  • 21. Data: 2009-06-27 10:12:45
    Temat: Re: Poradzcie prosze. Aparat z duzym zoomem.
    Od: kibic <a...@o...pl>

    np. Panasonic FZ50, z lżejszych tańszych ale plastikowych i łamliwych
    to Fuji 8000 i 8100.

  • 22. Data: 2009-06-27 21:20:33
    Od: "Swist" <n...@m...com>

    > Masz kompleks malego siurka?

    Ciekawe odpowiedz ;)
    Ja jutro ide kupic Soniacza z 20x zoom po doswiadczeniach z D40 i 500D
    Dlaczego ?
    Canon 500D nie zrobil na mnie wrazenia. Sprzedalem go tak samo szybko jak
    kupilem. Lepiej mi sie pstrykalo D40 ktorego niestety tez sie pozbylem.
    Przegladam sobie fotki z jednego i drugiego i widze ze z D40 po prostu od
    razu sie zrozumielismy...
    A co to ma do soniacza.
    Otoz mi przydaje sie life view, uchylny ekran, mozliwosc nagrywania filmow i
    potezny zoom. To wszystko moze sie przydac raz na 100 fot ale... bez tego ta
    jedna jedyna trafiona fota moze nie wyjsc.
    Nie ma lustrzanki ktora to wszystko ma i kosztuje niewiele. Nie jestem
    krezusem.
    D5000... ok ale + duzy zoom 18-200 to juz pieniadze ponad moja kieszen.
    Wymienne szkla z praktyki... nie sprawdzaja sie wiec sobie wymyslilem tak:
    Najpierw Soniacz superzoom z bajerami
    Potem do kompletu lustro - jesli D5000 ma byc nastepca D60 to ja kupie
    nastepce D40 ... tego co jeszcze nie ma ;)
    To moj punkt widzenia na zasadnosc posiadania superzooma. Pozdro.

  • 23. Data: 2009-06-28 08:26:40
    Od: q...@o...pl

    > A jeżeli ktoś lubi fotografowac ptaszki itp. obiekty z dystansu,
    > to do biedy krótsze ogniskowe rzędu 300mm też wystarczą.
    > Przy słabym świetle nawet stabilizacja [bez której te ultramegazoomy
    > po prostu nie istnieją] może nie wystarczyć do zrobienia nieporuszonego
    > zdjęcia, chyba,że podbijesz skrajnie ISO

    Teoretyzujesz czy piszesz jako praktyk?

    Zanim lustrzanka stała się dla mnie finansowo osiągalna, używałem właśnie
    do "ptaszków" ultrazooma Sony H2 z dodatkowym (dobrym) telekonwerterem 1,7.
    Jakość zdjęć była lepsza niż można by się spodziewać po takim zestawie.

    Oczywiście, że lustrzanką uzyska się lepszą jakość, ale aby mieć lustrzankę z
    obiektywem o wypadkowej ogniskowej ok. 700mm ze światłem 3,7 (!) i możliwością
    fotografowania z czasami 1/100s (stabilizacja w ultrazoomach Sony jest b.
    wydajna), trzebaby zapłacić wielokrotnie(!) więcej niż za taki zestaw z
    ultrazoomem.

  • 24. Data: 2009-06-28 09:35:16
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 26 Jun., 19:35, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > dobra dynamika, dorównująca lustrzankom, dyskusyjne, ale podobno
    > stosunkowo dobre jak na kompakt wysokie czułości. Obiektyw cudem nie
    > jest, ma problemy z aberracją chromatyczną (ale czyż tego problemu także
    > nie będą miały zoomy 20x i większe???), za to ma przyzwoitą rozdzielczość.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    >
    > --
    > "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też
    > pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

    ten aparat jest ciezki - to jego najwieksza wada.
    na dlugim koncu jest jednak troche za ciemny-to druga wada . uzywac
    mozna na naszych szerokosciach geograficznych na pelnej dlugosci
    raczej rzadko , gdyz przez 3/4 roku jest pochmurnie i ciemnawo. Do
    grecji bylby np super.

    xxx

  • 25. Data: 2009-06-28 17:50:25
    Od: "Swist" <n...@m...com>

    > Ja jutro ide kupic Soniacza z 20x zoom po doswiadczeniach z D40 i 500D

    Wczoraj pisalem a dzisiaj juz mam i jestem zachwycony.
    Mega aparat do zadan specjalnych i jako hd kamera.
    Nie zawsze chce uchwycic odpowiedni moment w odpowiednim miejscu. Czasami
    musze popstrykac w ciocie, jakies inwestycje, jakies towary czy cos do czego
    nie mam glowy ani natchenienia... Idealny aparat aby byl zawsze w schowku w
    samochodzie. Miodne filmy, stabilizacja obrazu na poziomie mi dotad nie
    znanym... Alfy tez tak pieknie dzialaja w porownaniu z VR nikona czy
    systemem Canona ? Inny swiat, Zoom x 20 pstrykam obiekt 4km dalej a on jest
    ostry ;)
    Tego jeszcze nie grali.
    Ideal idioten kamera ;) Tego szukalem. pozdr.

  • 26. Data: 2009-06-28 18:00:08
    Temat: [ot] O kryptoreklamie.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Swist" <n...@m...com> wrote:

> [...]
    > pstrykam obiekt 4km dalej a on jest ostry ;)
    > Tego jeszcze nie grali.
    > Ideal idioten kamera ;) Tego szukalem. pozdr.

    A mnie naszła taka myśl bardziej ogólna: biorąc pod uwagę
    intensywność akcji kryptoreklamowej tego soniacza, to chyba nie jest z
    nim aż tak dobrze, skoro producent nie wierzy w to, że produkt sam się
    sprzeda...

    [mr.]

  • 27. Data: 2009-06-28 18:07:24
    Temat: Re: [ot] O kryptoreklamie.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    > intensywność akcji kryptoreklamowej tego soniacza, to chyba nie jest z
    > nim aż tak dobrze, skoro producent nie wierzy w to, że produkt sam się

    A tak dodam jesze, że jeśli przepisy się nie zmieniły, to
    kryptoreklama należy do zabronionych sposóbów nieuczciwej konkurencji...

    [mr.]

  • 28. Data: 2009-06-28 18:51:03
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > systemem Canona ? Inny swiat, Zoom x 20 pstrykam obiekt 4km dalej a on
    > jest ostry ;)

    Sprzedajcie go dla wojska. Rozpoznawalnosc celownikow wspolczesnych czolgow
    do okolo 4-5km, a tutaj gowienkiem za 1kzl zrobia to samo co sprzetem
    optycznym za kilkadziesiat tysiecy.

  • 29. Data: 2009-06-28 18:57:57
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mariusz [mr.] pisze:

    > A tak dodam jesze, że jeśli przepisy się nie zmieniły, to
    > kryptoreklama należy do zabronionych sposóbów nieuczciwej konkurencji...

    O kurcze, nie dobrze. Ja ciągle kryptoreklamuję Fuji i się narażam, a
    oni mi za to nawet nie płacą ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 30. Data: 2009-06-28 19:01:28
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > ten aparat jest ciezki - to jego najwieksza wada.

    Ciężki i wielki. Niestety w tej chwili chyba nie ma innego aktualnie
    produkowanego aparatu, którego można by nazwać hybrydą, jak bardzo
    ciekawa konkurencja poprzedników tego Fuji, niech wymienię tylko bardzo
    ciekawe propozycje Minolty - A1, A2, A200, czy Nikona - seria 8000.
    Może Sony DSC HX-1 może pretendować do tego miana, bo reszta, nawet
    ciekawych produktów, jak Canon SX10 lub SX1 mają matryce 1/2.5". A
    1/2.5" vs. 2/3" to spora różnica, szczególnie, jeśli oba mają mieć po te
    10-12mpx.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.