze narzedzia. No więc wlasnie o tym mówie. Do mojego zastosowania
    logika drabinkowa się nie nadaje (a zostało to odebrane "ze nie nadaje
    sie do wszystkiego" - nigdy tak nie twierdziłem). Swoją droga nie
    nadawały się też sterowniki programowalne w językach wyższego poziomu
    (ze względu na to że czesto hasło "RT" to zwykła ściema). Znalezienie
    dekodera sygnału kwadraturowego z funkcja łapania wartości i sterującego
    nadążnym silnikiem krokowym rozbijalo się o problem typu "nie wyrobi się
    na tej predkosci" i zostalo tylko rekodzieło. Fakt, nieprofesjonalne,
    ale za to dzialające za $50 lepiej niż niedziałający gotowiec za $500.